Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

kevin.hagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door kevin.hagen » 29 mei 2017, 13:54

Ik ben Kevin Hagen uit Eindhoven.

Sinds kort ben ik in bezit van een Juwel Rio 240 met Eheim buitenfilter. (compleet met vissen overgenomen)

Het vissenbestand bestaat uit:
- 4 pseudotropheus elongatus Mpanga
- 3 Melanchromis Cyaneorhabhos MAingamo
- 5 Labidochromis sp Hongi
- 2 Cynotitapia afra lions cave
- 5 cyrtocara Moorii
- 10 Labidochromis caaruleus Yellow (+ 2 piep jonkies)
- 3 nimbochromis venustus

Daarnaast had ik zelf nog een paar vissen van mijn vorige aquarium (ben me er bewust van dat het geen ideale combi is)
1 Clownbotia
4 kardinaaltetra's
6 Platy's
2 algeneters

Verder ben ik er super blij mee en hopelijk kan ik er lang van genieten en kan ik ook veel leren hier over de verzorging ervan.
Gebruikersavatar
tanganyikafreak
Erelid
Berichten: 2310
Lid geworden op: 25 apr 2015, 10:08
Locatie: Breda

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door tanganyikafreak » 29 mei 2017, 15:28

Welkom Kevin :D
Gebruikersavatar
JohnLu
Erelid
Berichten: 2225
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:38
Locatie: Haulerwijk (Frl)
Contacteer:

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door JohnLu » 29 mei 2017, 16:22

Welkom op het forum..
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
maronii
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 apr 2015, 22:05
Locatie: woerden

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door maronii » 29 mei 2017, 17:51

Welkom kevin, als je lang wilt genieten, zul je keuzes moeten maken in het visbestand.
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1863
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door scalare1973 » 29 mei 2017, 19:04

Welkom op het forum
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2920
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door edwins » 29 mei 2017, 19:33

Welkom en uiteraard heel veel plezier toegewenst met je nieuwe bak!

Het visbestand is wel omvangrijk voor dit aquarium, ik sluit me in die zin bij maronii aan.
kevin.hagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door kevin.hagen » 29 mei 2017, 20:03

Klopt, ook mee eens, deze hoorden allemaal bij de koop het zijn allemaal jonge vissen behalve de Nimbochromis, die zijn ook iets groter (12 tot 14 cm) en ik zou hier ook wel vanaf willen, dus als hier liefhebbers voor zijn....
Baars

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door Baars » 29 mei 2017, 20:55

Welkom Kevin!

Naast dat het aquarium overvol is, heb je alleen als het al gaat om de malawi cicliden niet een al te beste combinatie. Je heb namelijk herbivoren in combinatie met piscivoren, dat houd in dat je op den duur ziektes en doden vissen kan gaan krijgen door een slechte combinatie van voer.
Ik sluit me aan bij de vorige posts, dat je keuzes in je bestand moet gaan maken, om lang plezier van je vissen te hebben. Daar draait het uiteindelijk toch om, het plezier hebben. Plezier hebben van je vissen, gaat altijd samen met dat de vissen ook onder goede omstandigheden worden gehouden(ruimte, juiste voer, schoon water, temperatuur, aangepaste inrichting, juiste combinatie van vissen etc. etc.)

Om te beginnen zou ik in ieder geval je oude bestand weg doen en de cyrtocara Moorii (word/is te groot voor je aquarium), nimbochromis venustus(word/is te groot voor je aquarium). Wat er nog over blijft van de mbuna's(rotsbewoners) zou ik ook nog flink gaan uitdunnen, want dat gaat niet goed in het formaat aquarium wat jij heb.

Veel succes toegewenst!
kevin.hagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door kevin.hagen » 29 mei 2017, 21:23

Nu al super bedankt voor de eerste tips, dit is de reden waarom ik me hier op aan heb gemeld.
Als eerste wil ik van de 3 rovers af, want die zijn me te groot en horen niet in ditbestand thuis. Dus mocht je er iemand voor weten..
Baars schreef:Welkom Kevin!

Naast dat het aquarium overvol is, heb je alleen als het al gaat om de malawi cicliden niet een al te beste combinatie. Je heb namelijk herbivoren in combinatie met piscivoren, dat houd in dat je op den duur ziektes en doden vissen kan gaan krijgen door een slechte combinatie van voer.
Ik sluit me aan bij de vorige posts, dat je keuzes in je bestand moet gaan maken, om lang plezier van je vissen te hebben. Daar draait het uiteindelijk toch om, het plezier hebben. Plezier hebben van je vissen, gaat altijd samen met dat de vissen ook onder goede omstandigheden worden gehouden(ruimte, juiste voer, schoon water, temperatuur, aangepaste inrichting, juiste combinatie van vissen etc. etc.)

Om te beginnen zou ik in ieder geval je oude bestand weg doen en de cyrtocara Moorii (word/is te groot voor je aquarium), nimbochromis venustus(word/is te groot voor je aquarium). Wat er nog over blijft van de mbuna's(rotsbewoners) zou ik ook nog flink gaan uitdunnen, want dat gaat niet goed in het formaat aquarium wat jij heb.

Veel succes toegewenst!
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Voorstellen (malawicichliden omg Ehv)

Bericht door minipol » 30 mei 2017, 12:20

Welkom op het forum
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten