EVEN VOOR STELLEN
-
EVEN VOOR STELLEN
Wij zijn Jelle en Paulline uit Franeker. Sinds 9 September draait onze nieuwe bak. Inhoud 1800 liter. Ons bestand is alleen Midden- Amerika. Op dit moment hebben we: Koppel Parachromis Friedrich Stahlii Rio Chocolja, koppel Coazaza Coalcos Rio Junapan, koppel Vieja Hetero Spyla, koppel Vieja Biffasciatos Rio Chacamax, Herichthy Bocourty vrouw, 2 Herichty Pearsei vrouw, koppel Paratheraps Melanurus Lago Peten.
Verder hebben we nog een kleinere bak van een meter bij 50 50 met 7 Vieja Synspilum Belize( jonkjes van ongeveer 6 cm) en een bak van 1 meter, 80 hoog en 55 diep met jonge Vieja Argentea's Rio Tulija.
Plannen voor een volgend mega project inclusief bar zijn al aanwezig. Het wordt een hoekbak van plusminus 2 bij 2 meter. Wij willen daar graag het volgende bestand in: Asian Arowana red, Parachromis Managuensis, Roodstaart meerval, Amphilophus Trimaculatus en Cichlasoma Festae. Foto's en filmpjes volgen nog!
Verder hebben we nog een kleinere bak van een meter bij 50 50 met 7 Vieja Synspilum Belize( jonkjes van ongeveer 6 cm) en een bak van 1 meter, 80 hoog en 55 diep met jonge Vieja Argentea's Rio Tulija.
Plannen voor een volgend mega project inclusief bar zijn al aanwezig. Het wordt een hoekbak van plusminus 2 bij 2 meter. Wij willen daar graag het volgende bestand in: Asian Arowana red, Parachromis Managuensis, Roodstaart meerval, Amphilophus Trimaculatus en Cichlasoma Festae. Foto's en filmpjes volgen nog!
Re: EVEN VOOR STELLEN
Welkom
Zo te zien, gaat er met de naamgeving van alles mis. Het is een uitdaging om een naam te spotten die wel juist is.
Hier heb je misschien wat aan :
Parachromis friedrichsthalii 'Río Chocoljaito'
Vieja sp. 'coatzacoalcos' 'Río Junapan'
Oscura heterospila
Vieja bifasciatus
Cincelichthys bocourti
Cincelichthys pearsei
Vieja melanura 'Lago Petén Itzá'
Vieja melanura 'Belize'
Maskaheros argentea 'Río Tulija'
Verder vind ik dat jullie wel enorm enthousiast zijn geweest met vissen kopen.
Zo te zien, gaat er met de naamgeving van alles mis. Het is een uitdaging om een naam te spotten die wel juist is.
Hier heb je misschien wat aan :
Parachromis friedrichsthalii 'Río Chocoljaito'
Vieja sp. 'coatzacoalcos' 'Río Junapan'
Oscura heterospila
Vieja bifasciatus
Cincelichthys bocourti
Cincelichthys pearsei
Vieja melanura 'Lago Petén Itzá'
Vieja melanura 'Belize'
Maskaheros argentea 'Río Tulija'
Verder vind ik dat jullie wel enorm enthousiast zijn geweest met vissen kopen.
- rob rensen
welkom
pittig bestand lijkt me....gaat t allemaal goed in de bak. Benieuwd naar foto's
pittig bestand lijkt me....gaat t allemaal goed in de bak. Benieuwd naar foto's
- JohnLu
- Erelid
- Contacteer:
Welkom op het forum!
De naamgeving van cichliden, met name die uit midden amerika, is nogal eens overhoop gehaald de laatste jaren. Maar om goed beeld te krijgen is het van belang om de juiste benamingen bij de soort te plaatsen. Het is in ieder geval een indrukwekkende collectie. Het lijkt me (te) druk in de bak, maar ik heb te weinig kennis van de midden-amerikanen om hier een goed oordeel over te geven.
Op dit forum steven de meeste leden naar een optimale bezetting en zijn de bakken veelal afgestemd op een bepaalde biotoop of herkomstgebied. Zelf vind ik jullie plannen voor een 2x2 bak erg mooi, maar vind ik het visbestand niet geweldig. Dat is voor een deel smaak, maar voor een deel ook omdat ik het niet geschikt (bijv. roodstaartmeerval) vind.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat de kritieken op dit forum altijd opbouwend bedoeld zijn.
Groet,
John.
De naamgeving van cichliden, met name die uit midden amerika, is nogal eens overhoop gehaald de laatste jaren. Maar om goed beeld te krijgen is het van belang om de juiste benamingen bij de soort te plaatsen. Het is in ieder geval een indrukwekkende collectie. Het lijkt me (te) druk in de bak, maar ik heb te weinig kennis van de midden-amerikanen om hier een goed oordeel over te geven.
Op dit forum steven de meeste leden naar een optimale bezetting en zijn de bakken veelal afgestemd op een bepaalde biotoop of herkomstgebied. Zelf vind ik jullie plannen voor een 2x2 bak erg mooi, maar vind ik het visbestand niet geweldig. Dat is voor een deel smaak, maar voor een deel ook omdat ik het niet geschikt (bijv. roodstaartmeerval) vind.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat de kritieken op dit forum altijd opbouwend bedoeld zijn.
Groet,
John.
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
facebook.com/Aquariumroom/
- rob rensen
- bertD
Welkom!
- Keyser
- Meksjoef
- Erelid
Welkom op het forum
- minipol
- Erelid
- Contacteer:
Welkom op 't forum.
Ivm het bestand van je toekomstige bak, daar is er nog wat puzzelwerk aan.
Een roodstaart meerval wordt veel te groot, festae is Zuid Amerika, en samen met trimacs zal dat voor de andere bewoners geen leven zijn.
Daarnaast is het een uitdaging om zuivere trimacs te vinden. Bruce op 't forum heeft er wel zitten.
Wil je in die 2x2 wat steviger soorten, dan zijn er genoeg keuzen zowel binnen MA of ZA.
Ivm het bestand van je toekomstige bak, daar is er nog wat puzzelwerk aan.
Een roodstaart meerval wordt veel te groot, festae is Zuid Amerika, en samen met trimacs zal dat voor de andere bewoners geen leven zijn.
Daarnaast is het een uitdaging om zuivere trimacs te vinden. Bruce op 't forum heeft er wel zitten.
Wil je in die 2x2 wat steviger soorten, dan zijn er genoeg keuzen zowel binnen MA of ZA.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
- tanganyikafreak
- Erelid