Even uit de ether

Mededelingen van het bestuur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Even uit de ether

Bericht door minipol » 15 feb 2017, 19:31

Het forum was een tijd niet bereikbaar vandaag. We vermoeden dat de database server niet meer bereikbaar was.
Het probleem is dan door de provider verholpen, en intussen zijn we terug in de ether.
Sorry voor het ongemak
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
Floor
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 apr 2015, 16:53
Locatie: Gorinchem

Re: Even uit de ether

Bericht door Floor » 15 feb 2017, 20:02

Fijn dat we weer online zijn.
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Even uit de ether

Bericht door minipol » 15 feb 2017, 20:35

Ja, was vreemd en na het aanmaken van een ticket gelukkig snel opgelost
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Even uit de ether

Bericht door Bas Pels » 15 feb 2017, 21:26

Gelukkig was het niet lang: Ik heb, dacht ik, rond 16 uur nog op het forum gekeken.

Dank voor degenen die het weer actief hebben gekregen
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Even uit de ether

Bericht door minipol » 16 feb 2017, 10:39

Het lag aan een panne in het datacenter. Ik post de mededeling die we op ons ticket hebben ontvangen wat later vandaag in dit topic.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Even uit de ether

Bericht door minipol » 16 feb 2017, 14:01

Dit is de officiële verklaring van Versio. Wel zeer netjes.


Reactie door Gerald van Wattum (Versio) 16-02-2017 om 02:02

Geachte NCF Forum,

Vandaag ondervonden we helaas een stroomstoring binnen het datacentrum waar onze servers op dit moment zijn ondergebracht. Een gedeelte van het datacentrum waar onder andere onze servers staan hebben helaas enige tijd zonder stroom gezeten. Helaas is uw hosting account ook getroffen door deze storing wat wij uiteraard enorm vervelend vinden en we begrijpen dat dit niet wenselijk is. Namens Versio wil ik u dan ook onze excuses hiervoor aanbieden.

De oorzaak van de stroomstoring is nog niet bekend en wordt onderzocht. Doordat de servers abrupt uit zijn gegaan wegens de stroomstoring zijn de servers niet automatisch online gekomen. We hebben iedere server afzonderlijk moeten opstarten en controleren op fouten.

Een groot gedeelte van de servers zijn inmiddels terug online. Voor enkele servers draait momenteel nog een schijfcontrole, de status hiervan kunt u bekijken op https://www.versio.nl/status. Onze technici doen hun uiterste best om ook deze servers zo spoedig mogelijk terug online te krijgen.

Zoals u wellicht heeft meegekregen is Versio reeds bezig met het migreren van servers naar een compleet nieuw hosting platform. Dit nieuw hosting platform draait op compleet nieuwe hardware en in een ander datacentrum. Het nieuwe platform draait geheel op SSD en beschikt over meer geheugen en rekenvermogen. Wij zijn er dus zeker van dat wij met het nieuwe platform zowel de prestaties als de stabiliteit van onze webhosting en reseller hosting diensten fors zullen verbeteren.

De servers op het nieuwe platform hebben geen hinder ondervonden aan deze stroomstoring. We zullen er dan ook alles aan doen om ook uw server zo spoedig mogelijk te migreren naar dit nieuwe hosting platform. Zodra bekend is wanneer uw server door ons gemigreerd gaat worden zult u nadere informatie per e-mail hierover ontvangen. Versio zal de volledige migratie voor u uitvoeren zodat uw website hier geen verdere hinder van zal ondervinden.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ondervonden en hopelijk kunnen wij u binnenkort blij maken met de betere prestaties en stabiliteit van ons nieuwe platform.

Met vriendelijke groet,
Gerald van Wattum - Helpdesk Manager
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast