VKC is aanwezig op de NCD

Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door minipol » 05 mar 2016, 14:04

Ja maar vissen hebben in de natuur ook wel eens stress. Als ze er niet tegen kunnen, dan zijn het al zwakkere exemplaren om te beginnen.
Ik ben 't over het algemeen wel eens met wat er gezegd wordt, maar laten we ook niet overdrijven.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
woody
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 apr 2015, 18:26

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door woody » 05 mar 2016, 16:22

Daar heb je gelijk in, vissen hebben in de natuur ook wel eens stress, maar dit is wat de mens doet, maar inderdaad laten we niet overdrijven, ook eens.
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1863
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door scalare1973 » 05 mar 2016, 22:42

Bruce schreef:Hoeveel word er eigenlijk verkocht dan van de vis die jullie mee hebben naar een beurs ?

Persoonlijk ben ik totaal tegen beurzen, de vis word constant maar geschept en mee genomen naar beurzen om een hele dag op een tafel te liggen in een zak om dan aan het eind van de dag terug in hun bak gesmeten te worden te wachten tot hun volgende zak momentje. Erg diervriendelijk vin ik al die beurzen dan niet !

Kan het dan gewoon niet op een andere manier dat jullie een lijst leggen wat jullie te bieden hebben in plaats een vis nutteloos stress te geven met mss wel de dood als gevolg.
Re: Paratilapia Polleni Sp 'Andapa'
Berichtdoor Bruce » 17 Feb 2016, 12:29
Bruce schreef:Is idd vooral midders waar de meething over gaat. Welke vissen er aanwezig zullen zijn is nog de vraag. Ik zal er mogelijk ook staan met een standje met de jongen die ik er voor aan het opkweken ben.
Bruce ik vind je commentaar hier door je bovenstaande quote in een ander topic jammer genoeg een beetje dubbel, ieder zijn mening en die mag best op een beschaafde manier gedeeld worden maar hang niet de moraalridder uit.
Ik hoop van harte dat je in het vervolg je woorden wat beter afweegt voor je je mening post.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door VKC2012 » 06 mar 2016, 00:13

Hartelijk dank aan al degenen die onze stand hebben bezocht!
De NCD in Odijk was zeer gezellig, veel bekenden gezien, gesproken, gedicussieerd.
Verder, Bas..dank.
Onze wijze van vissen presenteren pogen wij
zo goed mogelijk te doen.
Grote zakken, pure zuurstof, trapsgewijze gepresenteerd.
Tsja..., een ieder mag vinden wat wel/niet verantwoord is..
Wij proberen al jarenlang wel verantwoord met onze vissen om te gaan..
2/3 keer prijs ontvangen voor zo diervriendelijk mogelijk.....
verpakken/presenteren van de vissen..
Gebruikersavatar
Rick_Meijdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 apr 2015, 15:50

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Rick_Meijdam » 06 mar 2016, 01:40

Hoewel ik in beginsel ook niet zo'n voorstander ben van 'de visbeurs' met het oog op visvriendelijkheid moet ik wel zeggen dat als een dergelijk evenement plaats vind ik hoop dat iedere aanbieder zo goed en verstandig te werk gaat als VKC. Wat dat betreft kan ik niet anders dan ze te complimenteren met hun aanpak. De extra grote zakken, ingespoten zuurstof, rechtopstaande zakken, veelal individuele verpakking, donkere achtergrond en het niet mogen oppakken van de zakken maakt de situatie van betreffende vissen mijn inziens al een heel stuk aangenamer dan doorgaans gebruikelijk is.
Bruce
Berichten: 1841
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:07

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Bruce » 06 mar 2016, 06:36

scalare1973 schreef:
Bruce schreef:Hoeveel word er eigenlijk verkocht dan van de vis die jullie mee hebben naar een beurs ?

Persoonlijk ben ik totaal tegen beurzen, de vis word constant maar geschept en mee genomen naar beurzen om een hele dag op een tafel te liggen in een zak om dan aan het eind van de dag terug in hun bak gesmeten te worden te wachten tot hun volgende zak momentje. Erg diervriendelijk vin ik al die beurzen dan niet !

Kan het dan gewoon niet op een andere manier dat jullie een lijst leggen wat jullie te bieden hebben in plaats een vis nutteloos stress te geven met mss wel de dood als gevolg.
Re: Paratilapia Polleni Sp 'Andapa'
Berichtdoor Bruce » 17 Feb 2016, 12:29
Bruce schreef:Is idd vooral midders waar de meething over gaat. Welke vissen er aanwezig zullen zijn is nog de vraag. Ik zal er mogelijk ook staan met een standje met de jongen die ik er voor aan het opkweken ben.
Bruce ik vind je commentaar hier door je bovenstaande quote in een ander topic jammer genoeg een beetje dubbel, ieder zijn mening en die mag best op een beschaafde manier gedeeld worden maar hang niet de moraalridder uit.
Ik hoop van harte dat je in het vervolg je woorden wat beter afweegt voor je je mening post.
Ik denk niet dat ik ergens vermeld dat mijn jongen van 2 a 3 cm, geen grote dieren van 5cm in een zakje een hele dag staan ! Daar worden GEEN vissen naar toegenomen die niet verkocht zijn ! Alles moet 100 percent verkocht zijn en dezelfde dag in een vaste of uitzwem bak bij de liefhebber zelf zwemmen. Op de stand zijn foto's en een lijst te zien wat er aangeboden word en later worden de dieren op zuurstof en zakken gezet en zijn ze binnen de 24 uur van mijn in België naar de persoon geleverd die ze wou.

Dus voor je mij een moraalridder noemt moet je eerst weten hoe ik te werk ga !
arie123
Berichten: 258
Lid geworden op: 25 apr 2015, 05:01

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door arie123 » 06 mar 2016, 08:49

Ja jij bent echt een topper hoor Bruce! :duim:
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Alex Becker » 06 mar 2016, 09:42

Ik vond het gisteren erg gezellig,gisteren Channa,s op gehaald bij VKC , die had ik besteld en doen het nu prima, ik denk dat er meer dierenleed wordt veroorzaakt onder het mom van het oog wil meer dan de maag op kan
Ik probeer mijn wensen waar ik goed over nagedacht hebb vooraf te bepalen en de vissen zoveel mogelijk vooraf te bestellen

Dat scheelt het meeste dierenleed thuis vanwege overbevolking of vissen die niet bij elkaar horen, dan valt een dagje in het zakje wel mee
jimmy
Berichten: 175
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:17
Locatie: Goes

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door jimmy » 06 mar 2016, 11:08

@ Bruce

Ik neem aan dat mensen eerst de vissen willen zien die ze kopen? En t zal ook vast wel eens voorkomen dat op t moment zelf tog beslissen het niet te doen ... Dan zal je ook je vissen weer mee terug moetten nemen naar huis?? En neem aan dat als zoals je zelf zei dat je een stand wilde neerzetten met wat jonge nakweek van jezelf , je niet alleen vis neerzet die al verkocht is?? Dan heeft een stand totaal geen zin lijkt mij??

Ik heb op de beurs een hoop mensen leren kennen die voor zover ik het heb kunnen zien tog verantwoord met hun meegebrachte vis omgingen zo ook vkc .
En natuurlijk wat ik met je eens ben zal er best een mate van stress aanwezig zijn, maar met de juiste begeleiding van wat ik persoonlijk denk van de eigenaar op dat moment zal dat aardig loslopen?
Heb geen dooie vissen gezien ofzo daar en zeg nu zelf.
Het is tog een enorm mooie aangelegenheid om daar misschien wel zonder de intentie van vis aan te kopen misschien tog onverwacht dat ene visje tegen te komen waar je misschien al zo lang naar op zoek was?
Heb er enorme leuke mooie en ook onverwachte soorten tegengekomen wat ik persoonlijk niet verwacht had waaronder een enorm mooie variant van de nourisati

Mensen ik vond t enorm gezellig en geslaagd en zeer zeker voor herhaling vatbaar!
Laat elkaar in de waarde en als je er moeite mee hebt zeg dat dan tegen zo n persoon zelf op dat moment ........ Of werk er gewoon niet aan mee en blijf thuis?
Achteraf mopperen geeft vind ik een vervelende na smaak na een naar mijn menig tog een geslaagde dag :-)
Ik hoop dat het de volgende x minstens net zo gezellig mag worden , met wederom een hoop info en gezellige mensen!!!
Samen komen we een heel eind :-bd
Bruce
Berichten: 1841
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:07

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Bruce » 06 mar 2016, 12:28

De meething in Duitsland is enkel voor een selecte groep van de vereniging dus enkel voor de leden niet voor buitenstaanders ! Deze komen zowel van Polen , Oostenrijk , Duitsland, italië , deze personen maken niet zo een trip of lekker dan de vis te laten zitten.

Alle vis die mee gaat met mij is 100 percent zeker verkocht. Uit ervaring met deze personen die niet allemaal op forums of Facebook zitten heb ik nog nooit 1 vis terug moeten meenemen dat ze hun bedacht hadden of ze niet goed vonden.

De standen zijn daar niet ruim maar je kan er tonen wat je te bieden hebt met foto's van je dieren een lijst aan jongen wat je ze te bieden hebt.

Ik heb al beurzen meegemaakt in Frankrijk waar de vissen al van 2 dagen voor de opening in de bakken zitten. Tot de zondag moeten ze daar zitten tot het koop zondag is en geloof sterk het ziet er niet vis vriendelijk uit ! En daar heb ik al genoeg dode vis mogen aanschouwen dan.

Mij zie je niet meer op beurzen omdat het niet strand met mijn persoonlijke visie. Ik neem liever mijn auto om 8 uur te rijden om de vis persoonlijk te gaan ophalen waar ik ze weet zitten.

Ik vraag niet dat iedereen mijn visie volgt, maar we mogen ons nog altijd uiten zoals we er ons bij voelen !

Vkc is de enige op het forum die hier voor uitkomt en dan is Vkc hier voor mij de ideale persoon om aan te vragen wat terug mee gaat van de beurs om terug in de bak gezet te worden. Had een andere winkel hier online geweest had deze net dezelfde vragen gekregen !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten