Een nieuw avontuur, Tanganyika of Malawi

Meksjoef
Erelid

Re: Een nieuw avontuur, Tanganyika of Malawi

Bericht door Meksjoef » 22 mar 2017, 00:35

Leef je uit :)
In principe zijn alle topics (met uitzondering van te koop en gezocht) een vast iets.
minipol
Erelid
Contacteer:

Bericht door minipol » 22 mar 2017, 01:34

Welkom en succes met je keuze
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Baars

Bericht door Baars » 22 mar 2017, 23:05

Meksjoef schreef:Leef je uit :)
In principe zijn alle topics (met uitzondering van te koop en gezocht) een vast iets.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het op de hoofdpagina van "hetncf" te zien is. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dat zal mijn inziens best wel een mooie aanvulling op het forum zijn, aangezien veel mensen tanganyika's houden of malawies en de overstap van het ene meer naar het andere best wel aannemelijk is. Op deze manier hoeven de mensen niet heel het forum af te spitten en kan er veel informatie voorziening plaatsvinden.
Ik hoor graag jullie bevindingen...
minipol schreef:Welkom en succes met je keuze
Dank je wel minipol! Dat gaat denk ik helemaal goed komen!
Bas Pels
Erelid

Bericht door Bas Pels » 23 mar 2017, 08:28

Lijkt mij geen goed idee: Keuze voor een biotoop is iets dat je een, twee keer doet in een hele lange tijd. Binnen dat biotoop kies je dan soorten en zo verder, en dat wisselt meer - maar de meesten van ons hebben de neiging hun gebied nogal trouw te zijn.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Baars

Bericht door Baars » 23 mar 2017, 22:21

Bas Pels schreef:Lijkt mij geen goed idee: Keuze voor een biotoop is iets dat je een, twee keer doet in een hele lange tijd. Binnen dat biotoop kies je dan soorten en zo verder, en dat wisselt meer - maar de meesten van ons hebben de neiging hun gebied nogal trouw te zijn.
Ik geloof dat "David" (en ook andere) van dit forum in een korte tijd ook is (zijn) gewisseld van tanganyika naar malawie, dus in die zin ben ik het niet helemaal met je eens dat dat "twee keer gebeurt in een hele lange tijd".

Voor de goede orde, het is meer dan alleen de overstap maken van tanganyika naar malawie of van malawie naar tanganyika.
De bedoeling is dat leden die ervaring met een of beide meren hebben, de verschillen verduidelijken d.m.v hun ervaring, zowel positief als negatief. Leden die een overstap (overwegen te) maken van het ene meer naar het andere, kunnen op deze manier een beter beeld krijgen van de plus en min punten en tevens hun ervaring m.b.t de overstap naar een nieuw meer op hun beurt weer delen. Op deze manier ontstaat er een soort van actuele tijdlijn, waar expertise en inzicht d.m.v het stellen van vragen en het delen van ervaring zich constant blijven ontwikkelen.

Ik zeg een win-win situatie! En ik geloof dat er genoeg mensen zijn die dit onderwerp zeer interessant vinden.
Uiteraard wil ik dit niet doordrammen, het is slechts een idee.
Mocht dit toch niet passen op de hoofdpagina van het forum, dan hoor ik graag waar het onderwerp alsnog geplaatst kan worden.
Meksjoef
Erelid

Bericht door Meksjoef » 24 mar 2017, 01:18

Een apart hoofdstuk ervoor zie ik persoonlijk niet zitten. Dit gezien er dan een apart subforum moet worden gemaakt voor voor één topic.

Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen om de riftmeren onder één subforum te zetten, al is dat misschien ook weer TE vanwege de grote verschillen tussen de meren.

Om die redenen zou ik zeggen, kies één van de subforums en begin daar je topic ;)
Indien de keuze lastig voor je is, is de babbelbox wellicht ook een idee. Blijkt dit topic later zeer interessant word, kunnen wij dit topic nog altijd verplaatsen in één of beide subforums en zelfs een sticky van maken ;)
Danovic

Bericht door Danovic » 24 mar 2017, 13:05

én topics kunnen versmeten worden van subfora, not an issue
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
Baars

Bericht door Baars » 24 mar 2017, 17:41

Meksjoef schreef:Een apart hoofdstuk ervoor zie ik persoonlijk niet zitten. Dit gezien er dan een apart subforum moet worden gemaakt voor voor één topic.

Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen om de riftmeren onder één subforum te zetten, al is dat misschien ook weer TE vanwege de grote verschillen tussen de meren.

Om die redenen zou ik zeggen, kies één van de subforums en begin daar je topic ;)
Indien de keuze lastig voor je is, is de babbelbox wellicht ook een idee. Blijkt dit topic later zeer interessant word, kunnen wij dit topic nog altijd verplaatsen in één of beide subforums en zelfs een sticky van maken ;)
Oke duidelijk, bedankt voor je toevoeging hierin.
Mij lijkt de babbelbox dan een beter idee inderdaad.

Mogen de vragen en antwoorden gekopieerd worden naar die topic? Aangezien die over dit onderwerp gaan. Of is dat niet de bedoeling?
Meksjoef
Erelid

Bericht door Meksjoef » 24 mar 2017, 18:43

Ik zal daar later eens naar kijken :)
Baars

Bericht door Baars » 24 mar 2017, 20:40

Meksjoef schreef:Ik zal daar later eens naar kijken :)
Oke dank je wel.
Het hoeft trouwens niet perse van mij, zoals gezegd is het meer omdat die vragen eigenlijk niet in het voorstel topic horen.
Plaats reactie