KaaBee is er ook weer
- PaulaHusky
Re: KaaBee is er ook weer
Welkom terug Klaas.
-
Thanks allen!
Het is nog even wennen aan sommige nieuwe forumnamen maar het voelt al weer vertrouwd.
Het is nog even wennen aan sommige nieuwe forumnamen maar het voelt al weer vertrouwd.

Een Herichthys-gek...
- bertD
Zijn ze dan toch niet meer zo rustig als je dacht?KaaBee schreef:Zit nu midden in lastige besluitvorming over m'n aquarium. M'n huidige bestand parachromis loisselei (1 koppel en los 1m2v) en cutteris (1 koppel en 1m/2v) geeft teveel agressie. Ook al was het plan om dit na koppelvorming uit te dunnen. Cutteris kweken als konijnen en loisselei vallen me toch tegen. En ik mis ook een leuke groep bijvissen.
Vissen komen dus binnenkort hier op het prikbord te staan.
Ben van plan om een groep mooie zuivere thorichthys aureus of ellioti te zoeken, in combinatie met nanoluteus en groep bijvissen.
-
Welkom terug 

- Floor
-
De Loisellei zijn nog wel rustig hoor. Het zit m vooral bij de Cutteri. Die zitten continu met eitjes of jongen en dan accepteren ze niks. Ze verdrukken dan zelfs de Loisellei. En ook zelfs het alfa-mannetje wordt dan weggezet.beminus schreef:Zijn ze dan toch niet meer zo rustig als je dacht?KaaBee schreef:Zit nu midden in lastige besluitvorming over m'n aquarium. M'n huidige bestand parachromis loisselei (1 koppel en los 1m2v) en cutteris (1 koppel en 1m/2v) geeft teveel agressie. Ook al was het plan om dit na koppelvorming uit te dunnen. Cutteris kweken als konijnen en loisselei vallen me toch tegen. En ik mis ook een leuke groep bijvissen.
Vissen komen dus binnenkort hier op het prikbord te staan.
Ben van plan om een groep mooie zuivere thorichthys aureus of ellioti te zoeken, in combinatie met nanoluteus en groep bijvissen.
Wat me wel wat is tegengevallen is dat de Loisellei toch echt roofvisachtig gedrag laten zien: rustig wat hangen in de iets donkere plekken en weinig rondzwemmen. Dit wist ik van te voren natuurlijk wel maar ik had gehoopt/verwacht dat dit toch wel mee zou vallen.
Ik heb het nu een tijdje zo aangekeken en ik hou toch meer van wat rust in m'n bak en meer van vissen die goed zichtbaar zijn en lekker rondzwemmen.
Ik haal nu weinig plezier uit mijnn aquarium en merk dat ik me soms moet dwingen om waterverversingen en onderhoud e.d. te doen. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. En voor de vissen al helemaal niet. Ik hou geen vissen om ze niet de juiste zorg te kunnen bieden, maar om juist te genieten.
Een Herichthys-gek...
- River
- Erelid
Als je wilt genieten moet je zwarte Meeki's nemen 

-
gelukkig verschillen smaken.... die vind ik nu juist niks aan 

Een Herichthys-gek...
- River
- Erelid
Oké.., smaken verschillen inderdaad 

- bertD
Mss eens wachten tot je een nestje hebt?KaaBee schreef: De Loisellei zijn nog wel rustig hoor. Het zit m vooral bij de Cutteri. Die zitten continu met eitjes of jongen en dan accepteren ze niks. Ze verdrukken dan zelfs de Loisellei. En ook zelfs het alfa-mannetje wordt dan weggezet.
Wat me wel wat is tegengevallen is dat de Loisellei toch echt roofvisachtig gedrag laten zien: rustig wat hangen in de iets donkere plekken en weinig rondzwemmen. Dit wist ik van te voren natuurlijk wel maar ik had gehoopt/verwacht dat dit toch wel mee zou vallen.
Ik heb het nu een tijdje zo aangekeken en ik hou toch meer van wat rust in m'n bak en meer van vissen die goed zichtbaar zijn en lekker rondzwemmen.
Ik haal nu weinig plezier uit mijnn aquarium en merk dat ik me soms moet dwingen om waterverversingen en onderhoud e.d. te doen. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. En voor de vissen al helemaal niet. Ik hou geen vissen om ze niet de juiste zorg te kunnen bieden, maar om juist te genieten.