Opnieuw voorstellen - Ludger

LudgerW

Opnieuw voorstellen - Ludger

Bericht door LudgerW » 12 jan 2020, 02:03

Vroeger ben ik hier al eens lid geweest alleen was mijn account toen plots verwijderd. Ik ben Ludger, wellicht kennen sommige mij van mijn webwinkel (Voervoorvis.nl). Deze webwinkel is voortgekomen uit mijn hobby waar ik nu ongeveer 10 jaar mee bezig ben.

Ik heb altijd wat kleinere aquaria gehad, omdat het mij toch wel leuk leek om een keer grotere vissen te houden heb ik een paar maanden geleden een tweedehands aquarium gekocht van 230x110x70cm (1771L) wat ik in mijn bedrijfspand had geplaatst. Helaas is dit uitgedraaid op een grote teleurstelling, ik had namelijk tweemaal een hele hoop water over de vloer. Eerst was de bodem gescheurd, dit was hoogst waarschijnlijk mijn eigen fout. Ik had namelijk het aquarium zonder piepschuim o.i.d. gewoon op een houten onderplaat gezet wat waarschijnlijk toch niet helemaal vlak was. Nadat ik dit had laten repareren door een aquariumbouwer leek het weer goed, helaas lag er na een mand weer water over de vloer. Ditmaal liet de zijwand gewoon los van de voorkant. Ik heb nog geprobeerd een aquariumbouwer te vinden die het aquarium helemaal opnieuw in elkaar wou kitten maar niemand wil zich er aan wagen.

2 dagen nadat ik het bovenstaande aquarium had opgehaald had ik nog een aquarium gekocht (200x70x70cm), dit was eigenlijk het aquarium waar ik in eerste instantie interesse had. Dit bleek toen al verkocht te zijn waardoor ik voor bovenstaand aquarium ben gegaan. Echter bleek de oorspronkelijke koper niet was komen opdagen waardoor ik het nog mocht overnemen voor €200. Dit kon ik niet laten staan, het was namelijk echt super netjes en helemaal compleet. Dit aquarium draait nu erg leuk met onder andere Maanvissen, Biotodoma cupido en Corydoras splendens. Hier een slechte foto zonder nog vissen, geeft een idee:

Eergisteren kwam een vriend van mij op Marktplaats een groot aquarium (320x90x65cm, 1872L) tegen wat gratis op te halen was en ook nog eens heel dichtbij was. Omdat ik toch nog steeds erg graag een echt groot aquarium wou en nog steeds tegen een leeg, lek aquarium zat aan te kijken heb ik de verkoper gecontacteerd en gezegd dat ik het wel wou ophalen. Dit is vandaag gebeurd, het aquarium is wel wat vies maar verder wel netjes. Echt super dat het gratis was, de verkoper wou er zo snel mogelijk vanaf.

Ik weet nog niet precies wat ik hier in wil gaan houden, daarom kom ik hier ook om wat advies vragen :hihi: Het zal waarschijnlijk wel iets Zuid / Midden Amerikaans zijn. Hieronder een foto van het aquarium, het moet nog schoongemaakt worden en de afdekplaten en deurtjes zitten er ook nog niet in.

Het lekke grote aquarium wat ik eerst had gekocht doe ik weg. Verder heb ik nog de volgende aquaria:

Rio 180 (Begon het allemaal mee)
Rio 125
Stelling met 2 bakken van 120x40x40cm en 1 bak van 120x50x40cm

Ik zal binnenkort een topic openen voor het visbestand en ook een fotoalbum aanmaken.
PlukB

Re: Opnieuw voorstellen - Ludger

Bericht door PlukB » 12 jan 2020, 06:13

Welkom (terug).
janvangastel
Contacteer:

Bericht door janvangastel » 12 jan 2020, 06:36

Mooi buitenkansje, zo'n groot en gratis aquarium. Veel plezier met het inrichten.
Meten is weten
tanganyikafreak
Erelid

Bericht door tanganyikafreak » 12 jan 2020, 08:00

Welkom terug :D
edwins

Bericht door edwins » 12 jan 2020, 09:14

Welkom terug!

Jammer van de tegenslag die je hebt gehad :sad:

Ben benieuwd naar meer beelden van de ZA bak, het bestand klinkt goed!

Mooie nieuwe bak, hopelijk gaat ie het goed doen. Gratis is mooi, maar ik zou de bak eerst wel vullen ter controle en, als de te waterlating goed is verlopen, een poosje gevuld laten staan.
Bas Pels
Erelid

Bericht door Bas Pels » 12 jan 2020, 09:24

Welkom terug. Zo'n grote bak is, ook al zou hij lek zijn, best goed te repareren.

Ik zou beginnen met het nalopen van de kit. Is die blauw of wit, en zitten er bellen in? Bellen zijn mogelijk slecht gekleefde stukken. Dan zou ik hem vullen, en dan zie je of hij lek is. Eventuele lekken aanstippen (ik bedoel met een stift op de bak)

En dan komt, het. Rond de lek verwijder je de kit, en daar plak je een glazen latje aan de bak. Dat glazen latje heeft nieuwe lijmnaden, en zal dus 100 % goed kunnen kleven. En nu hij over het lek zit, kan er geen water meer door.

Bij mij zijn een paar keer naden gebroken, en telkens heb ik er zo'n latje in gezet, en de boel draait weer. In de serre staat een bak, 195 * 80 * 60 hoog, waarvan de gehele voorruit is losgekomen. Dat moet op dezelfde manier te repareren zijn, maar ik ben er nog niet aan begonnen.

Tenslotte, het vinden van siliconenkit voor aquariumgebruik is moeilijker dan het was: de Gamma heeft het niet, en de Praxis alleen een heel klein tubetje. Genoeg voor een naad, maar niet voor een voorruit.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Waterkip

Bericht door Waterkip » 12 jan 2020, 09:49

Welkom terug.
Bas Pels schreef: 12 jan 2020, 09:24 Tenslotte, het vinden van siliconenkit voor aquariumgebruik is moeilijker dan het was: de Gamma heeft het niet, en de Praxis alleen een heel klein tubetje. Genoeg voor een naad, maar niet voor een voorruit.
Dat valt wel mee Bas, bij Toolstation verkopen ze Den Braven aqua silicone. Bestel je meer dan 10 euro verzenden ze gratis. Bestel ook meteen wat extra spuitmondjes erbij voor een paar cent en je zit niet steeds met verstopte spuiten te klieren.
Bas Pels
Erelid

Bericht door Bas Pels » 12 jan 2020, 10:57

Dank voor de tip, maar ik blijf bij mijn stelling, want vroeger kon ik het gewoon bij de Gamma halen. Dat was eenvoudiger :)

Maar, vooral dank voor de tip
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Waterkip

Bericht door Waterkip » 12 jan 2020, 12:28

Haalde het voorheen gewoon bij de Gamma en Karwei. Die hebben alleen Bison. Maar sinds ik Toolstation ontdekt heb bestel ik daar Den Braven.

En geen dank voor de tip, daar is het forum voor.
minipol
Erelid
Contacteer:

Bericht door minipol » 12 jan 2020, 12:59

Ludger, je account was niet plots verwijderd. We zochten op dat moment sponsoring voor ons forum en vroegen een kleine bijdrage voor de reclame die je gratis op het forum kon voeren m.b.t. de producten die je verkocht. Je wou daar niet aan mee doe en dat betekende dat je geen reclame meer mocht maken maar wel nog gewoon op het forum kon blijven.

Bij deze, terug welkom uiteraard als liefhebber, echter niet om je zaak in de kijker te plaatsen. VKC heeft toen wel ingegaan op dat aanbod en het zou niet fair zijn ten opzichte van hen.
Dat zal je wel begrijpen.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie