VKC is aanwezig op de NCD

VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door VKC2012 » 25 feb 2016, 00:09

VKC is aanwezig op de NCD 2016.
Mooi dat er door de NVC weer een NCD georganiseerd wordt.
Natuurlijk zijn wij daar ook aanwezig. Leuk om andere aquariumliefhebbers te ontmoeten.

Tijdens de beurs hebben wij een selectie bij ons van:
• Midden en Zuid Amerikaanse Cichliden
• Malawi Cichliden
• Diverse L-nummers.

Daarnaast, Kienhout, Mangrovehout en Spiderwood.
Tevens bieden wij nagenoeg het gehele assortiment Shrimpfood diepvriesvoer aan.

Uiteraard is het mogelijk om van tevoren vissen en overige artikelen te bestellen, welke wij, na betaling, dan kunnen meenemen naar de beurs.
Die zaterdag zijn wij geopend in Woudenberg.

Een bezoek aan Odijk is prima te combineren met een bezoek aan ons (slechts 20 minuten rijden).
Wij geven dan 20 % korting op alle vissen .
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door VKC2012 » 27 feb 2016, 20:17

NCD 2016..
Jan Boerlage heeft ons gevraagd zijn assortiment shrimpfood te vertgenwoordigen, aangezien hij er zelf niet kan zijn.
Welkom op het onze stand, ook hiervoor..
Verder hebben we de L397 4cm bij ons, voor zeer gunstige prijzen.
Verder, mooi aanbod, Duitse nakweek Malawi Cichliden.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door VKC2012 » 03 mar 2016, 14:05

Wij geven op de NCD 10% korting op alle Shrimpfood/Boerlage diepvriesvoer.
Bruce
Berichten: 1841
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:07

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Bruce » 04 mar 2016, 22:28

Hoeveel word er eigenlijk verkocht dan van de vis die jullie mee hebben naar een beurs ?

Persoonlijk ben ik totaal tegen beurzen, de vis word constant maar geschept en mee genomen naar beurzen om een hele dag op een tafel te liggen in een zak om dan aan het eind van de dag terug in hun bak gesmeten te worden te wachten tot hun volgende zak momentje. Erg diervriendelijk vin ik al die beurzen dan niet !

Kan het dan gewoon niet op een andere manier dat jullie een lijst leggen wat jullie te bieden hebben in plaats een vis nutteloos stress te geven met mss wel de dood als gevolg.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door VKC2012 » 04 mar 2016, 23:56

Bruce, wanneer vissen van bijv.Rapps, Colombia, waar dan ook, Europa, Nederland, België, waar dan ook komen..
zitten dieren ook even in zakken, wij verpakken in grotere zakken, pure zuurstof..
Tsja, zal ook niet volledig zonder stress zijn...
Misschien, reactie..., beter even hierbij laten...
Bruce
Berichten: 1841
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:07

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Bruce » 05 mar 2016, 05:58

Maar hoeveel verkoop je van de vis die mee gaat naar de beurs ?

Ik denk dat er nog altijd een verschil is tussen een hele dag op een tafel onder felle lichten te liggen en constant opgenomen te worden dan dat je in een donkere emmer of box zit waar je uit komt en dan in een vaste bak terecht komt.

Rapps of andere importeerders gaan ook niet vissen op zakken zetten als ze niet verkocht zijn !

Als Rapps of andere importeerders naar een beurs gaan en leggen hun vis een hele dag op een tafel dan denk ik er net zo over !

Beurzen waar showbakken getoond worden zijn in mijn eigen ogen ook totaal niet vis vriendelijke ! Telkens maar uit je vaste bak genomen worden om dan 2 of 3 dagen in een bak te moeten rond zwemmen radeloos te zoeken waar je vaste stek is gebleven om er dan terug uit geschept moeten worden om terug in je vorige bak te moeten vliegen wachtend tot een volgende beurs. Als mensen dit de hobby vinden dan denken ze volgens mij niet aan de vis maar aan hun eigen trots.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Nelis » 05 mar 2016, 06:46

Goed verwoord, Bruce.
Ik denk er precies zo over.
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door VKC2012 » 05 mar 2016, 07:30

Dank voor de input.
Allen hartelijk welkom op onze stand!
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4932
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door Bas Pels » 05 mar 2016, 09:39

@ Bruce,

Vroeger had de NVC een beurs waar je vissen kon verkopen. Dat heb ik een keer gedaan, de vis werd niet verkocht, en een paar dagen later was hij dood. Het ging om een grote (ca 20 cm) Cichlasoma istlanum man.

Daarna heb ik alleen nog maar vissen op afspraak meegenomen.

Toch denk ik dat ik wel begrijp waarom VKC je niet antwoord hoeveel ze verkopen, daar hebben we namelijk helemaal niets mee te maken.

En ik moet erkennen, VKC doet de vissen in grote zakken, die ze rechtop zetten zodat oppakken niet nodig is, en ik heb oppakken bij hun stand ook nooit gezien. Kortom, ze proberen de stress wel zo klein mogelijk te houden.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
woody
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 apr 2015, 18:26

Re: VKC is aanwezig op de NCD

Bericht door woody » 05 mar 2016, 13:50

Ook ik ben het eens met Bruce, in al die jaren dat ik vissen hou 3 x naar een beurs geweest, en overal het zelfde, oppakken en weer terug zetten,
verschrikkelijk om te zien. Zelfs vissen lagen op de grond, dood te gaan. Let wel ik heb het nu niet over VKC.
Maar toch grote of kleine stress, het blijft stress in mijn ogen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten