Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TeeJay
Berichten: 344
Lid geworden op: 27 apr 2015, 10:25

Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Bericht door TeeJay » 17 mei 2015, 12:51

Ik zit af en toe op de bank met een Android-tablet om eens naar foto's op het forum te kijken. Op zich leuk, ware het niet dat ze op dit forum als flashobjecten geëmbed worden. Dat vindt Firefox op Android niet zo leuk :( . Is het mogelijk dit aan te passen zodat HTML5-video wordt gebruikt voor apparaten zonder flash? Ik heb even gezocht, dat zou moeten kunnen met het gebruik van een iframe, zie ook hier.

Met zo'n oplossing zou ik zonder achter m'n pc te kruipen en vanaf het comfort van m'n bank eenieders visfilmpjes kunnen kijken. Mijn dank zou groot zijn :) !
Momenteel bakloos.
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Bericht door bertD » 17 mei 2015, 12:56

Ik gebruik tapatalk op mobiel, werkt perfect voor de filmpjes.... :up: :up: :up:

Iframes zijn al een tijdje uit den boze ;)
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Bericht door bertD » 17 mei 2015, 12:59

“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Bericht door bertD » 17 mei 2015, 13:01

Of dit?

“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
TeeJay
Berichten: 344
Lid geworden op: 27 apr 2015, 10:25

Re: Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Bericht door TeeJay » 17 mei 2015, 13:18

Over iframes: hier verbaasde ik mij ook over, maar dit is blijkbaar wel een geaccepteerde methode hiervoor. Zie ook hier, oktober 2014. Verder betekent het installeren van een 3rd party plug-in werk aan de kant van de gebruiker. Die ook nog moet begrijpen wat-ie aan het doen is. Zulke drempels moet je niet aan je gebruikers willen opwerpen :) . 9 van de 10 gebruikers denkt namelijk "Werkt het niet? Wat stom, dan maar niet".

Bedenk verder ook dat er voor sommige apparaten überhaupt geen flash bestaat (iPads bv) en het sowieso gedateerd is om video's in flash aan te bieden als het ook via HTML5 kan :) .
Momenteel bakloos.
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Bericht door Keyser » 17 mei 2015, 13:33

Met chrome (voor android) werkt het trouwens prima. Je ziet een afbeelding van het filmpje met een playknop in het midden. Als je daarop klikt, wordt het filmpje gelijk in de youtube app geopend.

Ik gebruik zelf gewoon tapatalk.
Gebruikersavatar
TeeJay
Berichten: 344
Lid geworden op: 27 apr 2015, 10:25

Re: Filmpjes ook kijkbaar maken op mobiele apparaten?

Bericht door TeeJay » 30 mei 2015, 14:12

Ik heb het aan mijn kant op kunnen lossen: deze add-on in Firefox geïnstalleerd. Nu krijg ik linkjes die openen in de YouTube-app :) . Dat is mooi, ivm exploits zag ik het namelijk niet zo zitten een plug-in te installeren die niet meer gemaintaind wordt.
Momenteel bakloos.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten