Activiteit

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Gebruikersavatar
AfraJalo
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 okt 2019, 18:02
Locatie: Spijkenisse

Re: Activiteit

Bericht door AfraJalo » 24 nov 2022, 20:07

Malawi bestand heeft veel minder aandacht dan MA en ZA en je krijgt dan weinig reacties.
Trofis Colisa 1800, 180*60*60, Malawi cichliden.
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Activiteit

Bericht door Meksjoef » 24 nov 2022, 20:20

AfraJalo schreef: 24 nov 2022, 20:07 Malawi bestand heeft veel minder aandacht dan MA en ZA en je krijgt dan weinig reacties.
eigenlijk vreemd, wat voor mijn gevoel is het gros dat zich voorstelt een Malawi liefhebber.

stevens jurgen schreef: Post zelf niet veel omdat.
Ik weinig reactie krijg.
Ik niet goed ben in filmpjes maken en posten (mijn bibber helpt daar ook niet echt aan mee).
Mijn voorruit redelijk verkrast is em dit extra opvalt bij filmpjes.
Er blijkbaar zo wie zo nog weinig leeft op dit forum op het vlak van midders (kan ook mijn interpretatie zijn).
Filmpjes plaatsen wat omslachtig is en foto's al zo lang niet meer heb gedaan dat ik niet meer weet hoe dit nu juist moest.
Denk dat juist MA hier leeft...
Voorruit kan ik zeggen, dat intresseert niemand, maar ik snap dat dit voor jezelf een opstakel vormt.
edwins schreef: Zelf merk ik inderdaad dat een beperkt aantal reacties niet motiverend werkt v.w.b. het posten van langere berichten en beeldmateriaal.

Als in een topic foto's/video's worden geplaatst, post ik daarom daar eigenlijk altijd wel een reactie op (als is het maar een losse kreet als 'mooi' of 'fraai').
Probeer ik ook geregeld te doen, echter merk ik dat ik dit de laatste tijd nog maar weinig doe.

Ik denk in ieder geval dat wij het over één ding eens kunnen zijn en dat is dat het beperkte posten niet uitnodigd.
Nu alleen de vraag, hoe denken jullie dat wij als leden het actiever kunnen krijgen?
Gebruikersavatar
stevens jurgen
Berichten: 1650
Lid geworden op: 06 jun 2015, 22:01

Re: Activiteit

Bericht door stevens jurgen » 24 nov 2022, 20:51

Meksjoef schreef: 24 nov 2022, 20:20
AfraJalo schreef: 24 nov 2022, 20:07 Malawi bestand heeft veel minder aandacht dan MA en ZA en je krijgt dan weinig reacties.
eigenlijk vreemd, wat voor mijn gevoel is het gros dat zich voorstelt een Malawi liefhebber.

stevens jurgen schreef: Post zelf niet veel omdat.
Ik weinig reactie krijg.
Ik niet goed ben in filmpjes maken en posten (mijn bibber helpt daar ook niet echt aan mee).
Mijn voorruit redelijk verkrast is em dit extra opvalt bij filmpjes.
Er blijkbaar zo wie zo nog weinig leeft op dit forum op het vlak van midders (kan ook mijn interpretatie zijn).
Filmpjes plaatsen wat omslachtig is en foto's al zo lang niet meer heb gedaan dat ik niet meer weet hoe dit nu juist moest.
Denk dat juist MA hier leeft...
Voorruit kan ik zeggen, dat intresseert niemand, maar ik snap dat dit voor jezelf een opstakel vormt.
edwins schreef: Zelf merk ik inderdaad dat een beperkt aantal reacties niet motiverend werkt v.w.b. het posten van langere berichten en beeldmateriaal.

Als in een topic foto's/video's worden geplaatst, post ik daarom daar eigenlijk altijd wel een reactie op (als is het maar een losse kreet als 'mooi' of 'fraai').
Probeer ik ook geregeld te doen, echter merk ik dat ik dit de laatste tijd nog maar weinig doe.

Ik denk in ieder geval dat wij het over één ding eens kunnen zijn en dat is dat het beperkte posten niet uitnodigd.
Nu alleen de vraag, hoe denken jullie dat wij als leden het actiever kunnen krijgen?
Dit helpt al denk ik zo.
Anders geregeld als forumbeheerder leuke of informatieve filmpjes van het net plaatsen helpt ook.
Bij mijn plaatselijke aqua club doen ze dit geregeld op clubvergaderingen en dat leverd wel animo op binnen de club.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Activiteit

Bericht door VKC2012 » 25 nov 2022, 21:38

Mogelijke oorzaken...,
post onder VKC, deels mijn persoonlijke mening..
Er zijn de afgelopen jaren veel FB groepen ontstaan, die internationaal zijn.., veel kennis en ervaring uit binnen en buitenland.
Geldt uiteraard ook voor Malawi groepen, na het wegvallen van Malawi Freaks.
Andere oorzaak is, al veel vaker aangegeven dat nieuwe Ts, trots op hun aquarium en vissen, volledig de wind van voren krijgen en na één/twee postings er geen zin meer in hebben.
Verder, in tegenstelling tot FB, vinden velen het plaatsen van foto's, video's ingewikkeld.
Ook wij, zouden als VKC, veel meer delen, nieuw binnen enz.., wanneer foto,'s plaatsen eenvoudiger zou zijn.
En..., persoonlijk hoor ik veel en vind zelf ook..., zoals Alex ook aangeeft, de vaak belerende toon van sommigen en vooral van een of twee moderatoren.....
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Activiteit

Bericht door Meksjoef » 25 nov 2022, 22:14

Foto’s is al tijden vele malen makkelijker gemaakt, zie onder "add image to post" ;-)
Je kunt vanuit daar direct uploaden en hoeft dus eigenlijk geen “photobucket” account of dergelijk aan te maken :-)

De groepen op facebook zijn inderdaad een ding en hebben voordelen en nadelen... Terug zoeken/ lezen is mogelijk maar echt wel lastiger.

Ook ik ben trouwens lid van meerdere groepen, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook daar niet veel post. De grootste reden is voor mij dezelfde reden als hier en dat is dat ik veelal geen zin of tijd heb om foto’s te maken.
Het internationale heeft 1 groot voordeel en dat is meer activiteit (de groep is immers groter).
Daarbij zitten er natuurlijk ook een aantal "grote" jongens in bijv Duitsland, Polen en Tsjechië.

Kortom, het lijkt erop dat er 1 oplossing is en dat is dat wij allen actiever gaan posten. Althans als wij begaan zijn met het forum en deze toch een toekomst willen zien hebben (als lid zeggende he). De leden zijn er echt wel, zie zelf bij laatst online geweest ;-)

Het belerende is vaker aangestipt door meerdere mensen. Hoewel ik dat zelf weinig storend heb gevonden, is het misschien wel iets om over na te denken vooraleer wij allemaal op "verstuur" klikken. Ik kan het mij namelijk goed voorstellen dat je daar als nieuwe hobbyist (die van mening is alles goed te doen en afgezien daarvan, meningen verschillen) dit als behoorlijk storend kan ervaren.
Gebruikersavatar
PlukB
Berichten: 884
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:43

Re: Activiteit

Bericht door PlukB » 26 nov 2022, 07:21

Ook bij mij geldt dat ik vind dat ik weinig reacties krijg. Daarbij zijn het ook vaak dezelfde paar mensen die wel reageren. En als de bak dan stabiel draait, wat voegt een nieuw filmpje dan toe bovenop het vorige filmpje?
Ik voel me ook bezwaard om steeds weer 'Mooi!' te posten in topics. Een like-functie zou me dan minder tegenhouden/zou ik meer uitnodigend vinden. Op andere fora zie ik die wel.
Is dat hier ook mogelijk?
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1220
Lid geworden op: 27 apr 2015, 19:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Activiteit

Bericht door David » 26 nov 2022, 08:16

Herkenbaar wat PlukB schrijft. Toch heb ik enorm veel aan het forum gehad als ik een bak aan het opstarten ben of hulpvragen heb. Ook vind ik het erg leuk om andere bakken te volgen. Alleen minder activiteit op het forum zorgt ook dat ik minder vaak kom kijken.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Activiteit

Bericht door Meksjoef » 26 nov 2022, 10:06

PlukB schreef: 26 nov 2022, 07:21 Ook bij mij geldt dat ik vind dat ik weinig reacties krijg. Daarbij zijn het ook vaak dezelfde paar mensen die wel reageren. En als de bak dan stabiel draait, wat voegt een nieuw filmpje dan toe bovenop het vorige filmpje?
Ik voel me ook bezwaard om steeds weer 'Mooi!' te posten in topics. Een like-functie zou me dan minder tegenhouden/zou ik meer uitnodigend vinden. Op andere fora zie ik die wel.
Is dat hier ook mogelijk?
Ik zou juist bang zijn dat die like functie ervoor zorgt dat er helemaal geen reacties meer komen.
Maar aan de andere kant, geen reactie is nog veeeel minder uitnodigend ;-) Dus ik snap helemaal wat je zegt :-) enne het werkt op de grootse sociale platforms ter wereld, dus wie ben ik hehe
maronii
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 apr 2015, 22:05
Locatie: woerden

Re: Activiteit

Bericht door maronii » 26 nov 2022, 11:51

Ik lees nog steeds mee, maar voel niet meer de behoefte om iets te posten. Deels omdat de kids het huis uit zijn, die mijn filmpjes altijd uploaden :D , maar ook omdat alles al een keer is voorbij gekomen, en een reactie als “mooie bak/vis” niet echt iets toevoegt. Jammer vond ik ook dat mensen die echt veel posten/ en actief waren, dan weer zelf vertrokken/ of geband werden, door mensen die dan weer op hun teentjes getrapt waren. Heel actief ga ik niet meer worden, en dat ligt ook aan mij zelf, lees nu ook regelmatig op faceboekgroepen mee, daar zal het ook mee te maken hebben.
Vladimir
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2017, 09:32

Re: Activiteit

Bericht door Vladimir » 26 nov 2022, 23:09

Bij mij zijn het meer "periodes". Als ik wat meer met mijn bak bezig ben (lees: tijd heb, met een jong gezin is er altijd wel wat te doen)
bezoek ik automatisch wat vaker deze site en ga ik weer wat meer lezen en ook posten. Daarnaast gebruik ik deze site veel vanwege
de kennis en ervaringen van anderen (zeker tijdens de opzet en tijdens wijzigingen in het systeem - beter goed gejat dan...). De site
is voor mij helder genoeg. Ik vind het zelf wel mooi als mensen ergens op reageren en aa geven dat ze het zelf anders zouden doen,
maar dat op een respectvolle manier doen. Dat zet mij aan het denken. Met "dwingende en denigrerende opmerkingen" kan ik niet
zoveel, dus die laat ik dan maar voor wat ze zijn. Vooral de opbouw van "de database" (alle gedeelde kennis) en hoe eenvoudig je
daar bij kan zijn een must. en de "dagboeken" zijn ook vaak erg leuk om te lezen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast