Gedragingen op het forum

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2303
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Gedragingen op het forum

Bericht door tanganyikafreak » 10 aug 2020, 21:04

Het valt me de laatste tijd op, dat er enorm veel azijnzeikerij over het forum gaat.
Ik ga geen voorbeelden noemen, wie objectief door de topics heen scrolt weet waarover ik het heb.
Simpelweg: onnodig huftergedrag.
We zijn allemaal volwassen(!) die een passie hebben voor de hobby en allemaal willen we onze geliefde soorten zo goed mogelijk proberen te houden.
Dat je daarbij constructieve feedbac kunt krijgen is één ding, maar er wordt helaas steeds meer afzeikpolitiek bedreven.
Ik zeg niet dat we er een Disney show van moeten maken, maar kom op, grow up mensen!

Is dit iets waar het beheer wat aan kan/wil doen?
Want dergelijk gedrag kwam het vorige ncf ook niet ten goede.....
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door Meksjoef » 10 aug 2020, 21:41

Wij streven ernaar om een toegankelijk forum te zijn, waar iedereen zich welkom voelt.

Zijn wij van mening dat iets erover is, zullen wij een gepaste actie naar diegene uitzetten.
maronii
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 apr 2015, 22:05
Locatie: woerden

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door maronii » 10 aug 2020, 21:44

Ik moet zeggen dat ik het hier wel vind meevallen. Geef toe dat ik mss ook wel eens een steek onder water heb gegeven, maar probeer toch wel beschaafd te blijven. Afzeiken of huftergedrag vind ik grote woorden, die in mijn beleving niet heel veel voorkomen hier. Ik heb eerder het idee, dat kritiek ( als die opbouwend is ) ook soms moeilijk verteerd word, en we gauw op ons teentjes getrapt zijn. Ik neem aan dat je ook de discussie op het NCf volg bedoeld, uiteindelijk was dat toch ook maar een storm in een glas water.
Gebruikersavatar
Scato89
Berichten: 707
Lid geworden op: 24 sep 2015, 14:19
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door Scato89 » 11 aug 2020, 05:44

Ik vind het hier ook wel meevallen, word bijna altijd correct en normaal gereageerd.
Alleen bij die 5de vlog vond ik het wel raar, dat er om meningen word gevraagd, die worden dan gegeven, bijna allemaal positief op een paar na, en die paar worden dan vervolgens neergezet als; azijnzeiker en anonieme toetsenbord held en klavierheld, omdat er zoveel werk in heeft gezeten...
Dus daarin ben ik het wel eens met Maronii, dat we ook wel erg snel op de tenen zijn getrapt.
Mijn Filmpjes
Groeten Scato
Peterhs
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 mei 2015, 02:22
Locatie: Dordrecht

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door Peterhs » 11 aug 2020, 20:36

maronii schreef: 10 aug 2020, 21:44 Ik moet zeggen dat ik het hier wel vind meevallen. Geef toe dat ik mss ook wel eens een steek onder water heb gegeven, maar probeer toch wel beschaafd te blijven. Afzeiken of huftergedrag vind ik grote woorden, die in mijn beleving niet heel veel voorkomen hier. Ik heb eerder het idee, dat kritiek ( als die opbouwend is ) ook soms moeilijk verteerd word, en we gauw op ons teentjes getrapt zijn. Ik neem aan dat je ook de discussie op het NCf volg bedoeld, uiteindelijk was dat toch ook maar een storm in een glas water.
Perfect verwoord en ik denk ook dat het enkel daarover gaat inderdaad.
Als iedereen hetzelfde vind of denkt dan bestond dit forum niet, want dan was het allemaal onnodig.
Kritiek moet kunnen. Als sommigen hier niet tegen kunnen, dan zegt dit meer over hun zelf.

Natuurlijk ben ik het er wel mee eens, dat het wel binnen de grenzen moet blijven van redelijkheid. Kritiek geven moet kunnen, maar zeiken om het zeiken niet.
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2303
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door tanganyikafreak » 11 aug 2020, 21:39

Waar het mij om gaat, is dat we allemaal volwassen(!) mensen zijn die graag naar vissen in een aquarium kijken en sommigen het belangrijker lijken te vinden om een ander te kakken te zetten, als een stel pubers.
Geniet van je hobby en geef constructieve feedback, maar laat een ieder in z'n waarde!



Maar goed, blijkbaar zien velen dit als normaal of 'valt het inderdaad wel mee' ;-)
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 1699
Lid geworden op: 06 mei 2015, 16:14

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door Harrie » 12 aug 2020, 00:05

tanganyikafreak schreef: 11 aug 2020, 21:39 Maar goed, blijkbaar zien velen dit als normaal of 'valt het inderdaad wel mee' ;-)
Misschien zou je iets duidelijker kunnen zijn over waar je je precies aan stoort, dan snappen we je beter. Het lijkt nu dat je mensen beschuldigd zonder duidelijk te zijn wie en waarom.
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2303
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door tanganyikafreak » 12 aug 2020, 08:08

Vinger wijzen is nergens voor nodig, als een ieder zelf nadenkt....
Daarnaast wil en ga ik niemand specifiek beschuldigingen. Ik wil gewoon voorkomen dat die ellende van ncf 1.0 niet herhaald gaat worden.
Het gaat me er puur om dat we een stel volwassenen zijn die van (elkaars) visjes (willen) genieten.
Gedraag je zelf dan gewoon.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door VKC2012 » 13 aug 2020, 22:49

Meest gehoorde opmerking, bij ons in de winkel...., dat nieuwe leden na één/twee pagina's afhaken.., door opmerkingen als, juist van een moderator, ik heb niks met...., vul maar in Tanganyika, Malawi enz..
En het afbranden..., ook van nieuwe leden.., mensen zijn trots om hun aquarium te laten zien, waarvan samenstelling etc.., wellicht niet altijd helemaal klopt..
Is ook te zien aan het zeer beperkte aantal nieuwe leden, die blijven posten, reageren etc..
Wellicht.., nodigt alleen een welkom, meer uit voor nieuwe leden, dan alleen maar, melden wat ze niet goed doen..
Kan altijd later nog...
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door minipol » 13 aug 2020, 23:32

Hans,


Als liefhebber en verkoper die met veel mensen in contact komt, ben je dan uiterst goed geplaatst om de mensen te melden dat er wel degelijk een zeer brede interesse is in allerlei vissen op ons forum, zelfs de oddballs.
In het begin was ik op dit forum een uitzondering met Malawi maar ik heb geen slechte ervaringen daar mee en kijk, Malawi liefhebbers zijn aan een opmars bezig op het forum.
Tanganyikafreak heeft altijd samen met een aantal andere liefhebbers Tanganyika biotopen getoond etc.

Dat een reactie door iemand soms anders kan begrepen worden, dat versta ik maar perfectie bestaat niet. Ik denk dat jullie in jullie zaak misschien ook nog zaken willen veranderen of dat een bepaald advies achteraf misschien ook niet altijd even geslaagd is. De vraag is, wil je dat positief benaderen of niet.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast