Even voorstellen :)

Gebruikersavatar
TeeJay
Berichten: 344
Lid geworden op: 27 apr 2015, 10:25

Even voorstellen :)

Bericht door TeeJay » 27 apr 2015, 18:44

Dag mensen,

Ik heb me eerder al voorgesteld op het forum van tanganyika.nl. Ik woon in de omgeving van Groningen en hoop dit jaar te verhuizen en dan ook ruimte voor een mooie bak te hebben (160x60x60 of groter). Vroeger (meer dan 10 jaar geleden) heb ik eerder al cichliden gehouden. In een te kleine bak en met teveel ongeduld. Met het eventueel opnieuw beginnen van de hobby wil ik dat soort visonvriendelijke fouten niet weer maken :) . Ik ben ook lid geworden van de NVC om eens te kijken wat voor kennis er allemaal te vinden is daar.

Mijn interesse gaat uit naar Tanganyikacichliden of geophaginen. Ik vind namelijk het leuk om dieren in een groepje op hun gemak bezig te zien met graven/fourageren. En ik ben blij dat dit forum er nu is, het voorloperforum kreeg ik mezelf niet op geregistreerd en ik vind het toch leuk ideeën te kunnen opdoen van wat er kan op het vlak van Zuid-Amerikaanse cichliden.

Een selectie uit m'n vishistorie:
- Kersenbuiken in 50x30x30. Zat op de middelbare school, vond het prachtig.
- Tanganyika in 125x40x40. Een grote kolonie multi's en leleupi's en calvussen. Dat zou ik niet weer zo doen.
- Later in m'n studententijd in 125x40x40 2 koppels severums, allebei met legsels. Spektakel, maar ook dat zou ik niet weer zo doen :) .

Ik ben benieuwd hoe het hier zal worden, ik hoop op kennis en ervaring om mensen als mij te helpen visverantwoorde keuzes te maken :) .

(Wel gelijk een verzoekje aan de beheerders: kan een forumonderdeel als dit ook onzichtbaar worden gemaakt voor mensen die niet ingelogd zijn? Op tanganyika.nl is dat volgens mij ook zo, dat maakt het net wat vrijer posten over dingen over mezelf waarvan ik het niet nodig vind dat Google het indexeert :) ).
Momenteel bakloos.
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Even voorstellen :)

Bericht door minipol » 27 apr 2015, 19:05

Welkom op 't forum. Ivm Google is er op internet 1 algemene goed bruikbare reden.
Wil je niet dat het bewaard blijft of geweten is, post het dan niet :)
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
Floor
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 apr 2015, 16:53
Locatie: Gorinchem

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Floor » 27 apr 2015, 19:14

Welkom op het forum.
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Meksjoef » 27 apr 2015, 19:23

Welkom op het forum :)
Gebruikersavatar
Sjors
Berichten: 628
Lid geworden op: 26 apr 2015, 10:21
Locatie: Nederhorst den Berg

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Sjors » 27 apr 2015, 20:02

Welkom!
Rio Tocantins 220x100x70(wh)
Gebruikersavatar
PaulaHusky
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 apr 2015, 12:25
Locatie: Zeewolde

Re: Even voorstellen :)

Bericht door PaulaHusky » 27 apr 2015, 20:24

Welkom op dit forum.
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: Even voorstellen :)

Bericht door Keyser » 27 apr 2015, 21:20

Welkom! Ik vind het persoonlijk ook prettiger als de forumberichten onzichtbaar zijn voor niet ingelogden.
Gebruikersavatar
River
Erelid
Berichten: 477
Lid geworden op: 25 apr 2015, 20:16
Locatie: Arnhem

Re: Even voorstellen :)

Bericht door River » 27 apr 2015, 21:57

Ik vind het persoonlijk ook prettiger als de forumberichten onzichtbaar zijn voor niet ingelogden
Persoonlijk vind ik dat een forum en onzichtbaarheid niet bij elkaar passen. Als forum wil je juist gezien worden want je wilt zoveel mogelijk verschillende meningen ideeën en standpunten opvangen. Daarvoor moet je de drempel laag houden, maar misschien dat we voor het voorstel-topic een uitzondering moeten maken. We zullen het intern bespreken.
Gebruikersavatar
JohnLu
Erelid
Berichten: 2225
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:38
Locatie: Haulerwijk (Frl)
Contacteer:

Re: Even voorstellen :)

Bericht door JohnLu » 27 apr 2015, 22:01

Welkom mede-noorderling! Veel plezier op het forum.
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
Gebruikersavatar
TeeJay
Berichten: 344
Lid geworden op: 27 apr 2015, 10:25

Re: Even voorstellen :)

Bericht door TeeJay » 28 apr 2015, 07:28

River schreef:
Ik vind het persoonlijk ook prettiger als de forumberichten onzichtbaar zijn voor niet ingelogden
Persoonlijk vind ik dat een forum en onzichtbaarheid niet bij elkaar passen. Als forum wil je juist gezien worden want je wilt zoveel mogelijk verschillende meningen ideeën en standpunten opvangen. Daarvoor moet je de drempel laag houden, maar misschien dat we voor het voorstel-topic een uitzondering moeten maken. We zullen het intern bespreken.
Dank :) . Wat de "vakinhoudelijke" subfora aangaat ben ik het helemaal met je eens, overigens.
Momenteel bakloos.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten