Wissen van berichten

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Danovic
Berichten: 1085
Lid geworden op: 26 apr 2015, 09:24
Locatie: Kortrijk BE

Wissen van berichten

Bericht door Danovic » 26 nov 2020, 12:26

schreef: 25 nov 2020, 20:39 Iedereen heeft z'n zeg gedaan en laten we het hierbij houden.
Ik overleg even met de topic starter en al/dan niet zal ik de "ballast" in dit topic wissen.
On topic dus.
Ik las dit bericht en vond toch dat ik hier even constructieve feedback op moet geven.
Ik heb er even een nieuw topic over aangemaakt om het topic waar deze uitspraak gedaan werd niet verder te vervuilen

Vooreerst:
Ik heb heel veel respect voor jullie moderatoren, het harde werk, het onderhoud etc dit doen jullie allemaal puur uit liefde voor de hobby.
Dus eerst en vooral een dikke dank u wel!

Maar:
Ik denk dat moderators die wis knop zo min mogelijk moeten gebruiken.
Dit komt namelijk heel verkeerd over! Ik heb de laatste tijd sterk het gevoel dat dit écht wel een vorm van censuur wordt.
En echt lekker voel ik me er niet meer bij, het weerhoud mij zelfs van reageren op topics.

Om een voorbeeldje te geven, de laatste keer dat heb bij mij voorgekomen is was toen ik reageerde op een uitspraak van een nieuw lid:

Die aanhaalde dat indien chloor bij een aquarium komt die liefhebber zelf geen goede aquariaan ofzo was.
Persoonlijk kon ik deze laatdunkende opmerking helemaal niet appreciëren. Ik heb in zo'n neutraal mogelijke toon geantwoord, dat niet iedereen deze keuze had (om chloor zo ver mogelijk van het aquarium weg te houden). Dit omdat in België de leidingen gespoeld worden met Chloor!
Helemaal geen keuze van de liefhebber dus (en snel en makkelijk op te lossen door het water te beluchten)

maar enkele dagen nadien ... zonder uitleg of verwittiging poef het berichtje was weg.

Jullie begrijpen dat dit toch misvalt, niet alleen voel ik me gecensureerd, ook is de boodschap naar de NL liefhebbers, of andere nieuwkomers volledig weg! En dat stoort me toch.

Ik kan me niet meer van de indruk ontdoen dat er hier toch wel met twee schalen en gewichten gewerkt wordt.
Lex vliegt van het forum vanwege een akkefietje, terwijl er hier enkele mensen toch een serieus stuk verder gaan en die de sfeer echt aantasten en daar wordt geen actie opgenomen

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen oproep om sancties tegen iets of iemand te nemen, ik ben heel liberaal van mindset (leve vrijheid en blijheid)
én ik trek me die onderlinge vete's niet echt aan (elk diertje zijn pleziertje eh)

Maar ik wil een positieve oproep doen om zo ver mogelijk van de wisknop te blijven én indien deze in uiterste nood toch gehanteerd dient te worden, laat dan toch iets weten!

Ik sta open voor feedback van medeleden en moderatoren, maar laten we het hier zeker beleefd en respectvol houden.
En hou in het achterhoofd dat ik NIEMAND en zeker de moderatoren niet wil aanvallen!
Laatst gewijzigd door Danovic op 26 nov 2020, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Wissen van berichten

Bericht door Bas Pels » 26 nov 2020, 12:34

Ik ben het volledig eens met wat je schrijft, en waar ik moeite heb met iets dat geschreven is, daar geef ik nagenoeg altijd een antwoord, en ik wis niet.

Je voorbeeld over chloor kan ik mij, helaas, niet voor de geest halen.

Lex heeft er echt zelf voor gekozen hier niet te komen. Dat vind ik jammer, en ik heb het idee dat daar een paar dingen zijn verkeerd gegaan. Maar, hoe lang is dat geleden? Ik denk 2 jaar of meer.

Vind het het dan een verkeerd idee om het topic waar het over ging `op te schonen?` Ik weet het niet. Ik hou niet van wissen, maar dit stuk voegt natuurlijk ook niets toe aan het verhaal.
Danovic
Berichten: 1085
Lid geworden op: 26 apr 2015, 09:24
Locatie: Kortrijk BE

Re: Wissen van berichten

Bericht door Danovic » 26 nov 2020, 12:39

Inderdaad Bas, ik denk dat dit de correcte manier is!

Kwestie val Lex, ik haal me voor de geest dat een mod hem gebanned heeft met een ondoordachte boodschap erbij.
Ik weet bij God niet meer wie dat was, en het is irrelevant, maar het is iets dat nu idd toch al jaren blijven steken is in m'n achterhoofd.

Het topic opschonen daar kan ik begrip voor opbrengen, zeker in de situatie waar de quote vandaan komt, maar ik hou meer van verplaatsen (naar offtopic bvb) dan van wissen.

Ik ben toch al blij dat er alvast 1 iemand niet boos is, want ik heb dees toch maar met een klein hartje gepost daar ik zeker niemand wil kwetsen!
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Wissen van berichten

Bericht door minipol » 26 nov 2020, 18:15

Gaan we nu echt weer die toer op?
Ik vind het jammer dat als het over negatieve zaken gaat, er wel direct door een aantal mensen gereageerd wordt.

Waarom niet even snel reageren om info te delen, foto's van ieders bak of vissen? Postieve zaken niet zo interessant? En niet specifiek op jou bedoeld hoor Daan. Vissen/bakken etc. toch veel interessanter dan al die heisa. En andere zaken erbij slepen.... tsss laat dat toch. Hoe voegt dit iets toe aan de werking van het forum, de algemene sfeer of zelfs deze discussie? Niets.

Als iemand z'n topic ziet onder gesneeuwd worden omdat mensen die we anders bijna nooit zien het opeens dan wel de moeite vinden om te reageren mogen we dat niet opschonen? Zoals ik in Koffiedrinker z'n topic eerder had aangegeven, indien mensen dat wilden, konden de mods de berichten in een apart topic zetten voor verdere discussie.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Wissen van berichten

Bericht door minipol » 26 nov 2020, 18:23

Ik heb een topic aangemaakt om over het kweken te discussiëren.

viewtopic.php?f=51&t=3102
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Wissen van berichten

Bericht door Meksjoef » 27 nov 2020, 13:40

Daan,

Lex is uit vrije wil gegaan en is door niemand gebanned wel is zijn account gedeactiveerd op zijn verzoek. denk dan ook dat het topic Lex weinig toegevoegde waarde en al helemaal gezien dit jaren is geleden.

Verder hebben wij het er onderling over gehad en niemand van ons kan zich voor de geest halen ooit een bericht van jou te hebben gewist.
Als er iets is verdwenen dat hooguit een volledig topic, maar dat zou dan achter de schermen staan. Dit omdat het topic dan is geëscaleerd en wij verdere escalaties willen voorkomen.
Censuur is hier denk ik dan ook weinig tot niet aanwezig.

Is het toevallig dit topic waar je over spreekt? viewtopic.php?f=46&t=3065&p=71031&hilit=Chloor#p71031
Danovic
Berichten: 1085
Lid geworden op: 26 apr 2015, 09:24
Locatie: Kortrijk BE

Re: Wissen van berichten

Bericht door Danovic » 27 nov 2020, 16:01

Ja idd, dat was inderdaad het topic dat mij bijstond en wat ik niet meer terugvond.
Nu, als het niet gewist was: Mea Culpa! Heel onhandig van mij! En mijn oprechte excuses daar nog eens bovenop!

Het topic Lex ga ik ook niet verder uitdiepen, dat heeft idd geen zin.

Maar ik blijf wel bij m'n hoofdpunt & de reden waarom ik dit in het feedback topic gezet heb:
Wissen van berichten dient het allerlaatste te zijn.
450x96x74 Madagascar - 120x80x40 Africa - 120x80x60 ZA
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Wissen van berichten

Bericht door Meksjoef » 27 nov 2020, 16:39

Dat topic is niet gewist geweest. Lijkt mij tevens ook geen reden voor ;-)

Gebeurt eigenlijk nooit, tenzij men over de schreef gaat en het op de persoon speelt.

Wat dit betreft is men hier best vrij. In mijn optiek wordt er dan ook niet overgemodereerd en zijn de gewiste berichten miniem en de bans op 1 hand te tellen.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Wissen van berichten

Bericht door Nelis » 27 nov 2020, 17:16

Ik vind ook dat berichten niet gewist moeten worden.
Soms is er haat en nijd, maar dat is dan maar zo.
Maar ik vind dat als het gewoon blijft staan, dat iedereen het kan lezen en dus ook kan zien dat als je je misdraagt je ook op je flikker krijgt van mods en/of mede forumleden.
Als je nu het topic van koffleuter gaat opschonen, ziet Poly ook niet de reacties op zijn reactie...
Poly is vanaf de 22ste na zijn reactie niet meer actief geweest. Of hij een ban heeft of dat hij zelf wegblijft, interesseert mij niet, maar als je het nu opschoont, leert hij niets van zijn ziekelijke posts.
Ik wordt ook een beetje niet goed van het meten met 2 maten door de staff.
Dat en onderandere Poly waren voor mij de reden dat ik een tijd wegbleef hier.
Ook die post over dat bakkie van poly wat hij verkocht, werden weer gewist. Ik kon gewoon zien op die wazige foto dat er op de afwerking van dat ding nogal wat schorte.
De lichtkap vas zeer slecht afgewerkt en stak hier en daar over. Het verstek ging gewoon nergens over. Van daar mijn reacties op dat ding.
Ik heb toevallig een olifantengeheugen en ik weet nog precies waardoor Lex niet meer hier is. Ik weet ook dat hij niet zelf weggegaan is en ik weet ook wie de finger in de pap had. Maakt mij niet want mijn vriend was t niet.
Ik heb zelfs nog de "verantwoordelijke" via pb een soort van begrip gestuurd.
Waarom zeg ik dit? Om duidelijk te maken dat ik alles onthoud. Zo weet ik ook nog heel goed hoe Poly is begonnen met zieken naar mij. Ik heb hem vanaf het begin geadviseerd en verteld dat hij zus en zo beter zus en zo kon doen. Op een gegeven moment begon hij te zieken tegen mij. Over mn huis, over mn bedrijf, over mn bak, over mn vissen en over alles. Voor de mensen die denken dat ik uit mn nek lul, adviseer ik om even een uurtje de tijd te nemen om mijn topic door te lezen en ook dat van hem toen hij hier net was. Dat ging over de bouw van zijn bak. Lees het of houd je oordeel achterwege. En voor jou, Poly, je hoeft niet op dit bericht te reageren of te vragen of ik met bewijzen kom want je weet zelf donders goed hoe je bent en hoe de vork in de steel zit.
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Wissen van berichten

Bericht door Meksjoef » 27 nov 2020, 19:06

Nelis,

Jouw reacties in het Polydon topic zijn toentertijd door mij gewist. Dit gezien jij op dat moment op de man aan het spelen was en puur en alleen bezig was met afkraken. Gezien jij toen niet van ophouden wist en door bleef gaan met je persoonlijke vete tegen Polydon, heb je toen een tijdelijke ban van een week gekregen. Jij hebt er vervolgens voor gekozen om een tijd lang niet terug te komen wat je goed recht is.

Zie ook weer hierboven.... Poly dit en dat... Beetje jammer...

Als iemand in mijn ogen dan ook niet mag spreken over twee maten meten, ben jij het wel. Als je alles onthoudt, dan weet ook jij zeer goed dat je meerdere malen over de schreef bent gegaan en wij dit meerdere malen van je hebben geaccepteerd, want Nelis is gewoon recht voor zijn raap... Dus wij hebben inderdaad met 2 maten gemeten, maar dan wel in jouw voordeel.

Het beetje vervelende van dit soort discussies, is dat er in deze niet wordt geholpen bij het de-escaleren van een situatie. Men gaat gewoon vrolijk door met escaleren en neemt zelfs dit als excuus om een andere aan te pakken. Wij zijn ook altijd een voorstander geweest een zelfreinigend Forum, al blijkt dat dit niet altijd mogelijk is en wij zo nu en dan moeten ingrijpen.

Persoonlijk vindt ik het erg jammer dat sommige vinden dat ze alles moeten kunnen zeggen, tenzij het gaat over het de-escaleren van een topic.
Iemand op een nette manier aanspreken op zijn/haar gedrag zien wij dan ook heel erg weinig voorbij komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten