Even voorstellen

Lenticulata

Even voorstellen

Bericht door Lenticulata » 13 dec 2016, 11:31

Ik ben Menno van den Brink en ben woonachtig in Maarssen.
Ben jaren lang actief geweest met het houden en kweken van Malawi Cichliden en dan vooral de Aulonocara en (Taenio) Lethrinops soorten, ben veel op verschillende fora's actief geweest ( Erelid MalawiFreaks ) , en later vooral op Duitse Forums.
Malawi heeft mij altijd heel veel plezier en opwinding gegeven, maar daar komt het na al die jaren Malawi was en ben ik toe aan iets nieuws, de keuze is gevallen op Zuid-Amerika en heb onlangs een wildvang groep Crenicichla cf. Lenticulata (Strigata) Venezuela aangeschaft, allemaal nog jong en tuusen de 10-13cm groot... en ja ik weet dat ze groot worden, mijn bakmaat is nu 220x80x70 maar wil eventueel groter gaan.
Al een tijd werd ik gefascineerd door de Crenicichla soorten en dus eindelijk na lang wikken en wegen voor deze keuze gegaan.

Graag zou ik hier in contact komen met andere Crenicichla freaks :shark:
JohnLu
Erelid
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door JohnLu » 13 dec 2016, 12:09

Welkom op het forum Menno!

En wat een goede keuze. Crenicichla is een erg interessant en omvangrijk geslacht. Niet alleen qua de vele soorten, afmetingen en herkomstgebieden, maar ook zeker qua gedrag. De meeste groter wordende soorten (zeker uit de Lenticulata groep) staan te boek als "agressieve" jongens. Ook binnen een "koppel" kan het er fel aan toe gaan.

Maar voorlopig kunnen ze natuurlijk prima doorgroeien in jouw bak. Ben je ook van plan om nog andere vissoorten er bij te houden?
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
Lenticulata

Bericht door Lenticulata » 13 dec 2016, 12:40

Bedankt, ja ik heb me goed ingelezen omtrent onderling gedrag en agressie , ik weet dat ik met het binnenhalen van de Crenicichla een stel boeven in mijn bak geplaatst heb, echter ga ik deze uitdaging graag aan.. vind het een bijzonder intressante vis en qua gedrag wat ik tot nu toe zie is het echt genieten, de groep gaat als een school door de bak en het rovers gedrag is nu al prachtig te zien.
Ik heb er nu ook een groepje (4) Astronotus ocellatus bij zitten die ook in de opgroei fase zitten, de Crenicichla laat nu al wel duidelijk zien de baas te zijn tegenover de Astronotus maar verder dan een lichte uithaal komt het(nog) niet.
JohnLu
Erelid
Contacteer:

Bericht door JohnLu » 13 dec 2016, 15:27

Astronotus ocellatus is inderdaad een robuuste soort en vaak als bakpartner gekozen bij Creni's. Hou het wel een beetje in de gaten, want het zou kunnen dat ze uiteindelijk toch niet opgewassen zijn tegen je creni's.

Ben wel enorm benieuwd naar plaatjes van deze geweldige vissen.. :duim:
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
HansvK

Bericht door HansvK » 13 dec 2016, 15:48

Menno, welkom!
tanganyikafreak
Erelid

Bericht door tanganyikafreak » 13 dec 2016, 15:55

Welkom Menno :D
Henny

Bericht door Henny » 13 dec 2016, 17:42

Welkom Hier!
Mijn man kijkt tv en ik kijk aquarium!
Rob Olivier

Bericht door Rob Olivier » 13 dec 2016, 20:36

Welkom Menno!
Meksjoef
Erelid

Bericht door Meksjoef » 14 dec 2016, 07:45

Welkom Menno :)
janvangastel
Contacteer:

Bericht door janvangastel » 14 dec 2016, 08:16

Welkom. Ik houd ook erg van crenicichla's. Ik wil ze ook in mijn bak van 250x90x60, maar ze worden niet vaak aangeboden.
Meten is weten
Plaats reactie