VKC is aanwezig op de NCD

VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door VKC2012 » 06 mar 2016, 21:16

Standpunten zijn duidelijk!
Zoals met alles, voor en tegens.
De NCD is gisteren weer een dag gebleken om
Cichlidenliefhebbers bij elkaar proberen te brengen.
Is gelukt, veel mensen gesproken, (weer) ontmoet etc...
Gebruikersavatar
JohnWu
Erelid
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 apr 2015, 22:34
Locatie: Lelystad

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door JohnWu » 06 mar 2016, 22:18

Ik denk dat VKC minimaal aantal vis mee had. Als het vergelijkt met wat AquaBeek mee had..... Dat was echt bizar.
woody
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 apr 2015, 18:26

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door woody » 06 mar 2016, 23:36

Nog steeds hetzelfde dus. Daarom is mijn mening ook, zet foto s neer en je voorraadlijst. Bij je stand wat producten. Ik kan mij voorstellen, mensen die echt interesse hebben in hun geliefde vis, die dan ook meegenomen worden, op bestelling dus. Uiteraard weet ik niet of dit mogelijk is. Wil men vissen zien ga dan naar de zaak toe. Verder is mijn mening dan ook, op zo een beurs wordt vaak impulsief gekocht.
Dat VKC minimaal mee had, juich ik alleen maar toe.
Eerlijk gezegd,denk ik oh er is een beurs, wil ik ook wel eens weer zien, achteraf ben ik blij dat ik niet geweest ben. Simpelweg ik kan er niet tegen.
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door bertD » 07 mar 2016, 00:14

Ik vind het ook maar niets, vis in een zak op een beurs.
En eigenlijk zou de organisatie van de beurs zelf moeten zeggen van dit mag niet, dat het enkel mag met lijsten en beeldmateriaal ofzo.
De zaken die daar staan staan daar puur voor hun commerce, dus als een ander het doet dan doen ze het ook of ze verkopen niet.
En daar zit ook het probleem volgens mij.
Echte liefhebbers gaan inderdaad zowiezo hun vis ophalen bij de zaak zelf als ze die willen.
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
JohnWu
Erelid
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 apr 2015, 22:34
Locatie: Lelystad

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door JohnWu » 07 mar 2016, 08:19

Kom kom, hoe denken jullie dat de visjes vanuit de oorsprong landen hier komen?
Zakken kan prima, en bij de VKC stand kon je prima in de zakken kijken zonder de dieren op te moeten tillen etc.
De tafel van AquaBeek was echt not done in mijn ogen. Daar ging denk ik 90% weer mee terug.

Wat er ook moet gezegd/gerealiseerd moet worden dat de NCD druk bezocht was omdat er een visbeurs was. Niet te vergeten dat de stands/zaken moeten betalen om er te staan wat dus de dag financieerd.
Gebruikersavatar
anoniem 2
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 aug 2015, 15:47

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door anoniem 2 » 07 mar 2016, 08:25

JohnWu schreef:Kom kom, hoe denken jullie dat de visjes vanuit de oorsprong landen hier komen?
Zakken kan prima, en bij de VKC stand kon je prima in de zakken kijken zonder de dieren op te moeten tillen etc.
De tafel van AquaBeek was echt not done in mijn ogen. Daar ging denk ik 90% weer mee terug.

Wat er ook moet gezegd/gerealiseerd moet worden dat de NCD druk bezocht was omdat er een visbeurs was. Niet te vergeten dat de stands/zaken moeten betalen om er te staan wat dus de dag financieerd.


Helemaal mee eens !
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door bertD » 07 mar 2016, 09:01

Tja zoals eerder gezegt, de meningen zijn verdeeld.
En er komt volk op af omdat er een visbeurs is, maar er zijn ook mensen die er daardoor niet willen binnen komen.
En met een visbeurs, kom je gewoon op spontane koop ook.
Dat het veel meer volk lokt met een visbeurs is waar en misschien nodig voor het kostenplaatje te dekken, maar het is wel jammer dat het zo is en niet anders.
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Keyser » 07 mar 2016, 10:04

Ik moet ook zeggen dat ik het voor een groot deel met JohnWu eens ben.

Ik denk dat sommige mensen eens moeten nadenken over de vissen in hun bak. Als het goed is zullen de vissen jaren in hun woonkamerbakje zwemmen/hangen, terwijl ze in de natuur misschien kilometers per dag zwemmen..
Wij zijn dus uiteindelijk allemaal wel bezitterige egoïsten.
Ethisch is het meest verantwoorde om de vissen gewoon in de natuur te laten! Dus neem geen geen aquarium als je echt het beste wil voor de dieren.

Vishandel op een beurs moet kunnen(niet op de manier van Aquabeek). Wij aquarianen hebben het recht niet om te zeuren daarover, want wij zijn verantwoordelijk voor veel ergere dingen met de vissen.
Danovic
Berichten: 1085
Lid geworden op: 26 apr 2015, 09:24
Locatie: Kortrijk BE

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Danovic » 07 mar 2016, 10:18

Keyser schreef:Ik moet ook zeggen dat ik het voor een groot deel met JohnWu eens ben.

Ik denk dat sommige mensen eens moeten nadenken over de vissen in hun bak. Als het goed is zullen de vissen jaren in hun woonkamerbakje zwemmen/hangen, terwijl ze in de natuur misschien kilometers per dag zwemmen..
Wij zijn dus uiteindelijk allemaal wel bezitterige egoïsten.
Ethisch is het meest verantwoorde om de vissen gewoon in de natuur te laten! Dus neem geen geen aquarium als je echt het beste wil voor de dieren.

Vishandel op een beurs moet kunnen(niet op de manier van Aquabeek). Wij aquarianen hebben het recht niet om te zeuren daarover, want wij zijn verantwoordelijk voor veel ergere dingen met de vissen.
Maar zo zwart/wit is het ook niet eh Keyser.
De aquariumhobby heeft er ook reeds voor gezorgd dat bepaalde soorten/varianten niet uitgestorven zijn!
Alles draait om verantwoordelijk omgaan met de hobby, commercieel & non-commercieel
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Keyser » 07 mar 2016, 10:29

Danovic schreef:
Maar zo zwart/wit is het ook niet eh Keyser.
De aquariumhobby heeft er ook reeds voor gezorgd dat bepaalde soorten/varianten niet uitgestorven zijn!
Alles draait om verantwoordelijk omgaan met de hobby, commercieel & non-commercieel
Nee dat is het inderdaad niet. Enkele varianten en soorten zijn misschien geconserveerd door de hobby, maar veel soorten zijn nu door de hobby ook met uitsterven bedreigd!
Verder heeft de hobby uiteindelijk voor enorme dierenleed gezorgd. Als je 10 minuten op marktplaats of youtube kijkt, weet je al genoeg..
En dan heb ik het nog niet eens over de miljoenen wildvang vissen die hun eerste jaar in gevangenschap niet hebben gehaald!

Iedereen heeft eigen normen en waarden, dus verantwoordelijk omgaan is voor iedereen anders. Voor verantwoordelijk omgaan zullen we nooit een uniform allesomvattende betekenis voor vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten