Ik heb altijd wat kleinere aquaria gehad, omdat het mij toch wel leuk leek om een keer grotere vissen te houden heb ik een paar maanden geleden een tweedehands aquarium gekocht van 230x110x70cm (1771L) wat ik in mijn bedrijfspand had geplaatst. Helaas is dit uitgedraaid op een grote teleurstelling, ik had namelijk tweemaal een hele hoop water over de vloer. Eerst was de bodem gescheurd, dit was hoogst waarschijnlijk mijn eigen fout. Ik had namelijk het aquarium zonder piepschuim o.i.d. gewoon op een houten onderplaat gezet wat waarschijnlijk toch niet helemaal vlak was. Nadat ik dit had laten repareren door een aquariumbouwer leek het weer goed, helaas lag er na een mand weer water over de vloer. Ditmaal liet de zijwand gewoon los van de voorkant. Ik heb nog geprobeerd een aquariumbouwer te vinden die het aquarium helemaal opnieuw in elkaar wou kitten maar niemand wil zich er aan wagen.
2 dagen nadat ik het bovenstaande aquarium had opgehaald had ik nog een aquarium gekocht (200x70x70cm), dit was eigenlijk het aquarium waar ik in eerste instantie interesse had. Dit bleek toen al verkocht te zijn waardoor ik voor bovenstaand aquarium ben gegaan. Echter bleek de oorspronkelijke koper niet was komen opdagen waardoor ik het nog mocht overnemen voor €200. Dit kon ik niet laten staan, het was namelijk echt super netjes en helemaal compleet. Dit aquarium draait nu erg leuk met onder andere Maanvissen, Biotodoma cupido en Corydoras splendens. Hier een slechte foto zonder nog vissen, geeft een idee:

Eergisteren kwam een vriend van mij op Marktplaats een groot aquarium (320x90x65cm, 1872L) tegen wat gratis op te halen was en ook nog eens heel dichtbij was. Omdat ik toch nog steeds erg graag een echt groot aquarium wou en nog steeds tegen een leeg, lek aquarium zat aan te kijken heb ik de verkoper gecontacteerd en gezegd dat ik het wel wou ophalen. Dit is vandaag gebeurd, het aquarium is wel wat vies maar verder wel netjes. Echt super dat het gratis was, de verkoper wou er zo snel mogelijk vanaf.
Ik weet nog niet precies wat ik hier in wil gaan houden, daarom kom ik hier ook om wat advies vragen

Het lekke grote aquarium wat ik eerst had gekocht doe ik weg. Verder heb ik nog de volgende aquaria:
Rio 180 (Begon het allemaal mee)
Rio 125
Stelling met 2 bakken van 120x40x40cm en 1 bak van 120x50x40cm
Ik zal binnenkort een topic openen voor het visbestand en ook een fotoalbum aanmaken.