Terug van weggeweest
-
Re: Terug van weggeweest
cyathopharynx is wel gaaf met al die schitteringen, maar zelfs die zijn te groot voor mn bak. daarnaast gaan Frontosa's en Altolamprologus ook nog wel. Verder is er niet echt iets wat ik mooi vind denk ik. Plus dat de inrichting ook niet is wat ik mooi vind. Dus op cyathopharynx na heb ik niet een soort die er voor mij uitspringt.Tanganijka en Malawi is nooit mijn ding geweest.
- edwins
Sluit me aan bij Pluk, en zoals ik al eerder aangaf, Thorichthys zou ik niet in deze bak doen.
Nog een ander idee: Steatocranus.
Naar wat ik zo op het net zie, zou dat dat in deze bak moeten kunnen, maar ik ben geen Afrika kenner, en weet dus niet zeker of deze bak hier ruim genoeg voor is.
Nog een ander idee: Steatocranus.
Naar wat ik zo op het net zie, zou dat dat in deze bak moeten kunnen, maar ik ben geen Afrika kenner, en weet dus niet zeker of deze bak hier ruim genoeg voor is.
-
Leuk visje, maar weinig kleur helaas, en kan maar per 1 koppel gehouden worden las ik. Dan kies ik liever voor 1 koppel pasiones, MA heeft toch mijn voorkeur maar bedankt voor het meedenken!
Beteft bijvissen, kom ik dan voornamelijk op xiphophorus of poecilia? Weet iemand of er nog andere soorten zijn die in dit bakformaat passen? Iets wat een schooltje vormt bijvoorbeeld.
Beteft bijvissen, kom ik dan voornamelijk op xiphophorus of poecilia? Weet iemand of er nog andere soorten zijn die in dit bakformaat passen? Iets wat een schooltje vormt bijvoorbeeld.
- scalare1973
- Contacteer:
Schooltje niet direct maar zijn wel altijd met elkaar bezig.
Limia perugiae https://nbat.nl/artikelen/vissen/limia-perugiae
Limia perugiae https://nbat.nl/artikelen/vissen/limia-perugiae
- edwins
De paarbinding bij Thorichthys is (vaak/meestal) niet sterk. Als ze geslachtsrijp zijn en er niet voortgeplant kan worden, ziet de man de vrouw als indringer en zal haar continue weg willen jagen. Mijn ervaring is dat de vrouw in een bak van dit formaat vrij snel het loodje legt door de stress die dit veroorzaakt.
Steatocranus schijnt een veel sterkere paarbinding te hebben. Volgens de beschrijving op NVCWeb zouden in een aquarium van 120 cm lengte meerdere koppels kunnen worden gehouden.
Uiteraard moet je vissen kiezen die je aanspreken, maar het zou jammer zijn als je een vis kiest die niet in je bak blijkt te passen....
Steatocranus schijnt een veel sterkere paarbinding te hebben. Volgens de beschrijving op NVCWeb zouden in een aquarium van 120 cm lengte meerdere koppels kunnen worden gehouden.
Uiteraard moet je vissen kiezen die je aanspreken, maar het zou jammer zijn als je een vis kiest die niet in je bak blijkt te passen....
-
Wel grappig visje indd scalare, toch vind ik de xiphophorus soorten leuker om te zien.
Ik vind vooral xiphophorus montezumae mooi, weet iemand waar ik die kan vinden? Edit; heb ze al gevonden.
@edwins; ik heb met Thorichthys andere ervaringen maargoed heb ze maar 1 keer gehad dus misschien had ik geluk. Betreft de bultkoppen, ergens anders lees ik weer dat je maar 1 koppel kan houden omdat ze naar soortgenoten vrij agressief zijn. Hoe dan ook, het zou niet mijn eerste tweede, of derde keus zijn.
Ik vind vooral xiphophorus montezumae mooi, weet iemand waar ik die kan vinden? Edit; heb ze al gevonden.
@edwins; ik heb met Thorichthys andere ervaringen maargoed heb ze maar 1 keer gehad dus misschien had ik geluk. Betreft de bultkoppen, ergens anders lees ik weer dat je maar 1 koppel kan houden omdat ze naar soortgenoten vrij agressief zijn. Hoe dan ook, het zou niet mijn eerste tweede, of derde keus zijn.