NVC fotowedstrijd oktober 2016
- janvangastel
- Contacteer:
Re: NVC fotowedstrijd oktober 2016
Wat een mooie foto's allemaal zeg. Ik moet toch eens wat meer gaan oefenen.
Meten is weten
-
- Erelid
Weet je nog die foto van de aap die een selfie nam en toen ging de fot viraal?Bruce schreef:Dus zijn dat ook deels mijn foto's.
Daar is echt enorm over de auteursrechten gezeurd, en de uitkomst is duidelijk: De eigenaar van de camera heeft geen rechten, alleen degene die hem vast houdt. En onder Nederlands recht kan een aap geen auteursrechten hebben, net als eigenlijk overal elders, dus is gebruik van de foto vrij.
Terug naar de foto's van de longimanus, die zijn van Beminus, dus
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
- Keyser
Degene die het knopje indrukt, krijgt de credits.
-
-
en hoe zit dat dan, met wat gefotografeerd wordt ... de zogenaamde portretrechten?Keyser schreef:Degene die het knopje indrukt, krijgt de credits.
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
- AquaInfo
- Contacteer:
Hier meer uitleg over portretrecht: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/n ... tretrecht/
en deze specifiek over huisdieren: http://blog.iusmentis.com/2012/02/24/mi ... p-de-foto/
en deze specifiek over huisdieren: http://blog.iusmentis.com/2012/02/24/mi ... p-de-foto/
Kijk ook eens in de database van AquaInfo.nl
-
- Erelid
In essentie zien portretrechten op bescherming van de privacy, en dat is iets anders dan auteursrechtenDanovic schreef:en hoe zit dat dan, met wat gefotografeerd wordt ... de zogenaamde portretrechten?Keyser schreef:Degene die het knopje indrukt, krijgt de credits.
Portretrechten is wel een heel erg vaag gebied: afhankelijk van wie je bent mag er meer of minder. Mij kent "niemand" dus mijn goede naam wordt amper of niet geschonden als een foto van Amsterdam te zien is waar ik op de achtergrond te zien ben.
En zou ik iemand beloofd hebben dat ik daar nooit komt, en door die foto in de problemen kom? Ik vrees dat ik dan gewoon pech heb
Is de foto van niet het CS, maar De Wallen, dan is het logischer dat ik liever niet herkenbaar te zien ben, en dus mag ik dat ook vragen
Ben ik heel erg bekend, en dus interessant voor reclame foto's - dan wordt het een heel ander verhaal. Alleen, dan kan ik dingen moeten goedvinden - zoals van de roddelpers - die een gewoon mens niet hoeft te aanvaarden.
En voor politici is dit weer anders
En zo hangt het van uitzonderingen en bijzonderheden aan elkaar. En geheid zal het in België anders geregeld zijn
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
- Meksjoef
- Erelid
Nog twee dagen om in te sturen! Wie o wie doet er nog even snel mee 

- Keyser
Neehoor, nog ruim een maand 

- Meksjoef
- Erelid
Oeps je hebt gelijk