EVEN VOOR STELLEN

jelleenpaulline

Re: EVEN VOOR STELLEN

Bericht door jelleenpaulline » 16 mar 2017, 21:34

Dan zou ook bijna niemand meer een volwassen Synspilum of Argentea moeten houden. Wij zijn van mening dat wij het juiste adres wel hebben voor als de meerval het niet naar zijn zin zou hebben, of te groot wordt. Dit hebben we omdat we er verantwoord mee omgaan al van te voren afgesproken. Vinden het een beetje kortzichtig aangezien de meeste mensen hier toch al wat de grotere soorten houden!
Keyser

Re: RE: Re: EVEN VOOR STELLEN

Bericht door Keyser » 16 mar 2017, 23:01

jelleenpaulline schreef:
Keyser schreef:Typisch een vis voor sjonnieenanita
Is jammer dat je altijd commentaar hebt, misschien zou jij als vissen liefhebber ook moeten weten dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft en eigen inzicht, maakt je een stuk menselijker dan met dit soort opmerkingen!
Altijd? Geef maar even een paar voorbeelden.

Eigen ervaringen en inzicht doen er niet toe als jij een vis wat een lengte van 80/90 cm kan bereiken in een bakje van 350x85x80 wil douwen!
Het is een typische patsersvis. Die vis kan zich in zo'n bak amper keren.
Keyser

Re: RE: Re: EVEN VOOR STELLEN

Bericht door Keyser » 16 mar 2017, 23:04

jelleenpaulline schreef:Dan zou ook bijna niemand meer een volwassen Synspilum of Argentea moeten houden.
Ik houd "synspilum" in mijn bak met oppervlakte van 260x75. In vergelijking met zo'n actieve giraffe meerval in jouw bak, heeft mijn synspilum een zee van ruimte. Verder zou een synpsilum gemiddeld 25 cm en maximaal 30 cm moeten worden. Als de vis groter wordt, dan komt dat grotendeels door onverantwoord voeren.
Bas Pels
Erelid

Bericht door Bas Pels » 17 mar 2017, 08:39

Er is een soort, de A senegalensis die ca 30 cm wordt. Die zou wel kunnen, maar zie er maar aan te komen. Ik denk ook dat ze op 10 cm niet van elkaar te onderscheiden zijn
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Keyser

Bericht door Keyser » 17 mar 2017, 09:08

Bas Pels schreef:Er is een soort, de A senegalensis die ca 30 cm wordt. Die zou wel kunnen, maar zie er maar aan te komen. Ik denk ook dat ze op 10 cm niet van elkaar te onderscheiden zijn
Verder zijn er natuurlijk genoeg andere meervallen die geschikt zijn, hebben we afgelopen zondag geleerd..

Ik kan maar niet begrijpen dat dat mensen die een 3,* meter bak hebben, gelijk denken dat ze een baby dolfijn mogen houden..
juultner

Bericht door juultner » 19 mar 2017, 13:50

Welkom Jelle en Paulline. Informatie genoeg hier op het forum over welke visbestanden passend zijn bij diverse bakken.
Plaats reactie