Ik ben Carlijn , 27 jaar en woon samen met mijn zoon van 9 jaar. 5 jaar geleden begon mijn zoon te zeuren om een goudvis. Na een vaas te hebben gekocht bij de action en 7 goudvissen bij de dierenwinkel was hij helemaal blij. Toen waren we heel verbaasd toen ze allemaal stuk voor stuk dood gingen

Toen toch maar gaan inlezen en een bakje gekocht van 60 cm.
De goudvissen waren allemaal overleden en toen waren we voor guppies gegaan.
Maar toen had ik op internet gelezen wat er allemaal mogelijk is en ben ik verliefd geworden op cichliden. Een half jaartje later een bak van 1,50m op de kop getikt via marktplaats. Via marktplaats overal visjes opgehaald die niet al te duur waren. Uiteindelijk had ik een bak vol met kleurloze afgedankte cichliden. Ik was er helemaal tevreden mee. In de jaren daarna steeds meer gaan lezen en mijn bestand laten veranderen naar vissen die gezond waren en veel kleur hadden.
Na 4 jaar was de bak op ( hij was natuurlijk al 2e hands) en wou ik toch nog wat groter. Alle plannen die ik had paste gewoon niet.
Maar aangezien ik 2 hoog woon met een niet al te grote woonkamer was het even passen en meten.
1. Hij moest omhoog kunnen 2. Hij moest niet in de weg staan.
Uiteindelijk de kruze gemaakt voor een bak van 300x45x70.
Hij staat nu 1,5 week en ben er zo blij mee!

Vond het nu wel eens tijd worden om me eindelijk eens in te schrijven bij een forum.