Opnieuw oppakken
-
Opnieuw oppakken
Hi allen,
Mijn naam is Kevin en sinds mijn jeugd en sinds jong af aan een aquarium gehad; typisch gevalletje van met de paplepel ingegoten gekregen.
Eigenlijk altijd een voorkeur gehad voor Tanganyika en hierin uiteraard ook verschillende bakken gehad. De afgelopen jaren een erg drukke periode gehad waardoor de bak in de huiskamer op een laag pitje heeft gestaan.
Nu heb ik weer de tijd en energie om de hobby een nieuwe impuls te geven. De bestaande bak in de huiskamer (140x70x50), uiteraard Tanganyika, gaat leeg en wil ik gaan ombouwen naar een ZA biotoopje. Eerste ding is mezelf weer bijspijkeren op gebied van aquaria. Hoop hier op het forum weer veel kennis en inzichten op te doen!
Tot sprekens!
Mijn naam is Kevin en sinds mijn jeugd en sinds jong af aan een aquarium gehad; typisch gevalletje van met de paplepel ingegoten gekregen.
Eigenlijk altijd een voorkeur gehad voor Tanganyika en hierin uiteraard ook verschillende bakken gehad. De afgelopen jaren een erg drukke periode gehad waardoor de bak in de huiskamer op een laag pitje heeft gestaan.
Nu heb ik weer de tijd en energie om de hobby een nieuwe impuls te geven. De bestaande bak in de huiskamer (140x70x50), uiteraard Tanganyika, gaat leeg en wil ik gaan ombouwen naar een ZA biotoopje. Eerste ding is mezelf weer bijspijkeren op gebied van aquaria. Hoop hier op het forum weer veel kennis en inzichten op te doen!
Tot sprekens!
- Floor
Re: Opnieuw oppakken
Welkom op het forum.
Laatst gewijzigd door Floor op 06 jan 2018, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- janvangastel
- Contacteer:
Welkom Kevin. En succes met het omschakelen naar andere vissoorten. Ben benieuwd wat voor vissen je bak zullen gaan bevolken.
Meten is weten
-
- edwins
Welkom!
140x70x50 is dat lengte x breedte x hoogte?
-
Dank allen!
Yes, persoonlijk vind ik diepere (bredere) bakken erg prettig om te hebben. Dit geeft qua inrichting wat meer mogelijkheden en biedt daarnaast voor bodembewonende soorten meer leefoppervlak. Maar ook vissen in de hogere lagen kunnen elkaar passeren zonder meteen in elkaars "personal space" te zitten; wat knokpartijtjes voorkomt.edwins schreef:Welkom!
- edwins
Helemaal mee eens.ttowner schreef:Yes, persoonlijk vind ik diepere (bredere) bakken erg prettig om te hebben. Dit geeft qua inrichting wat meer mogelijkheden en biedt daarnaast voor bodembewonende soorten meer leefoppervlak. Maar ook vissen in de hogere lagen kunnen elkaar passeren zonder meteen in elkaars "personal space" te zitten; wat knokpartijtjes voorkomt.
Met een bak van dit formaat heb je mooie Zuid-Amerikaanse mogelijkheden!
- tanganyikafreak
- Erelid
Hey Kevin, welkom hier 
Was jij geen bekende op tanganyikacichlide.nl?
Je login naam klinkt erg bekend ;)

- Coyote
Welkom op het forum en veel plezier hier
Eén gek kan meer vragen dan 10 geleerden kunnen beantwoorden
300x80x80 (68wh) MA
300x80x80 (68wh) MA
-
Thanks! Ja hoor onder andere ook daar. Maar de afgelopen jaren wat minder hor, keek af en toe links en rechts nog wel eens op de verschillende fora maar niet bijster actief...tot nu dan hetanganyikafreak schreef:Hey Kevin, welkom hier