Ophalen oud aquarium met bijbehorend meubel

Forumregels
Forumregels voor een aanbieding in het topic "Aangeboden en gezocht"

Het is niet toegestaan om als eerste post een topic te starten in de fora van Aangeboden & Gezocht. U dient zich eerst voor te stellen en deel te nemen aan het forum. Als u zich hieraan niet houdt, zal uw topic verwijderd worden.
Ons forum is niet in eerste plaats een marktplaats.

Het forum is niet aansprakelijk voor geschillen tussen beide partijen en dienen onderling zelf te worden opgelost.

Het Beheer
Plaats reactie
WillyP

Ophalen oud aquarium met bijbehorend meubel

Bericht door WillyP » 08 mar 2026, 20:05

Al heel lang houd ik vissen in een aquarium. Nu ik wat ouder word, krijg ik door fysieke beperkingen moeite met het onderhoud. Daarom ben ik op zoek naar een aquarium dat kleiner is en gemakkelijk te onderhouden is.

Alleen waar laat ik het oude aquarium?

De afmetingen zijn 130 bij 60 bij 70. De doorvoer lekt iets, maar dat zou gerepareerd kunnen worden. Het meubel meet 130 bij 60 bij 63 en verkeert in goede staat. Het is gemaakt van roestvrij staal (Inox) en bekleed met watervaste platen. Zie afbeelding (van het internet). Het aquarium is inmiddels leeg.

Ik wil graag dat het aquarium plus het meubel worden opgehaald, zonder de parketvloer te beschadigen. Zelf kan ik geen zware voorwerpen tillen.

Ik heb een paar bedrijven aangeschreven, maar dat moet ik nog horen. En Marktplaats of een oproep in het sufferdje met gratis ophalen, mwah. Wie krijg je dan allemaal aan de deur?

Heeft iemand tips? Wat kan ik nog meer proberen?

Afbeelding
WillyP

Vervolg ophalen oud aquarium met meubel

Bericht door WillyP » 09 mar 2026, 20:48

Het loopt nog niet echt storm hier. Om misverstanden te voorkomen: het aquarium zelf is niet lek! De siliconenverbindingen zijn nog in goede staat. Er is tweemaal een bodemdoorvoer gerealiseerd door de fabrikant (Eheim) middels een soort van schroefverbinding en afgekit met siliconenlijm. De linker doorvoer is niet meer helemaal waterdicht. Na opnieuw kitten is het leed geleden. Wel zou ik voor alle zekerheid de rechter doorvoer ook opnieuw kitten.
brian

Re: Ophalen oud aquarium met bijbehorend meubel

Bericht door brian » 10 mar 2026, 17:58

Waar zou het op te halen zijn?
WillyP

Bericht door WillyP » 10 mar 2026, 20:35

In Alkmaar.
David

Bericht door David » 12 mar 2026, 19:39

Mooi aquarium. Die heeft ooit veel geld gekost. Ik zou hem op MP zetten en er een bescheiden bedrag voor vragen. Dat werkt denk ik beter dan gratis aanbieden.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
WillyP

Bericht door WillyP » 13 mar 2026, 12:01

Dank voor alle reacties. Het was inderdaad een prijzig geheel, maar ik heb er heel lang plezier van gehad.

Inmiddels ben ik in onderhandeling met een handelaar over de aanschaf van een nieuw aquarium en hij is bereid om het oude aquarium met meubel mee te nemen. Daarmee is het probleem opgelost.
Harrie

Bericht door Harrie » 13 mar 2026, 15:07

Mooi.
edwins

Bericht door edwins » 13 mar 2026, 16:14

Mooi dat het zo is opgelost!
Plaats reactie