Repashy Netherlands

RepashyNL

Re: Repashy Netherlands

Bericht door RepashyNL » 04 aug 2015, 06:10

Soms kun je ook gewoon geen goeds doen, of wil het niet gezien worden ;) So be it.
Afbeelding
Meksjoef
Erelid

Bericht door Meksjoef » 04 aug 2015, 06:53

Ben toch wel nieuwsgierig hoe het eruit ziet als zo'n uara achter een watervlo aangaat :P

Maar ff zonder gekheid, het lijkt mij ook een kwestie van wennen. Zal best wel onbekend voor ze zijn, waardoor ze het minder snel pakken.
Want bij alle filmpjes die ik op internet zie, word het gretig gepakt :) zou mij dus verbazen als ze het niet lekker vinden :)

Maar inplaats van aannames te doen, kun je ook vragen of ze zo vriendelijk wilt zijn om je een sample toe te sturen :) testje en je weet het zo he :)

Ps. Hoeveel gram zit er ongeveer in zo'n tester en hoeveel gram voer jij aan jouw vissen?
KaaBee

Bericht door KaaBee » 04 aug 2015, 09:20

Ik denk dat dit voer goed werkt. Inderdaad kan en mag Jacqueline niet alles ophangen aan 1 filmpje. Maar ze kan toch ook niet honderden filmpjes posten om zo aan te tonen dat het voer werkt. Het gaat veel meer om de strekking van haar boodschap en vooral het aanbod van gratis testers met een beschrijving hiervan. Zelf proberen blijft toch altijd het beste. Ik zie de filmpjes meer als soort van voorbeeld hoe het voer in het aquarium is.

Ik ben wel benieuwd naar de hardheid van dit voer als het is afgekoeld en gevoerd kan worden. En ook hoe snel dit afbrokkelt als het eenmaal in het water zit.

Ik heb verder geen interesse in dit voer, omdat ik nog heel veel ander voer heb en ik vind dat ik al gevarieerd genoeg voer. En ik ben een extreem luie voerder. Ik vind garnalenmix van jan boerlage al veel werk om klaar te maken.

Dus ieder zijn/haar ding en ik wens Jacqueline succes met dit voer.
Een Herichthys-gek...
sk1989

Bericht door sk1989 » 04 aug 2015, 10:19

Ik krijg een sample toe gestuurd en ga deze absoluut testen en zal dan feedback geven ik sluit niks uit maar als het niet gegeten word zal i kdat uiteraard ook melden :).
Danovic

Bericht door Danovic » 04 aug 2015, 14:06

minipol schreef:Ivm "gel happen de vissen daarvan".
Kijk naar de garnalen mix van Jan Boerlage, vissen eten het ook.
Gisteren nog gevoerd. De malawi vrijzwemmers: direct opgegeten, mbuna: stukjes afbijten, midders: met mate.
Niet alle vissen eten het direct op, maar dit soort "gel" is niet nieuw, dus reacties alla "eten vissen dat wel" zijn volgens mij niet op hun plaats.
Zie andere voeren.
reacties alla "eten de vissen dat wel" was wat mij betreft een eerlijke vraag, vind de reactie erop wat overtrokken
Jan boerlage wordt hier overigens ook niet goed geapprecieerd ...

Ik mag kritische bedenkingen hebben toch?
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
minipol
Erelid
Contacteer:

Bericht door minipol » 04 aug 2015, 17:31

Daan, staat er in m'n tekst dat dit niet mag? Neen, toch ?
Zoals Wisse aangeeft, wil je het proberen, vraag een sample en dat zal voor iedereen de beste test zijn toch?
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
RepashyNL

Bericht door RepashyNL » 05 aug 2015, 08:26

Proberen kan geen kwaad en kost je niks ;)
Het kan zijn dat je vissen iets aarzelend reageren bij de eerste kennismaking maar over het geheel gezien zijn de reacties erg positief.

Het is voor mij ook spannend hoor! Ik voer het zelf al ruim 6-8 maanden. Ik kan mijn eigen ervaringen vertellen en video's tonen van het voeren. Ik kan proberen te overtuigen met teksten en samples.

Maar uiteindelijk ben ik overgeleverd aan jullie opinie en ervaringen....
Afbeelding
sk1989

Bericht door sk1989 » 05 aug 2015, 15:16

Product ontvangen en direct aan de slag,

Precies gedaan zoals hier beschreven en het werkt enkel na x aantal uur koelen en product was gewoon goed koud viel me het snijden van product erg tegen brokkelden en was niet echt snij baar in ieder geval zoals ik dacht dat het ging.

Het voeren van de vissen ze kijken er niet na om terwijl ze normaal alles pakken en het amper tijd heeft te zinken. Kan zijn dat het nieuw is dus ik laat het er even in zodat ze aan de 'geur' vorm kunnen wennen.

Al met al weet ik niet of dit op termijn goedkoper gaat zijn als diepvries (waar toch ook veel voedings waarden in zitten). Wat was de sample in gram trouwens?.
RepashyNL

Bericht door RepashyNL » 05 aug 2015, 19:38

Bedankt voor je feedback. Jammer dat het je niet beviel, al had ik daar wel rekening mee gehouden ;)
Zoals je het beschrijft klink het alsof je de mix niet goed gemengd hebt met het water. Het hoort namelijk absoluut niet brokkelig te zijn maar echt een gladde gel. Het plakje is zo dun dat snijden ook niet echt nodig is, je kunt het zo met je vingers uit elkaar "scheuren". Maar voor het mooie is snijden een optie inderdaad. En een plakje van 0,5cm uren laten koelen??
Ik heb de samples niet afgewogen maar met een maatschepje genomen. Uit ervaring weet ik dat het niet zo nauw komt met de verhouding.

Je kunt de Repashy met gemak 24-48 uur in de bak laten zonder dat het je water aantast. 24 Uur geeft je vissen alle tijd om eraan te wennen en eventueel op te eten. Zo niet, dan zijn ze de eerste die dat niet doen overigens :D
Afbeelding
sk1989

Bericht door sk1989 » 05 aug 2015, 19:48

Ik ben toch vrij zeker van dat ik het zo gedaan heb als u beschrijft, En u zegt 2 a 3 lepels kokend water dat is exact wat ik gedaan heb. Er komt inderdaad een mooie gel laag op en het is flinter dun. Maar toch brokkelt het af en eenmaal in de koelkast (want u schrijft tot 2 weken bewaren in de koelkast mogelijk) na een aantal uur later zit de bakje waar het voer in ligt vol met water heeft u daar uitleg voor?.

Brokkelig is misschien niet de juiste verwoording maar het is niet stevig je raakt het aan het is los.

En is niet dat het me niet bevalt enkel doet hij niet wat hoort te gebeuren als ik u beschrijving van het product lees, en nogmaals absoluut gedaan wat u op het zakje schreef kan je weinig aan fout doen.

Koelen in de koelkast bedoel ik met koelen (twijfelde of koelkast voor 2 weken of invriezen)
Plaats reactie