Voorstelrondje

Rakkoen
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2022, 15:07

Voorstelrondje

Bericht door Rakkoen » 26 dec 2022, 15:29

Hoihoi,

Een jongeman die van cichliden houdt, maar vind het een beetje een dure hobby met het houden van tropische vissen, vandaar dat ik geswitcht ben naar sub tropische cichliden/vissen.

Momenteel heb ik een bak met het volgende bestand: In een bak van 120x60x50
-Corydoras paleatus 8x
-Apistogramma sp.opal 3x
-Aphyocharax anisitsi 15x
-Ancistrus 2x
Afbeelding

Maar ik wil in het vervolg een bak kopen van 160cm of 180cm, waarin ik een groep gymnogeophagus terrapurpura of rhabdotus wil gaan houden.
Enig idee waar ik terrapurpura of rhabdotus kan kopen?


Ik heb ook totaal geen idee hoe een forum werkt en hoe ik reageer op mensen onder een post, graag iemand.
Daarnaast wilde ik een foto van mijn bak posten, maar geen idee hoe

Groetjes Rakkoen,
Laatst gewijzigd door Rakkoen op 26 dec 2022, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2920
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: Voorstelrondje

Bericht door edwins » 26 dec 2022, 17:30

Welkom!
Rakkoen schreef: 26 dec 2022, 15:29 Ik heb ook totaal geen idee hoe een forum werkt en hoe ik reageer op mensen onder een post, graag iemand.
Je reactie kun je plaatsen in het tekstvak onder 'Snelle reactie'. Als je je reactie wilt bekijken voordat je die verstuurt of naast tekst iets anders in wilt voegen, kan dat via de knop 'Volledige bewerker en voorbeeld'.
Rakkoen schreef: 26 dec 2022, 15:29 Daarnaast wilde ik een foto van mijn bak posten, maar geen idee hoe
Zie deze draad.
Rakkoen schreef: 26 dec 2022, 15:29 .... vandaar dat ik geswitcht ben naar sub tropische cichliden/vissen.

Momenteel heb ik een bak met het volgende bestand: In een bak van 120x60x50
-Corydoras paleatus 8x
-Apistogramma sp.opal 3x
-Aphyocharax anisitsi 15x
-Ancistrus 2x
Deze soorten kunnen Inderdaad prima op kamertemperatuur worden gehouden. Met dit bakformaat zou je zeker het aantal Corydoras en Aphyocharax best nog wat kunnen uitbreiden.
Rakkoen
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2022, 15:07

Re: Voorstelrondje

Bericht door Rakkoen » 26 dec 2022, 17:38

Bedankt Edwins voor uw hulp,

Eerst had ik een koppel gymnogeophagus terrapurpura erin ipv apistogramma, maar die gingen helaas dood na een maand, door een parasiet.
Daarnaast wil ik denk mijn corydoras wel uitbreiden, maar dan de aeneus erbij.

Dee aphyocharax anisitsi moet ik later denk ik vervangen omdat ze opgegeten kunnen worden door australoheros red ceibal en terrapurpura (wanneer ik een grotere bak heb), ik zal dan overswitchen naar de hyphessobrycon anisitsi of heeft u een andere aanrader
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2310
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Re: Voorstelrondje

Bericht door tanganyikafreak » 26 dec 2022, 20:56

Welkom Rakkoen :D
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4932
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Voorstelrondje

Bericht door Bas Pels » 27 dec 2022, 09:27

Zelf zou ik niet zo snel C aeneus an dit bestand toevoegen

Allereerst omdat een school van twee soorten veel minde mooi is dan een school van een soort. De Cory´s zullen namelijk samen optrekken. Maar ok omdat C aeneus over geheel zuid Amerika verspreid is, en dan is de kans erg groot dat de voorouders van jouw vissen uit het warme noorden komen. Waardoor jouw C aeneus - die inderdaad in het verre zuiden voorkomt (heb ze zelf gevangen in Uruguay) helemaal niet tegen koude kan.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Voorstelrondje

Bericht door VKC2012 » 27 dec 2022, 10:39

Welkom!
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2920
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: Voorstelrondje

Bericht door edwins » 27 dec 2022, 10:52

Rakkoen schreef: 26 dec 2022, 17:38 Daarnaast wil ik denk mijn corydoras wel uitbreiden, maar dan de aeneus erbij.
Sluit me aan bij Bas, ik zou het ook bij 1 soort houden.
Rakkoen schreef: 26 dec 2022, 17:38 De aphyocharax anisitsi moet ik later denk ik vervangen omdat ze opgegeten kunnen worden door australoheros red ceibal en terrapurpura (wanneer ik een grotere bak heb), ik zal dan overswitchen naar de hyphessobrycon anisitsi of heeft u een andere aanrader
Ik heb zelf Bujurquina vittata (qua formaat vergelijkbaar met terrapurpura) en die laten Chinese danio's van 1 cm volledig met rust. Ik heb geen ervaring met terrapurpura, maar het zou kunnen dat die wel met Aphyocharax gecombineerd kunnen worden.

Hyphessobrycon anisitsi heb ik ook rondzwemmen, leuke levendige soort die redelijk samenschoolt en over het algemeen in de middelste en bovenste waterlaag zwemt.

Gymnocorymbus ternetzi kan ook op kamertemperatuur, maar schoolt minder en was bij mij gevoelig voor Columnaris.

Wil je meer kleur, dan is Hyphessobrycon eques wellicht een optie. Ik hield ze samen met Aphyocharax rathbuni en vond dat een mooie combi. Eques is overigens ook een soort die niet echt samenschoolt. Daarnaast wilden ze hier nog wel eens vinnenbijten, wat ze minder geschikt maakt voor een combi met (bv.) Corydoras.
Gebruikersavatar
Coyote
Berichten: 1203
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:31
Locatie: Nijmegen

Re: Voorstelrondje

Bericht door Coyote » 27 dec 2022, 12:13

Welkom
Eén gek kan meer vragen dan 10 geleerden kunnen beantwoorden

300x80x80 (68wh) MA
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Voorstelrondje

Bericht door minipol » 27 dec 2022, 19:35

Welkom op het forum
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Rakkoen
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2022, 15:07

Re: Voorstelrondje

Bericht door Rakkoen » 30 dec 2022, 19:36

Rakkoen schreef: 26 dec 2022, 17:38 De aphyocharax anisitsi moet ik later denk ik vervangen omdat ze opgegeten kunnen worden door australoheros red ceibal en terrapurpura (wanneer ik een grotere bak heb), ik zal dan overswitchen naar de hyphessobrycon anisitsi of heeft u een andere aanrader
Ik heb zelf Bujurquina vittata (qua formaat vergelijkbaar met terrapurpura) en die laten Chinese danio's van 1 cm volledig met rust. Ik heb geen ervaring met terrapurpura, maar het zou kunnen dat die wel met Aphyocharax gecombineerd kunnen worden.

Hyphessobrycon anisitsi heb ik ook rondzwemmen, leuke levendige soort die redelijk samenschoolt en over het algemeen in de middelste en bovenste waterlaag zwemt.

Gymnocorymbus ternetzi kan ook op kamertemperatuur, maar schoolt minder en was bij mij gevoelig voor Columnaris.

Wil je meer kleur, dan is Hyphessobrycon eques wellicht een optie. Ik hield ze samen met Aphyocharax rathbuni en vond dat een mooie combi. Eques is overigens ook een soort die niet echt samenschoolt. Daarnaast wilden ze hier nog wel eens vinnenbijten, wat ze minder geschikt maakt voor een combi met (bv.) Corydoras.
[/quote]

Kunnen die bujurquina vittata ook om sub tropische temperaturen?

Gymnocorymbus ternetzi, heb ik gezien, maar vond ze niet zo mooi, qua scholen visje zou ik alleen de keuze willen maken tussen 1 van de 2 anisitsi, daarnaast heb je misschien wel gelijk met 1 soort corydoras houden, maar dacht aeneus heeft iets meer kleur vandaar de combinatie en had gehoord dat alle corydoras wel samen zouden zwemmen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten