Minipol's 300x100x70cm bak

Scato89
Contacteer:

Re: Minipol's 300x100x70cm bak

Bericht door Scato89 » 11 mar 2016, 08:18

Hele veranderingen hahah. Hopenlijk geeft het de rust die je hebben wil! Mooi beestje op foto 3, is dat een slangenkop?
Mijn Filmpjes
Groeten Scato
bertD

Bericht door bertD » 11 mar 2016, 08:28

Mooi hoor Benedict, ik denk dat de meervallen zich veel beter thuis voelen in deze setup :)
En tis ook donkerder, komen ze waarschijnlijk ook beter tot hun recht in?
Zelf had ik gedacht dat mn doradidae zich constant gingen verschuilen en dat ik ging moeten in de avond voeren,
is totaal niet het geval, bij het voeren op gelijk welk tijdstip komen ze allemaal gewoon door de bak zoeven en mee eten, is dat bij jij ook zo?
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
minipol
Contacteer:

Bericht door minipol » 11 mar 2016, 18:54

Thanks. Ivm de meervallen, met de grotere malawi hebben ze 't ook al altijd goed gedaan, maar deze setup leunt nog dichter aan bij wat vele van m'n meervallen in de natuur tegenkomen.
Toen ik vroeger de biotoop info van de Chalakudy rivier door kreeg, heb ik gezien daar er voor de meeste van m'n biotoop vreemde vissen, wel een inheemse vis is die hetzelfde gedrag en uitzicht vertoond. Daardoor werkt het ook wel goed.

Nu, het was voor mij geen prioriteit om te veranderen, maar ik wou wel rust zoals in de mbuna bak. Daarnaast wou ik liefst de vissen die ik al had terug een plaats in de show bak geven en dat is gelukt. Alleen zal ik nu wel wat vissen verkopen van deze die ik heb opgekweekt.

Ivm de doradidae, dat zou je inderdaad wel verwachten, maar als meervallen zich goed voelen, dan zie je ze wel vaker dan soms aangegeven.
Ik zie 't zelfde zoals jij ziet. Betekent dat ze zich goed voelen. Ik gebruik daarvoor m'n Horabagrus als richtlijn. Als zij uitkomen, dan is 't in orde.
Mede omdat het een soort is die graag wegzit tot het schemer duister.
Mij lijkt het dus dat je setup echt wel goed is voor de doraden. Ik vind het zo machtig om een hoop meervallen te hebben die ik al jaren heb.
Ze zitten wel eens in verschillende bakken, maar ik hou ze wel.

Nog wat foto's. Helaas iso 1600 en lage shutterspeed. Moest wat sneller gestaan hebben voor betere beelden maar kon niet wegens te weinig licht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
rob rensen

Bericht door rob rensen » 11 mar 2016, 18:59

Mooie set up....lekker ruig
die Horabagrus zijn geweldig mooi....zijn deze een beetje actief ??
minipol
Contacteer:

Bericht door minipol » 11 mar 2016, 19:08

Thanks, ja de setup is terug naar wat ik laatst in m'n vroegere 270 cm bak had.
Ze zijn zeker actief maar meest tijdens de vampieren uren, from dusk 'till dawn
Je ziet ze echter ook wel overdag maar niet overdadig maar het is wel fijn om ze af en toe te zien.
Ze doen het best in een groepje van 5 of meer, maar meer of 6 zou ik in m'n 3m zelf niet doen omdat ze wel actief zijn,
en onderling wel een rangorde vastleggen waarbij de laagste in rangorde niet altijd zacht aardig wordt behandeld.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
rob rensen

Bericht door rob rensen » 11 mar 2016, 19:11

mooi, die beesten heb je al aardig een tijdje....zag dat ze uiteindelijk een flinke maat kunnen bereiken.
minipol
Contacteer:

Bericht door minipol » 11 mar 2016, 19:52

De grootte is vooral een broodje aap. Ja ze kunnen zogezegd 45 cm worden. Maar in de natuur stopt het gemiddelde tussen de 30 en 35 cm. Ik heb daar een aantal wetenschappelijke papers van. 35 cm iis dus al zeer groot voor ze.
rob rensen

Bericht door rob rensen » 11 mar 2016, 19:59

Dat scheel al een hoop, zodra ze richting de halve meter gaan wordt t algauw teveel
Scato89
Contacteer:

Re: RE: Re: Minipol's 300x100x70cm bak

Bericht door Scato89 » 11 mar 2016, 20:27

minipol schreef: [img]http://i67.tinypic.com/1zsy2e.jpg[/img]
Mooie vis is dit! Is het op de zijkant een nep "oog" om de rovers op het verkeerde been te zetten?
Weer heel geslaagde opzet[THUMBS UP SIGN]

Edit: foto kan ik niet kopieren;) tis de vis met een meervalbek en grote zwarte stip achter zen hooft
Mijn Filmpjes
Groeten Scato
maronii

Bericht door maronii » 11 mar 2016, 20:31

Mooie foto's hoor, zeker ook die zalmen.
Plaats reactie

Terug naar “Fotoalbums overige biotopen”