Dat van het levende voer lees ik vaker terug. Vele zie ik ze op youtube ook stukken vis, vis filet, etc. voeren. Mijn kaaimannen voer ik oa “ingevroren” vissen en andere prooidieren dus het zou mooi zijn als ze ook aan stukjes doodvoer gaan wennen gezien mijn diepvries daar vol mee ligt.
Voor nu zal ik idd vooral levend voer moeten gaan proberen om de vraatzucht er een beetje in te krijgen. Maar of het bewegen het verschil maakt weet ik niet. Ze nemen wel alle soorten doodvoer in hun bek maar spugen het daarna gelijk uit en laten het pas daarna links liggen. Waardoor ik dus denk dat smaak wellicht een grotere rol speeld. Levende made doen ze voor als nog helaas niets mee.
Kleine levende visjes lijken mij helaas wat lastig verkrijgbaar. Zou ik ze zelf moeten gaan kweken.
Donderdag krijgt de aquariumzaak altijd pas weer vers levend voer en ga ik er dus vrijdags langs. Ik zal aan het eind van de week dus eens kijken wat voor opties ze nog meer hebben.
Kleine krekels kan ik ook nog halen. Ik denk niet dat ze enthousiast worden van meelwormen. Regenwormen lijken mij wel nog een goede optie. Heb kleine regenwormen proberen te zoeken maar ik vermoed dat die te diep in de grond zitten op het moment. De hengelsportzaak verkoopt deze (die eigenlijk te groot zijn) pas weer in februari. Dus nog even een paar weken wachten.
Ik ben het volledig met je eens dat een Monoculus (van 60cm) veel te groot wordt. De meest halen in gevangenschap volgens mij gelukkig de 60 cm niet maar feit blijft dat ze uiteindelijk groter worden dan mij lief is.
Ik keek eigenlijk naar volwassen koppels cichlide op marktplaats ter orientatie. Buiten de pauwogen werd er niets Zuid Amerikaans aangeboden voor een prijs dat ik het zou willen proberen.
Mbt Cichla's vind ik Kelberi’s erg mooi en hadden mogelijk qua grote nog net gekund maar vond ik te duur om te proberen. Monoculus was niet eens in mij opgekomen. Maar toen kon ik ineens voor vrijwel geen geld er drie ophalen en dacht ik: “ ik zie wel waar het schip strand”. Gezien de hoge vraagprijs voor grote exemplaren maak ik mij niet direct heel veel zorgen. Betekend dat als ze groot worden er iig wel interesse voor is en duid mogelijk ook op dat er niet veel (snel) heel groot worden. Laat ik het maar een combinatie van pragmatisch en wishful thinking noemen. Maar een goed voorbeeld van hoe het zou moeten is het idd niet.
Voorstellen met foto's aqua terrarium
-