Repashy Netherlands
- rob rensen
Re: Repashy Netherlands
Ah, thx
ik vind t geweldig spul.....
ik vind t geweldig spul.....
-
Ik heb herichthys tamasopoensis zwemmen en dat zijn echte aufwuchs op de bodem eters.
Ik wil wel eens repashy proberen maar heb een aantal vragen:
1) Welk type repashy voer raad je me aan voor aufwuchs eters?
2) hoe kan ik dit dan het beste geven? Gewoon een heel dun plakkaat op de bodem of meer in blokken?
3) hoe lang kan repashy in een aquarium blijven? Totdat het helemaal opgegeten is? Of moet het na een bepaalde tijd er uit gehaald worden omdat het anders het water gaat vervuilen?
4) blijft het spul na aanmaken net zo hard of brokkelt het na verloop van tijd af in het aquarium?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2) hoe kan ik dit dan het beste geven? Gewoon een heel dun plakkaat op de bodem of meer in blokken?
3) hoe lang kan repashy in een aquarium blijven? Totdat het helemaal opgegeten is? Of moet het na een bepaalde tijd er uit gehaald worden omdat het anders het water gaat vervuilen?
4) blijft het spul na aanmaken net zo hard of brokkelt het na verloop van tijd af in het aquarium?
Een Herichthys-gek...
- Meksjoef
- Erelid
Klaas, wat betreft punt 2 ;)
Je kunt Repashy ook op een steen smeren, zodat ze het daar vanaf moeten schrapen ;)
Je kunt Repashy ook op een steen smeren, zodat ze het daar vanaf moeten schrapen ;)
- RepashyNL
1. Repashy Soilent Green is de Aufwuchs formule bij uitstek. Het heeft een hoog gehalte aan groenvoer maar bevat ook kleine organismen die normaal gesproken ook gegeten worden door deze grazers tussen het groen/alg. Daarnaast zijn Super Green en Morning Wood ook opties ter verrijking of afwisseling. Zo zou je Super Green ook kunnen mixen op eigen gevoel met bijvoorbeeld Bottom Scratcher. Bottom Scratcher bevat oa Krill, Mossel en Inktvis. Voor als je inventief bentKaaBee schreef:Ik heb herichthys tamasopoensis zwemmen en dat zijn echte aufwuchs op de bodem eters.

2. Repashy voor Aufwuchs beters kun je aanbieden door het op stenen of hout te smeren. Je kunt ook grote dunnen plakken aanbieden. Er is ook een filmpje waarbij het klaar is gemaakt op een bord welke de vissen afgrazen (kijk eens op pagina 2, 2de filmpje). Ik geloof dat Rob Rensen het ook op hout aanbied aan zijn vissen. Repashy Morning Wood heeft een hoog gehalte aan gelatine (plantaardig) en is de stevigste formule die er is. Het helpt om andere formules meer stevigheid te geven om bijvoorbeeld op een andere manier aan te bieden aan de vissen. Zo kun je formules naar eigen hand mengen en maken tot jou ideale voer samenstelling specifiek voor jou vissen.
3. De Repashy kan tot wel 48 uur in het aquarium blijven zonder dat het je water aantast. Maar de ervaring leert dat het dan allang opgegeten is door de vissen ;) Het voer behoud goed zijn vorm en zal niet uit elkaar vallen. Wel kan de buitenste randje zachter worden na verloop van tijd. Ideaal als de vissen nog moeten kennis maken met dit voer, het is gemakkelijk te happen. En voor jonge vis geeft het zo langzaam zacht voer af.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik die graag

-
Wat zijn de prijzen daarvan eigenlijk?
EDIT: op pag 1 dus
EDIT: op pag 1 dus
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
-
En als ik het op een stern wil smeren? Gewoon aanmaken (1 op 3) en dan op de steen aanbrengen. En daarna? De steen laten afkoelen tot kamertemperatuur en dan in het aquarium? Of moet het eerst in de koelkast of vriezer om een bepaalde minimumtemperatuur te bereiken zodat de gel goed kleeft aan de steen?
Een Herichthys-gek...
- rob rensen
- rob rensen
gewoon een kleine hoeveelheid aanmaken met kokend water en dan over een steen of hout gieten, laten afkoelen en dan kun je het in de bak doen. de gel is redelijk stroperig dus blijft goed zitten in vloeibare vorm.
-
Dus niet in de koelkast maar gewoon tot kamertemperatuur laten afkoelen?
Een Herichthys-gek...
- JohnWu
- Erelid
Ik laat het gewoon op kamertemperatuur afkoelen. Ik zou bijv een steen niet in mijn koelkast stoppen. Is dan best een koude massa die je in bak stopt met een flinke afkoelen als mogelijk risico