Aquabeek

Gebruikersavatar
David
Berichten: 1224
Lid geworden op: 27 apr 2015, 19:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Aquabeek

Bericht door David » 31 okt 2015, 06:34

Ben er onlangs nog geweest. Leuk adresje, meer dan 2000 aquaria en daarmee de zaak met de meeste vis van Nederland. Veel Malawi, behoorlijk wat Tamganyika maar ook van andere soorten veel keus. Het leuke is dat ze hier ook veel kweken dus veel volwassen vissen aanwezig en ze verkopen ook wel grotere vissen.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
Gebruikersavatar
rob rensen
Berichten: 1856
Lid geworden op: 06 jun 2015, 16:01
Locatie: Deventer

Re: Aquabeek

Bericht door rob rensen » 31 okt 2015, 11:17

Misschien weer eens de moeite waard om te gaan kijken....ben er jaren niet geweest, was er toen wel een beetje klaar mee dat ze roodstaartmeervallen verkochten op een beurs voor 25 euro of zoiets.
Heb ik toen ook wat van gezegd.......maar ja als handel handel is en je geen verantwoording neemt over wat je verkoopt zie je mij niet meer als klant.

Ik weet niet of ze deze nog verkopen?
Gebruikersavatar
christoph
Berichten: 795
Lid geworden op: 29 apr 2015, 02:12
Locatie: Nazareth, België

Re: Aquabeek

Bericht door christoph » 31 okt 2015, 11:34

Ik ben er 2 jaar geleden eens op bezoek geweest.
Het leek me vooral onoverzichtelijk, smalle gangen, heel veel vis.
Er stonden 1000l tonnen met keekparen, leuk, wat grotere vissen te koop...
Misschien had ik alles wat posititiever gezien hadden er wat meer zuidamerikanen gezeten, maar toch de moeite om eens gezien te hebben.
West Ghats biotoop...
Gast1
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2015, 16:28

Re: Aquabeek

Bericht door Gast1 » 31 okt 2015, 12:08

Aquabeek is reusachtig groot. De hoeveelheid vis is enorm. Ik kom er wel eens en vraag me telkens weer af waar ze al die vissen laten. Hebben er dan zo veel mensen een aquarium?
maronii
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 apr 2015, 22:05
Locatie: woerden

Re: Aquabeek

Bericht door maronii » 31 okt 2015, 16:16

Of wisselen we zo vaak van bestand ? :oops:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Aquabeek

Bericht door Nelis » 31 okt 2015, 17:28

rob rensen schreef:Misschien weer eens de moeite waard om te gaan kijken....ben er jaren niet geweest, was er toen wel een beetje klaar mee dat ze roodstaartmeervallen verkochten op een beurs voor 25 euro of zoiets.
Heb ik toen ook wat van gezegd.......maar ja als handel handel is en je geen verantwoording neemt over wat je verkoopt zie je mij niet meer als klant.

Ik weet niet of ze deze nog verkopen?
Het lijkt er op dat ze die niet meer verkopen.
Maar kom er wel Osteoglossum Bicirrhosum (silver arowana) tegen op hun lijst...
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1224
Lid geworden op: 27 apr 2015, 19:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Aquabeek

Bericht door David » 31 okt 2015, 22:28

Aquabeek is vooral groothandel. Zij verkopen veel vis in grote partijen aan zaken over heel Europa heen. Laatste keer dat ik er was waren ze net een grote partij aan het inpakken die naar de UK ging. Toch kan je er als consument ook terecht en vis kopen tegen inkoopprijzen. Zuid-Amerikanen heb ik daar ook wel gezien. Lang niet zoveel als in verhouding met Malawi en Tanganyika maar toch meer dan in veel andere zaken. Vermoedelijk hebben ze vanuit de kraan daar ook wat harder water en dan doen veel Zuid-Amerikanen het minder goed.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
amazonia
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 okt 2015, 08:15

Re: Aquabeek

Bericht door amazonia » 01 nov 2015, 17:36

Kijk,ben er gisteren samen met paar andere liefhebbers geweest. Het was niet makkelijk te vinden(diegene die reed was z'n gps vergeten en er waren hier en daar omleidingen,echte ramp),maar we zijn er dan toch geraakt. Idd echt grote zaak,qua ZA en MA was het niet zo veel soeps,wel zo'n circa 10 soorten ZA dwergcichliden. Er zaten ook mooie(15-20cm)Geoph.winnemileri.
Vrij "democratische" prijzen ook, heb zelf vrij veel granulaat meegenomen en we kregen met z'n allen nog een doosje granulaat(van 100 gram) gratis en voor niks...
Was zeker interessant om eens te komen(en m'n vissen lijken het granulaat prima te vinden) maar voor meer speciale ZA moet je niet gaan,dan is VKC een beter adres...
Maar een indrukwekkende hoeveelheid vis,waaronder ook wat je minder ziet, bv. chocolade goerami's...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten