Rakkoen schreef: ↑26 dec 2022, 17:38
De aphyocharax anisitsi moet ik later denk ik vervangen omdat ze opgegeten kunnen worden door australoheros red ceibal en terrapurpura (wanneer ik een grotere bak heb), ik zal dan overswitchen naar de hyphessobrycon anisitsi of heeft u een andere aanrader
Ik heb zelf Bujurquina vittata (qua formaat vergelijkbaar met terrapurpura) en die laten Chinese danio's van 1 cm volledig met rust. Ik heb geen ervaring met terrapurpura, maar het zou kunnen dat die wel met Aphyocharax gecombineerd kunnen worden.
Hyphessobrycon anisitsi heb ik ook rondzwemmen, leuke levendige soort die redelijk samenschoolt en over het algemeen in de middelste en bovenste waterlaag zwemt.
Gymnocorymbus ternetzi kan ook op kamertemperatuur, maar schoolt minder en was bij mij gevoelig voor Columnaris.
Wil je meer kleur, dan is Hyphessobrycon eques wellicht een optie. Ik hield ze samen met Aphyocharax rathbuni en vond dat een mooie combi. Eques is overigens ook een soort die niet echt samenschoolt. Daarnaast wilden ze hier nog wel eens vinnenbijten, wat ze minder geschikt maakt voor een combi met (bv.) Corydoras.
[/quote]
Kunnen die bujurquina vittata ook om sub tropische temperaturen?
Gymnocorymbus ternetzi, heb ik gezien, maar vond ze niet zo mooi, qua scholen visje zou ik alleen de keuze willen maken tussen 1 van de 2 anisitsi, daarnaast heb je misschien wel gelijk met 1 soort corydoras houden, maar dacht aeneus heeft iets meer kleur vandaar de combinatie en had gehoord dat alle corydoras wel samen zouden zwemmen.