Even voorstellen..

Plaats reactie
Fishh

Even voorstellen..

Bericht door Fishh » 07 jul 2025, 14:30

Inmiddels al zon 35 jaar aquariaan. Van alles gehad van plantenbak, Malawi, Tanganjika, Discus, west Afrika etc.
Ik heb pas een flinke verbouwing van mijn huis achter de rug. Mijn 2 meter bak is daarvoor moeten wijken en heb nu nog een 160x60x60 met Mbuna staan. en die blijft ook. Binnenkort ga ik beginnen met een volledig nieuwe bak en toch ook weer Malawi.

De nieuwe bak zal een afmeting krijgen van 2m80 x 80cm (of 85) en ergens tussen de 65 en 70cm waterhoogte.
Voorheen altijd gewerkt met buitenfilters (Fluval FX6, Eheim, Oase) maar met deze bak denk ik aan een intern mattenfilter eventueel in combinatie met een buitenfilter. Ik heb hier op het forum al goede ideeën opgedaan.

Ik wil graag een mooie groep Placidochromis mdoka white lips en een groepje contrasterende kleur Aulonacara, zoals b.v. de baenschi benga en misschien een derde soort zoals protomelas taeniolatus. Dan zou ik blauw, geel en rood hebben. In ieder geval niet te veel soorten. Drukte en kauwgomballen heb ik al in de mbuna bak :D
edwins

Re: Even voorstellen..

Bericht door edwins » 08 jul 2025, 08:29

Welkom!

Zou zelf (vanwege de mooiere dieptewerking) kiezen voor 280x85x65.

Hoe dan ook, mooie plannen :duim:
Harrie

Re: Even voorstellen..

Bericht door Harrie » 08 jul 2025, 09:25

Welkom.
Plaats reactie