postimage

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

postimage

Bericht door bertD » 03 mei 2017, 07:18

Is postimage geen oplossing om fotos te uploaden op het forum?
Als ik het juist heb kan dit geintegreerd worden.
Ik weet niet of dit nieuw is of al zo was maar check it out, lijkt me handig.
https://postimage.io/site-plugins/phpbb.php
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1844
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: postimage

Bericht door scalare1973 » 03 mei 2017, 11:40

Gebruik het ook Bert.
Gebruikte eerst photobucket maar door al die reclame werd die zo traag bij mij.
Deze werkt simpel en snel en zoals ik lees onbeperkt in uploads mits dit geen extreme vormen aanneemt denk dat als dit hier geintregeerd kan worden het voor veel mensen makkelijker word om fotos te uploaden.
Ook is het makkelijk fotos te delen via andere media.
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: postimage

Bericht door minipol » 03 mei 2017, 12:57

Klopt allemaal maar de fijne lettertjes zijn wel belangrijk, wat gebeurt of kan er gebeuren met je foto's?
Vervalt je copyright, mogen zij je foto's gebruiken enz.
Daarnaast moet 't uiteraard getest worden en we hebben geen test server.
Een aantal dingen om over na te denken.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: postimage

Bericht door Bas Pels » 03 mei 2017, 14:34

Zou het technisch, en qua kleine lettertjes geen probleem zijn, dan zou ik zeggen / maak die koppeling

alleen, ik lees dat het technisch niet een twee drie is, en in Amerika moet je inderdaad oppassen met die kleine lettertjes - en ik heb evenmin als, denk ik, anderen, zin om 30 blz juridisch Engels door te nemen

Daarom zou ik zeggen - laten we het uploaden van foto´s gewoon toelichten: zet ze op een server, zoals photobucket, zoals postimage, zoals er meer zijn - en wellicht op je eigen server. Er zijn inmiddels best wat mensen met zo´n ding thuis (ik heb er ook een, alleen niet voor het internet bestemd, dus zonder domainnaam, alleen met een nummer). En kopieer dan de link naar dit forum
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: postimage

Bericht door bertD » 04 mei 2017, 08:37

Ik heb de kleine lettertjes niet gelezen maar idd, er moet wel ergens iets aan vast hangen, ze zullen ook niet zomaar al die ruimte beschikbaar stellen zonder sponsering of whatever op hun pagina.
Maar het zijn maar fotos van vissen, zou niet weten wat er daar verkeerd mee kan gebeuren achteraf.
Ik ga er niet van wakker liggen dat ze bepaalde rechten krijgen op mn fotos dus ik blijf het netjes gebruiken.

Wat je verteld over delen van op eigen server, het forum is daar wat te publiekelijk voor denk ik.
Is niet iets wat ik durf online gebruiken om inbreuken te voorkomen naar andere gegevens toe.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: postimage

Bericht door Bas Pels » 04 mei 2017, 08:42

Je hebt gelijk - voor zover we kunnen overzien zal het allemaal niet zo´n ramp zijn. Maar moet je je voorstellen dat een van onze leden een fotografisch talent blijkt, en daarin verder gaat.

Dan zou ik het erg naar vinden als een deel van zijn of haar werk in vreemde handen komt omdat wij die kleine lettertjes hebben genegeerd.

Wat je schrijft over een eigen server ben ik helemaal met je eens (daarom gebruik ik mijn werver er ook niet voor) maar er zijn mensen met een openbare website op hun server. Dus die denken daar anders over, denk ik.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1844
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: postimage

Bericht door scalare1973 » 04 mei 2017, 19:12

Als je er standaard een naam of watermerk op je foto's zet zal het voor de meeste personen niet interessant wezen de foto's te gebruiken.
En als ze echt je foto willen gebruiken googlen ze je naam om toestemming en het orgineel.
Of ze gebruiken je foto zonder toestemming
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: postimage

Bericht door bertD » 04 mei 2017, 19:41

Das ook waar :)
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: postimage

Bericht door minipol » 05 mei 2017, 12:28

Maar een logo kan je nog gemakkelijk eruit knippen tenzij je ze in de foto zelf zet. Ook wat zonde dan.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
scalare1973
Berichten: 1844
Lid geworden op: 08 mei 2015, 20:03
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: postimage

Bericht door scalare1973 » 05 mei 2017, 20:01

Is ook waar minipol, in feite zijn je foto`s nooit vrij van misbruik.
Tenzij je ze nooit op het net plaatst.
Wat denk ik ook niet de bedoeling is van de meeste mensen.
een logo in de foto zetten zullen niet veel mensen gaan doen inderdaad maar ook een watermerk hoe onopvallend soms ook zou ik ook niet midden in een foto zetten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast