Als klein jongetje jaren lang lid geweest van Aquavisie en met veel plezier altijd naar de bijeenkomsten geweest. Helaas woon ik al jaren niet meer in de buurt van Geldrop. Begonnen met bakken met “van alles en nog wat” en daarna Cichliden. Zowel Amazone, Tanganyika als Malawi. Toen ik ging studeren, door het op kamers gaan wonen, moest het aquarium er helaas uit. Had toen ook al een terrarium en daar ben ik mij toen volledig op gaan focussen. Dat terrarium heb ik ondertussen al een paar jaar niet meer. De dieren waren na 16 jaar overleden. Na een lang bouw proces heb ik nu beide hobby’s willen combineren en heb ik onderstaand aqua terrarium gebouwd.
De afmetingen van het complete terrarium zijn 180(L) x 80 (B) x 120 (H) met 500 liter water en een waterdiepte van 45 cm. Helaas zit er in dit “oefen” aqua terrarium geen glas in het watergedeelte en heb ik nu even geen recente foto's waar het waterdeel goed te zien is

Op de 4de foto kun je er net een beetje bovenop kijken. Issue is dat de fotocamera alles wat licht is lichter maakt en alles wat donkerder is vrijwel zwart. In het echt kijk je heel makkelijk op het water en is dus niet zo donker als op deze foto's.Hopelijk heb ik dit binnenkort met mijn nieuwe camera beter voor elkaar. Heb er al guppen in gehad en gelukig kun je ook van bovenaf de vissen prachtig bewonderen. Guppen waren als test bedoeld en niet omdat ik deze graag wilde houden. Toen ze zich voort begonnen te planten heb ik ze weg gegeven om er nu andere vissen in te gaan zetten. Dit moeten vissen worden die ik in een toekomstige grotere bak ook wil gaan houden. In het volgende aqua terrarium komt wel uiteraard een mooie ruit. Dit volgende aqua terrarium wordt 380cm lang en ik schat ongeveer 3000 liter water. Een aanzienlijk deel krijgt verschillende (on)dieptes wat redelijk wat invloed gaat krijgen op het aantal liters.
Ik kom op het forum om ervaringen te lezen met vissen, om de weg te vinden naar mooie en goede kwaliteit vissen en om te kijken wat hier de ervaringen met eiwitafschuimers en ozon zijn op grote zoetwater aquaria.
Grtz,
EJA