Hallo allemaal. Ik heb een apistogramma panduro die heeft continu haar bekje open wat kan dat zijn

Mededelingen over publicaties van het magazine.
Forumregels
Forumregels

De NVC (Nederlandse Vereniging van Cichlidenliefhebbers) heeft op ons forum een eigen subforum waar door de NVC organisatie mededelingen over haar activiteiten en publicaties worden gedaan. U kunt hierover op dit forum discussiëren, mits dit over zaken gaan die met cichliden te maken hebben. Bijvoorbeeld over geplaatste artikelen in het NVC magazine "Cichlidae".

Voor vragen, opmerkingen en discussies m.b.t. verenigingszaken verwijzen wij u graag door naar hun contactpersonen via; http://www.nvcweb.nl/nvc/Contactpersonen. Alles dat in dit subforum door de NVC geschreven is zowel hun eigendom als verantwoordelijkheid.

Het Nederlandse Cichliden Forum en de NVC zijn enkel verbonden door vriendschap en acteren dus 100% onafhankelijk van elkaar.

Ter bevordering van onze hobby zullen wij daar waar mogelijk en/of gewenst samenwerken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1844
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Hallo allemaal. Ik heb een apistogramma panduro die heeft continu haar bekje open wat kan dat zijn

Bericht door scalare1973 » 25 mei 2023, 09:29

Geen idee helaas,weinig zuurstof ? ademt ze snel? Omdat ze ook aan het oppervlak zit terwijl deze dwergen zich liever op de bodem ophouden.
fhughes
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jul 2023, 00:16

Re: Hallo allemaal. Ik heb een apistogramma panduro die heeft continu haar bekje open wat kan dat zijn

Bericht door fhughes » 02 aug 2023, 02:05

Ik weet dat het met de opslag van zuurstof een probleem is op onderwaterplaatsen, maar kan deze dwergen dan niet anders omgaan dan met de bodem te lopen?
fhughes
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jul 2023, 00:16

Re: Hallo allemaal. Ik heb een apistogramma panduro die heeft continu haar bekje open wat kan dat zijn

Bericht door fhughes » 07 aug 2023, 20:13

Ja dat zou me ook vragen. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat ze zich aan het oppervlak bevinden, maar als ze verder gaan dan een bepaalde diepte, dan zouden ze onmiddellijk naar de bodem zwemmen om meer zuurstof te vinden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast