KaaBee is er ook weer

PaulaHusky

Re: KaaBee is er ook weer

Bericht door PaulaHusky » 02 mei 2015, 10:30

Welkom terug Klaas.
KaaBee

Bericht door KaaBee » 02 mei 2015, 10:42

Thanks allen!

Het is nog even wennen aan sommige nieuwe forumnamen maar het voelt al weer vertrouwd. :-)
Een Herichthys-gek...
bertD

Bericht door bertD » 02 mei 2015, 13:01

KaaBee schreef:Zit nu midden in lastige besluitvorming over m'n aquarium. M'n huidige bestand parachromis loisselei (1 koppel en los 1m2v) en cutteris (1 koppel en 1m/2v) geeft teveel agressie. Ook al was het plan om dit na koppelvorming uit te dunnen. Cutteris kweken als konijnen en loisselei vallen me toch tegen. En ik mis ook een leuke groep bijvissen.

Vissen komen dus binnenkort hier op het prikbord te staan.

Ben van plan om een groep mooie zuivere thorichthys aureus of ellioti te zoeken, in combinatie met nanoluteus en groep bijvissen.
Zijn ze dan toch niet meer zo rustig als je dacht?
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BartC

Bericht door BartC » 02 mei 2015, 13:52

Welkom terug :)
Floor

Bericht door Floor » 02 mei 2015, 14:42

Welkom Klaas.
KaaBee

Bericht door KaaBee » 02 mei 2015, 15:40

beminus schreef:
KaaBee schreef:Zit nu midden in lastige besluitvorming over m'n aquarium. M'n huidige bestand parachromis loisselei (1 koppel en los 1m2v) en cutteris (1 koppel en 1m/2v) geeft teveel agressie. Ook al was het plan om dit na koppelvorming uit te dunnen. Cutteris kweken als konijnen en loisselei vallen me toch tegen. En ik mis ook een leuke groep bijvissen.

Vissen komen dus binnenkort hier op het prikbord te staan.

Ben van plan om een groep mooie zuivere thorichthys aureus of ellioti te zoeken, in combinatie met nanoluteus en groep bijvissen.
Zijn ze dan toch niet meer zo rustig als je dacht?
De Loisellei zijn nog wel rustig hoor. Het zit m vooral bij de Cutteri. Die zitten continu met eitjes of jongen en dan accepteren ze niks. Ze verdrukken dan zelfs de Loisellei. En ook zelfs het alfa-mannetje wordt dan weggezet.
Wat me wel wat is tegengevallen is dat de Loisellei toch echt roofvisachtig gedrag laten zien: rustig wat hangen in de iets donkere plekken en weinig rondzwemmen. Dit wist ik van te voren natuurlijk wel maar ik had gehoopt/verwacht dat dit toch wel mee zou vallen.

Ik heb het nu een tijdje zo aangekeken en ik hou toch meer van wat rust in m'n bak en meer van vissen die goed zichtbaar zijn en lekker rondzwemmen.
Ik haal nu weinig plezier uit mijnn aquarium en merk dat ik me soms moet dwingen om waterverversingen en onderhoud e.d. te doen. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. En voor de vissen al helemaal niet. Ik hou geen vissen om ze niet de juiste zorg te kunnen bieden, maar om juist te genieten.
Een Herichthys-gek...
River
Erelid

Bericht door River » 02 mei 2015, 15:48

Als je wilt genieten moet je zwarte Meeki's nemen :ymdaydream:
KaaBee

Bericht door KaaBee » 02 mei 2015, 15:51

gelukkig verschillen smaken.... die vind ik nu juist niks aan :-)
Een Herichthys-gek...
River
Erelid

Bericht door River » 02 mei 2015, 16:00

Oké.., smaken verschillen inderdaad :smile:
bertD

Bericht door bertD » 02 mei 2015, 16:16

KaaBee schreef: De Loisellei zijn nog wel rustig hoor. Het zit m vooral bij de Cutteri. Die zitten continu met eitjes of jongen en dan accepteren ze niks. Ze verdrukken dan zelfs de Loisellei. En ook zelfs het alfa-mannetje wordt dan weggezet.
Wat me wel wat is tegengevallen is dat de Loisellei toch echt roofvisachtig gedrag laten zien: rustig wat hangen in de iets donkere plekken en weinig rondzwemmen. Dit wist ik van te voren natuurlijk wel maar ik had gehoopt/verwacht dat dit toch wel mee zou vallen.

Ik heb het nu een tijdje zo aangekeken en ik hou toch meer van wat rust in m'n bak en meer van vissen die goed zichtbaar zijn en lekker rondzwemmen.
Ik haal nu weinig plezier uit mijnn aquarium en merk dat ik me soms moet dwingen om waterverversingen en onderhoud e.d. te doen. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. En voor de vissen al helemaal niet. Ik hou geen vissen om ze niet de juiste zorg te kunnen bieden, maar om juist te genieten.
Mss eens wachten tot je een nestje hebt? :) , kan veel verandering brengen in hoe je naar uw vissen kijkt.
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie