Vijverbak als opvang bak

minipol
Contacteer:

Vijverbak als opvang bak

Bericht door minipol » 29 jul 2020, 08:44

In het verleden heb ik vijverbakken gebruikt voor opvang van vissen. Dat werkte zeer goed en ik ben van plan om dat terug te doen voor het legen van de bakken.

Het waren echter bakken die in 1 stuk waren maw rechte zijden naar beneden. Ik vroeg me af of zo'n vijverbakken met een niveau erin ook zou lukken of zouden die zo gemaakt zijn dat ze ondersteuning van de aarde nodig hebben aangezien ze dienen om ingegraven te worden?
Het materiaal is dan vb HDPE.

Iemand een idee? Zou toch voor een aantal maanden zijn.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Waterkip

Re: Vijverbak als opvang bak

Bericht door Waterkip » 29 jul 2020, 09:42

Mijn gevoel zegt dat ze ondersteuning nodig hebben. Maar zeker weten doe ik het niet.

Zijn die koi opzetbowl niks? Soort werptent maar dan een klein zwembadje. Worden vaak gebruikt om koi in quarantaine te zetten.
Nelis

Bericht door Nelis » 29 jul 2020, 10:18

Ik zou ze niet zomaar neerzetten. Zeker niet binnen.
HDPE is vreslijk sterk spul. Niet kapot te krijgen, maar niet vorm vast bij belasting. Het zakt dan uit, denk ik...
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Nelis

Bericht door Nelis » 29 jul 2020, 10:20

Maar.. denk ik nu..:-)
Het zou zomaar kunnen werken als je de ondieptes ondersteund met bakstenen, klossen hout of zakken zand..
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
AfraJalo

Bericht door AfraJalo » 29 jul 2020, 11:34

Ik denk dat het stevig genoeg is zonder ondersteuning. Maar zoek er een op op internet en stuur een mail naar de fabrikant of het kan.
Trofis Colisa 1800, 180*60*60, Malawi cichliden.
Bas Pels

Bericht door Bas Pels » 29 jul 2020, 16:36

Ik denk dat Nelis gelijk heeft dat ondersteuning mogelijk best eenvoudig te doen is. Maar wel nodig
minipol
Contacteer:

Bericht door minipol » 29 jul 2020, 18:59

Ik zal eens kijken of ik ondersteuning kan regelen. Er zijn vijverbakken voor minder dan 400€ van 1500l. Genoeg voor het opvangen van de malawi en de meervallen. 1000l lukt wss ook maar liever wat speling. En die geraak je achteraf hopelijk nog kwijt. Ik heb nog wel een oude iets lekkende pomp. Ok voor in de garage en dat zou moeten lukken
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Dandy

Bericht door Dandy » 29 jul 2020, 21:09

Waarom geen zwembadje? Voor 89 euro heb je er 1 van 4000 liter. Kleiner moet ook wel te vinden zijn voor een paar tientjes. Stuk goedkoper en hoef je niet te ondersteunen..
minipol
Contacteer:

Bericht door minipol » 29 jul 2020, 21:25

Wat met verwarming en vinnen van vissen? Zeker van meervallen. Lijkt me niet echt een veilige combinatie. Anders zou het zeker een goed idee zijn
minipol
Contacteer:

Bericht door minipol » 30 jul 2020, 00:36

@dandy
Bedoel je zo'n Intex opbouw zwembad?
Dat zou wel eens kunnen werken als de linker stevig genoeg is om een vinnenprik te verdragen.
Wat ik ervan terug vind:
- Sterke Liner: 3-laags PVC met gerasterde polyester tussenlaag
- Stabiel frame van gepoedercoat staal
- 32 mm aansluitingen voor filterpomp

Lijkt me sterk genoeg. Dat zou ook ideaal zijn dan want mss kan ik nog een filter pomp op die 32 mm aansluitingen zetten.
En achteraf weer gemakkelijk op te bergen. Ze zijn wel erg groot.

Edit: Ik zie ook van die koi bowls. Qua volume ook goed maar geen idee of deze eigenlijk bedoeld zijn om langere tijd (meerdere maanden) te laten staan.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”