Terug zoet na zout

Bruce

Re: Terug zoet na zout

Bericht door Bruce » 07 aug 2017, 23:59

Multispinosa wil je niet bij longimanus hebben ;-). Multi is veel te aanwezig waardoor de longi verdrongen zullen worden naar 1 kant van de bak. Vroeger ook met pluk die combinatie gehad en dat was geen huwelijk.

Sajica of septem of nano of Myrnea als koppel bij longi lijkt me beter en werkte hier ook beter.
Bas Pels
Erelid

Bericht door Bas Pels » 08 aug 2017, 08:36

Als de altifrons nog steeds in Cibroheros zit, is dat de midder met het meest Geo achtige gedrag. Ze strooien zelfs zand op hun eieren, net als substraatbroedende Geo´s doen.

Wellicht is dat het beste compromis: een groep Cibroheros in plaats van Geo´s. Ik denk dat de bak van 200 lang groot genoeg is voor altifrons, longimanus of rostratus. Deze soorten moet je ALTIJD in een groep houden, 2 altifrons is oorlog, 6 niet.

De soorten die eerder in dit geslacht zaten, toen nog een groep, calobrensis en nourissati, hebben een grotere bak nodig. En zijn ook moeilijker te houden.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
NicoC

Bericht door NicoC » 08 aug 2017, 09:05

Super, bedankt voor de informatie!

Ik ben mij terug aan het inlezen en hier kan ik wat mee.
Ben wel even geschrokken van al die naamswijzigingen maar we komen er wel uit.
Bas Pels
Erelid

Bericht door Bas Pels » 08 aug 2017, 13:35

@naamwijzigingen - die zaten er 20, 25 jaar aan te komen, maar het zijn er veel

tip - onder welke naam je de trimaculatur, robertsoni of mneeki ook kent, deze namen zijn gelijk gebleven. Daar heb ik maar 1 echte uitzondering op: de synspilum is nu samengevoegd met de melanurus, en helaas is die naam ouder. Dus heten ze nu melanurus. Jammer want de synspilum was als naam zeer bekend, en melanurus niet.

Verder zijn wat soorten opgesplitst. de zebracichlide, ´Cichlasoma´ of Cryptoheros nigrofasciatus is nu Amatitlania sequia, nigrofasciatus, en dan ben ik nog 2 namen vergeten.

Ook de Jack Dempsey, ´C´ octofasciatus is in 3 soorten opgesplitst. Alleen, die andere 2 hebben we dacht ik nog nooit gezien. Dus dat scheelt weer
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Plaats reactie