Mededeling over lid Nelis

Mededelingen van het bestuur.
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door Meksjoef » 25 jun 2021, 13:19

Persoonlijk verbaasd mij dat nogal Conan en heb om die reden 12 pagina’s van Posts doorgelezen.
Afgezien van de hondendiscussie (waarbij niemand is aangesproken) kom ik eigenlijk niets tegen waarvan ik zeg, tsja hier gaat Bas over de schreef. Nu lees ik ook niet ieder bericht van elk lid, dus zal ik vast en zeker wel wat hebben gemist.

Hoewel ik mijzelf / ons niet hoef te verklaren, is het zo dat ik Nelis meerdere keren heb verzocht zijn reacties / houding aan te passen (veel meer dan dat wij bij het gemiddelde lid zouden doen en dat net vanwege die extra stappen die hij maakt).
Als hij daar dan vervolgens niets mee doet en vrolijk verder gaat met waar hij is gebleven, dan laat je ons op den duur geen andere keuze.

Maar goed ik denk dat degene die hebben gereageerd, daar anders over denken dan wij.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door VKC2012 » 25 jun 2021, 21:50

Meksjoef schreef: 25 jun 2021, 13:19 Persoonlijk verbaasd mij dat nogal Conan en heb om die reden 12 pagina’s van Posts doorgelezen.
Afgezien van de hondendiscussie (waarbij niemand is aangesproken) kom ik eigenlijk niets tegen waarvan ik zeg, tsja hier gaat Bas over de schreef. Nu lees ik ook niet ieder bericht van elk lid, dus zal ik vast en zeker wel wat hebben gemist.

Hoewel ik mijzelf / ons niet hoef te verklaren, is het zo dat ik Nelis meerdere keren heb verzocht zijn reacties / houding aan te passen (veel meer dan dat wij bij het gemiddelde lid zouden doen en dat net vanwege die extra stappen die hij maakt).
Als hij daar dan vervolgens niets mee doet en vrolijk verder gaat met waar hij is gebleven, dan laat je ons op den duur geen andere keuze.

Maar goed ik denk dat degene die hebben gereageerd, daar anders over denken dan wij.
Wisse en ook Bas, goedbedoelde opmerking om hopelijk mede juist forum in stand te houden...
We ontmoeten in onze winkel, ook..., best wat mensen die lid zijn van dit forum of meelezen.
De belangrijkste reden dat veel (nieuwe) leden afhaken is niet de manier waarop Niels communiceert.
Maar, inderdaad zoals Conan ook aangeeft, de altijd belerende toon van Bas.
BJ1234
Berichten: 520
Lid geworden op: 24 apr 2015, 20:04

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door BJ1234 » 25 jun 2021, 22:23

Je verandert mensen niet, iemand kan Bas belerend noemen, ik stoor me daar totaal niet aan. Niels kan je van alles van vinden, stoor je er niet aan. Je hoeft niet te reageren, je kunt iemands berichten gewoon niet lezen.

Ik ben een ouderwetse lul zonder facebook en dan eindig je hier dus. Ik ben ongeschikt en te lui om me in te spannen om zo'n forum draaiende te houden, heb respect voor mensen die die moeite wel nemen. Maar het heeft m.i. toch een soort publieke functie, waar de meerderheid zich blijkbaar niet in die ban kan vinden. En die mensen houden het hier levensvatbaar, denk daar maar eens over na.
Henny
Berichten: 478
Lid geworden op: 24 apr 2015, 18:28
Locatie: Schinveld

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door Henny » 26 jun 2021, 09:14

Heel jammer dit! Persoonlijk hou ik wel van de ruwe bolster blanke pit Nelis. Ook van zijn humor en behulpzaamheid. Een permanente ban heb ik eigenlijk geen woorden voor, ik denk dat het de nekslag van dit forum is.
Mijn man kijkt tv en ik kijk aquarium!
Gebruikersavatar
janvangastel
Berichten: 849
Lid geworden op: 09 jan 2016, 09:30
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door janvangastel » 27 jun 2021, 08:16

Even los van de preciese discussie waar het bij de ban om ging. Dat Nelis - of wie dan ook - een behulpzaam persoon is en/of beschikt over andere te waarderen karaktereigenschappen, heeft in het geheel niets met een ban te maken en dat moet ook niet. Als dat wel zo is, krijg je willekeur: de een mag alles zeggen, de ander die misschien minder sympathiek gevonden wordt niet. Regels moeten geheel los staan van iemands karakter en moeten dus voor iedereen in gelijke mate gelden. Als je voor een persoon een uitzondering maakt zou je dat voor iedereen die gelijk forumgedrag vertoont moeten doen, waardoor er geen regels meer zouden zijn. Ik zit op veel forums (veel hobbies) en dit is het meest coulante forum dat ik ken.
Meten is weten
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2895
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door edwins » 27 jun 2021, 09:35

Helemaal mee eens, Jan.

Ik kon het grote merendeel van Nelis' bijdragen waarderen. Maar ik heb me ook wel een aantal keren op z'n zachtst gezegd 'verbaasd' over zijn terugkerende, harde en op de man gerichte postings. Die gingen wat mij betreft (veel) te ver. Ik kan dan ook begrijpen dat dit de uiteindelijke consequentie is geweest.

Maar hoe dan ook jammer dat het zo gelopen is.
Dandy
Berichten: 858
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:11

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door Dandy » 27 jun 2021, 09:38

Had het niet beter kunnen verwoorden Jan, volledig mee eens.
Azaro
Berichten: 102
Lid geworden op: 09 feb 2021, 09:21

Re: Mededeling over lid Nelis

Bericht door Azaro » 29 jun 2021, 14:35

Ach ach gaan we weer hoor net als vroeger als je te direct ben je een.... En kun je gaan kleuterklas gedoe lees gewoon niet. Dat doe ik ook als ik wat zie van Bas gewoon door scrollen..... 🤦‍♂️
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten