error

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 00:40

Ja heb 't ook al gehad maar wel minder. Nog geen tijd gehad om verder te zoeken, nu gaan slapen.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: error

Bericht door bertD » 06 jan 2017, 08:45

Ik had daarnet een error met tapatalk ook. Syntax error. E-mail blabla zag ik kort verschijnen.
De post stond er wel.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: error

Bericht door bertD » 06 jan 2017, 08:48

Kan je die posts niet gewoon checken met postman en het reply object bekijken om te zien wat er in zit van error?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
rob rensen
Berichten: 1856
Lid geworden op: 06 jun 2015, 16:01
Locatie: Deventer

Re: error

Bericht door rob rensen » 06 jan 2017, 12:26

die problemen blijven gewoon bestaan....wil je wat posten krijg je als melding NCF niet bereikbaar, refreshen en dan pas kun je de posting plaatsen
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 13:33

Rob, de fout die jij meldt heb ik alleen zeer zelden, en dat lijkt me eerder een connectie probleem.
Het forum draait namelijk in een container (vserver). Dat zal eerder daar mee te maken hebben want dan betekent dat we onze bandbreedte delen met andere servers. Als deze tijdelijk meer netwerk bandbreedte in beslag nemen, kan dat kort zo een probleem veroorzaken.
Het probleem van de witte pagina kan nog met wat anders te maken hebben, dat moet ik nog verder onderzoeken.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 13:34

@beminus
Php is beperkter dan een volwaardige programmeertaal hé. Daarnaast werkt het forum in een container.
Dus eerst moeten we zorgen dat debuggen (debug lijkt niet echt uitgebreid) mogelijk wordt.
Daar zal ik van 't weekend eens wat tijd in stoppen.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 13:41

Ik denk dat het met 1 van de automatische minor bug/security fixes is mee gekomen.
Kan daardoor ook een issue zijn met bepaalde extensies.
We zullen de extensies eens moeten deactiveren en dan zien of we dit nog voorhebben.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 19:19

Allright, net wat verder gezocht. In /logs/ staat er wat error logs.
Daarin zijn er een aantal fouten maar die zijn volgens mij te wijten aan het feit dat er een paar dagen terug geen ruimte meer vrij was:

PHP Fatal error: Uncaught exception 'RuntimeException' with message 'Unable to create the cache directory (./cache/twig/c5).' in <domain>/public_html/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Cache/Filesystem.php:60

en

PHP Parse error: syntax error, unexpected ''a:1:{s:5:"email";a:2:{s:12:"p' (T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE) in <domain>/public_html/forum/cache/queue.php on line 3, referer: index.php

Voor vandaag zie ik geen fouten.
Wel info gevonden dat 't eventueel met de mailing function zou kunnen te maken hebben voor mensen die op de hoogte willen gehouden worden van en bepaalde topic.
In de logs van phpBB3 zelf (Beheers paneel) vind ik niets terug. Allemaal zeer handig dus, NOT :)
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 19:32

Eens via .htaccess de debugging aan gezet. Benieuwd of we daarmee meer info krijgen als we nog eens die fout hebben.
Er lopen ook back-ups via een script om 8 of 9u30, 12u30 enz. Misschien dat deze de server ook wat meer belasten en dat de fout daardoor ontstaat.
Dat kan ook.
In ieder geval, als de fout zich nog voor doet, en je hebt er extra info van, laat maar weten.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 19:42

Ik kan de fout nu zelfs niet simuleren... Klote want zo blijft er wel veel tijd in kruipen :(
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten