Ik ben Marco. Ben 35 lentes jong. Heb eigenlijk jaren al vissen gehad. En voornamelijk de wat grotere midders. Ivm met een verhuizing en ruimte gebrek werd de hobby tijdelijk op een halt gezet. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dus na een aantal jaren en een bezoekje aan zoozajac en thomas voor een kennis toch de knoop weer eens doorgehakt. En een bak in elkaar geflanst.
De gouramis werden de bakbewoners als compromis. Vanwege de kleuren. En dat ik mijn vriendin er toch zoveel mogelijk in wou betrekken omdat het aquarium op de slaapkamer staat. Inmiddels zijn de gouramis geschonken aan een zorgtehuis. De bak wat aangepast. En is er een harempje apistos voor in de plek gekomen. Cacatuoides om precies te zijn. Niet te ingewikkeld en een lekker sterke vis die patries ook nog eens de mooiste vond. win win situatie.

Omdat mijn aquarium echt twee verschillende territoriums heeft qua indeling. En de beide apistovrouwtjes niet of nauwelijks uit het rechterdeel ( elk een eigen kokosnoot ) van de bak komen wil ik voor de linkerkant kijken naar een koppeltje dorsigera's of een koppeltje Tahuantinsuyoa Macantzatza..
Zo nu ga ik me eerst ff inlezen.
grt.