Hallo liefhebbers,
Helemaal nieuw hier en nooit eerder cichliden gehad. Ik wil mezelf hier wel in verdiepen. Wat me direct opvalt tijdens het googelen is dat voor 1 vis op de verschillende sites de informatie steeds anders is.
Verschillende manieren worden genoemd om een de vis te houden. Wat de 1 een rustige vis noemt is voor weer anderen een zeer agressieve vis. Ook de max en min lengte verschillen nog al, evenals de vereiste bak maat PH GH etc. Wordt er niet veel wijzer van, maar hoop hier bij de echte liefhebber toch wat meer informatie te krijgen over deze wonderschone en interessante vissen.
Mijn gegevens:
Bak maat 120x40x50 ( waarschijnlijk alleen dwerg cichliden komen hiervoor in aanmerking)
Ik twijfel nog tussen een biotoop Zuid/Midden Amerika, Congo (West Afrika) langzaam stromend.
Ik hoop dan ook hier liefhebbers te treffen die me op weg kunnen helpen met wat suggesties voor de samenstelling en bezetting.
Het liefst een klein groepje met wat zalm soorten en oppervlakte vissen. Het moet wel een planten bak worden met stenen, hout en filterzand.
Eheim 2227 (2x) Eheim 2076. Bodemverwarming 60 Watt, kachel 300 Watt
Water is hier 5.5 GH en 7.5/8.0 PH
Met vriendelijke groet, Theo
Voorstellen
-
- Meksjoef
- Erelid
Re: Voorstellen
Welkom Theo, maar je hebt je al voorgesteld ;)
- scalare1973
- Contacteer:
- bertD
Welkom. Een eheim 2227 en een eheim 2076 op een bak van 270liter wat dan ook nog eens een plantenbak word?
Lijkt me wel heeeeeel veel filtering.
Lijkt me wel heeeeeel veel filtering.
- Coyote
Welkom op het forum
Eén gek kan meer vragen dan 10 geleerden kunnen beantwoorden
300x80x80 (68wh) MA
300x80x80 (68wh) MA
- minipol
- Erelid
- Contacteer:
Welkom op het forum
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
- Floor
Welkom op het forum.
Een goed begin is het halve werk,en een goed begin maak je al door je hier aan te melden en je in te lezen in je mogelijkheden.
Een goed begin is het halve werk,en een goed begin maak je al door je hier aan te melden en je in te lezen in je mogelijkheden.