Terug/voorstellen
-
Terug/voorstellen
Hee guys!
Lang (jaren) niet op het forum geweest en zie dat er e.e.a. veranderd is. o.a. dat ik niet meer in kon loggen omdat jullie weer from scratch begonnen zijn volgens mij.
Tijdje gestopt met de hobby, nu weer 2 bakken opgestart. Een 150cm en een 120 cm bak. Ga weer beginnen met wat kleine "MA"tjes. Cryptoheros en heb een mooi groepjes broches splendens zitten bij een vriend van me.
Hebben jullie nog wat uitleg over het bouwen van een MAF bak? Wil in de muur van mijn tuinkamer wat gaan bouwen... 220x80x70 vermoedelijk.
Cheers guys!!
Lang (jaren) niet op het forum geweest en zie dat er e.e.a. veranderd is. o.a. dat ik niet meer in kon loggen omdat jullie weer from scratch begonnen zijn volgens mij.
Tijdje gestopt met de hobby, nu weer 2 bakken opgestart. Een 150cm en een 120 cm bak. Ga weer beginnen met wat kleine "MA"tjes. Cryptoheros en heb een mooi groepjes broches splendens zitten bij een vriend van me.
Hebben jullie nog wat uitleg over het bouwen van een MAF bak? Wil in de muur van mijn tuinkamer wat gaan bouwen... 220x80x70 vermoedelijk.
Cheers guys!!
- Meksjoef
- Erelid
Re: Terug/voorstellen
Welkom terug 
Er zijn er wat die ervaring hebben met het bouwen dus dat moet goed komen ;)

Er zijn er wat die ervaring hebben met het bouwen dus dat moet goed komen ;)
- minipol
- Erelid
- Contacteer:
Welkom terug op 't forum.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
- janvangastel
- Contacteer:
Ik ben momenteel een 120x40x40 aan het bouwen voor een van mijn zoons. Moeilijk is het zeker niet, maar het is veel meer werk dan het plakken van een volglasbak (waar ik er vroeger veel van gemaakt heb). Ik gebruik gewone betonplex van de Karwei en heb de binnenkant behandeld met drie lagen (naden vier lagen) mr Boat epoxy. Ik vind dat behandelen met epoxy smerig werk, maar heb sowieso een grote hekel aan schilderen.Hebben jullie nog wat uitleg over het bouwen van een MAF bak
Meten is weten
-
Nice. En frees je het betonplex ook in of plak/lijm je het gewoon op elkaar?
- tanganyikafreak
- Erelid
- JohnLu
- Erelid
- Contacteer:
Welkom op het forum!

https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
facebook.com/Aquariumroom/
- janvangastel
- Contacteer:
Ik heb het gewoon op elkaar geschroefd en gelijmd. Bij een grote bak zou ik het misschien infrezen, maar of dat per se nodig is weet ik niet. Ik heb voor het lijmen gewone witte, watervaste houtlijm gebruikt. Wel eerst het betonplex geschuurd met korrel 80. Ik had eerst een proefstukje gemaakt (kopse kant multiplex op gecoate kant betonplex gelijmd) om te kijken of dat goed genoeg was. Bij het losbreken brak de buitenkant van het betonplex met een dun laagje hout af en liet de lijm niet los, op een enkele klein plekje na. Dus ik neem aan dat dat sterk genoeg is.En frees je het betonplex ook in of plak/lijm je het gewoon op elkaar?
Meten is weten
- anoniem 2
Een veer en groef maakt het wel sterker. Maar je moet er natuurlijk wel het gereedschap voor hebben
- Floor