Australoheros sp. red ceibal

Forumregels
Forumregels voor een aanbieding in het topic "Aangeboden en gezocht"

Het is niet toegestaan om als eerste post een topic te starten in de fora van Aangeboden & Gezocht. U dient zich eerst voor te stellen en deel te nemen aan het forum. Als u zich hieraan niet houdt, zal uw topic verwijderd worden.
Ons forum is niet in eerste plaats een marktplaats.


Het forum is niet aansprakelijk voor geschillen tussen beide partijen en dienen onderling zelf te worden opgelost.

Het Beheer
coenb
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 nov 2016, 17:19
Locatie: Huissen (Arnhem)

Australoheros sp. red ceibal

Bericht door coenb » 23 nov 2022, 21:18

Ik heb van een Duitse kweker, nakweek A. sp. red ceibal gekregen. Het ging om 4 grotere en enkele kleinere vissen. Omdat het doel was om minimaal 1 koppel te laten vormen heb ik de kleinere vissen nu over.
Mijn koppeltje:
Afbeelding

Dus deze vissen zijn van "dezelfde" ouders/kweker

Het gaat om 7, 3-4 cm vissen. Ze kunnen per direct en (nagenoeg) gratis worden opgehaald, dus daar komen we wel uit.

Graag een pb. Ik moet het kleine aquarium waar ze nu in zwemmen namelijk gaan "hergebruiken".
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4938
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door Bas Pels » 24 nov 2022, 08:25

Ik heb van Coen een paar van deze vissen gehad, en ze zijn echt geweldig gezond, en nu al een stukje groter.
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door Alex Becker » 24 nov 2022, 12:03

Waar woon je?
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door Meksjoef » 24 nov 2022, 20:26

Dat zijn toch serieus fraaie vissen!
DoubleYouIm
Berichten: 206
Lid geworden op: 16 aug 2015, 19:39

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door DoubleYouIm » 25 nov 2022, 19:41

Leuke soort
Dit kan best met wat samengehouden worden ?
Iemand ervaring over gedrag?
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4938
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door Bas Pels » 26 nov 2022, 08:46

Ideaal zijn andere soorten uit Uruguay, maar als je die niet hebt, kunnen wildvorm zwaardragers ook - die kunnen ook goed tegen kou, en houden van dagelijkse schommelingen. Ik weet alleen niet hoe je die schommelingen in de bak kunt realiseren.

Ik heb het idee dat deze dieren wat rustiger zijn dan de red cerbails die ik eerder had. Maar Australoheros zijn in elk geval in de broedtijd felle verdedigers van hun jongen en ze houden van beplante gebieden in hun bak.
coenb
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 nov 2016, 17:19
Locatie: Huissen (Arnhem)

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door coenb » 26 nov 2022, 10:20

Bas Pels schreef: 26 nov 2022, 08:46 Ideaal zijn andere soorten uit Uruguay, maar als je die niet hebt, kunnen wildvorm zwaardragers ook - die kunnen ook goed tegen kou, en houden van dagelijkse schommelingen. Ik weet alleen niet hoe je die schommelingen in de bak kunt realiseren.

Ik heb het idee dat deze dieren wat rustiger zijn dan de red cerbails die ik eerder had. Maar Australoheros zijn in elk geval in de broedtijd felle verdedigers van hun jongen en ze houden van beplante gebieden in hun bak.
Ze zijn inderdaad aan de verdedigende kant. Ik heb nu volgens mij een jong koppeltje (geen eieren of jongen kunnen vinden). Regelmatig vol op kleur en wat uitvallen naar grotere vissen (de andere cichliden). Maar de reikwijdte van hun "achtervolging" is bij mij niet verder dan 50 cm.. verder dulden ze best vaak andere vissen in hun territorium. Dus ik moet eerlijk zeggen dat ze mij tot nu toe heel erg meevallen. Zijn waarschijnlijk in Duitsland goed opgevoed :D
Ik probeer wel veel zichtbarrieres in mijn bak te creëeren.
coenb
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 nov 2016, 17:19
Locatie: Huissen (Arnhem)

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door coenb » 26 nov 2022, 10:21

Alex Becker schreef: 24 nov 2022, 12:03 Waar woon je?
Je hebt een PB
Laatst gewijzigd door coenb op 26 nov 2022, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
coenb
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 nov 2016, 17:19
Locatie: Huissen (Arnhem)

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door coenb » 26 nov 2022, 10:26

Bas Pels schreef: 26 nov 2022, 08:46 Ideaal zijn andere soorten uit Uruguay, maar als je die niet hebt, kunnen wildvorm zwaardragers ook - die kunnen ook goed tegen kou, en houden van dagelijkse schommelingen. Ik weet alleen niet hoe je die schommelingen in de bak kunt realiseren.

Ik heb het idee dat deze dieren wat rustiger zijn dan de red cerbails die ik eerder had. Maar Australoheros zijn in elk geval in de broedtijd felle verdedigers van hun jongen en ze houden van beplante gebieden in hun bak.
Klopt, in de bakken/vijvers waar ze vandaan komen zitten ze samen met o.a. G. terrapupura en Xiphophorus (wildvorm) uit Mexico.
DoubleYouIm
Berichten: 206
Lid geworden op: 16 aug 2015, 19:39

Re: Australoheros sp. red ceibal

Bericht door DoubleYouIm » 26 nov 2022, 12:29

eventueel interesse , vanwaar ben je aub?
pb gestuurd maar is mislukt zien ik nu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast