Voorstellen

edwins

Re: Voorstellen

Bericht door edwins » 03 mei 2015, 21:58

Allen dank voor de hartelijke ontvangst.

Omdat het nog geen augustus is een paar foto's uit de oude doos.

De bak staat er nog net zo bij, maar dan met minder vis en iets meer alg op de stenen.....
Afbeelding

De vijver in augustus
Afbeelding

Een van de bewoners
Afbeelding

Inmiddels zijn de kinderen allebei voorzien van de benodigde zwemdiploma's en hebben we het gaas (behalve bij 'de vlonder') om de vijver weggehaald. De vijver heeft bovendien de jaarlijkse voorjaarsschoonmaak achter de rug, het ziet er nu allemaal dus wat anders uit. Omdat het nu te donker is om een foto te maken, volgt die later ;-)
Meksjoef
Erelid

Bericht door Meksjoef » 03 mei 2015, 23:57

Welkom Edwin :) bak ziet er prachtig uit!!
PlukB

Bericht door PlukB » 04 mei 2015, 07:06

Ha Edwin! Welkom terug.
minipol
Erelid
Contacteer:

Bericht door minipol » 04 mei 2015, 13:07

Welkom terug Edwin. Prachtige bak en ditto vijver :up:
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
edwins

Bericht door edwins » 04 mei 2015, 22:20

Dank voor de reacties!

Ik ben zelf ook niet ontevreden (zoals we dat hier in het Noorden zeggen), hoewel het visbestand in het aquarium wel een upgrade kan gebruiken. De visjes hebben zo in ieder geval genoeg ruimte ;)
edwins

Bericht door edwins » 04 dec 2016, 21:55

Het afgelopen jaar heeft de hobby op een wat lager pitje gestaan wegens een verbouwing. Sinds kort lees ik hier weer mee.

Momenteel zwemmen er in mijn bak 30 stuks zwarte tetra's (Gymnocorymbus ternetzi), 1 huis/tuin/keuken ancistrus en 2 dorsigera mannen.

Ik ben aan het rondkijken naar nieuwe cichliden, maar twijfel nog over de soort. Het zal in ieder geval een soort moeten zijn die onverwarmd kan en bij voorkeur rondzwemt in Paraguay.

Groet,
Edwin.
bertD

Bericht door bertD » 04 dec 2016, 23:10

edwins schreef:Het afgelopen jaar heeft de hobby op een wat lager pitje gestaan wegens een verbouwing. Sinds kort lees ik hier weer mee.

Momenteel zwemmen er in mijn bak 30 stuks zwarte tetra's (Gymnocorymbus ternetzi), 1 huis/tuin/keuken ancistrus en 2 dorsigera mannen.

Ik ben aan het rondkijken naar nieuwe cichliden, maar twijfel nog over de soort. Het zal in ieder geval een soort moeten zijn die onverwarmd kan en bij voorkeur rondzwemt in Paraguay.

Groet,
Edwin.
Je hebt pm Edwins ;)
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
HansvK

Bericht door HansvK » 05 dec 2016, 20:25

Edwin, leuk dat je er ook weer bij bent!
Paraguay, helaas....., ondergewaardeerd biotoop.
Mooie vijver!
edwins

Bericht door edwins » 05 dec 2016, 20:50

@Beminus
Cichlasoma dimerus is een van de kanshebbers. Andere soorten waar ik aan zit te denken zijn Gymnogeophagus balzanii, Bujurquina vittata of Geophagus brasiliensis, hoewel die volgens mij niet in Paraguay zwemt en wel wat groot wordt.

Ik begrijp dat dimerus 'Bella Union' uit Uruguay komt, dus zuidelijker. Kunnen die jaarrond onverwarmd ('s winters 19-20 graden, 's zomers 23-24 graden) of hebben ze een koelere periode nodig?

@Hans
Dank je. Ik ben nog niet uitgekeken op de Paraguayaanse visjes en wil hier dus zeker mee verder.
bertD

Bericht door bertD » 05 dec 2016, 21:29

Ik zou ze eerlijk gezegt exact houden zoals je beschrijft en zo houd ik ze zelf ook.
Ze kunnen wel wat kouder aan maar is volgens mij voor niet persee nodig.

Je bak is 250x105x70 toch?
Daar kan je perfect brasiliensis in houden, alleen moet je opletten vanwege het pit van de brasiliensis.
De brasiliensis die ik had waren wel rustig vond ik, dus het hangt ook van variant af.
Maar start hier beter eens een topic voor die bak.
Als de vis zoveel ruimte krijgt dan kan ik de dimerus en zelfs nog wat anders heel moois aanbieden aan je.
Allemaal naar de temperatuur die je beschrijft, mijn zuiderlijk zuid bak is juist omgebouwd naar een midderbak.

“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie