Gedragingen op het forum

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
MasterOfFish
Site Admin
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2015, 19:58
Locatie: Depths of the Sea
Contacteer:

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door MasterOfFish » 14 aug 2020, 00:32

Beste Leden,

Er zijn door enkele leden opmerking(en) geplaatst die wij als beheer beoordeeld hebben, als zijnde "in strijd met de gedragsregels" van het Nederlandse Cichliden Forum.

Na overleg met de overige beheerders, hebben wij ervoor gekozen een lid een permanente ban te geven en de ander een tijdelijke.

Wij hopen dat hiermee de rust weer zal wederkeren en dat iedereen weer met fatsoen met elkaar om zal gaan.

Het Beheer
--
To boldly swim where no man has swum before
hmolendijk
Berichten: 418
Lid geworden op: 19 feb 2016, 11:32

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door hmolendijk » 14 aug 2020, 10:51

Het is jammer dat zoiets moet gebeuren zelf stoor ik mij hier niet zo aan al branden ze mij tot op het bot toe af ik kan wel wat hebben.
Maar ik kan mij best voorstellen dat het voor een ander niet zo leuk is en er aangezien natuurlijk gedragsregels zijn moeten hoe we met,
elkaar om moeten gaan kan ik de actie van de forum beheerders ook wel begrijpen.
Dit is natuurlijk voor geen een forum een goede reclame zelf zit ik ook op het L.B net maar ook daar komen verhitte discussies voor en dat wordt,
gelijk de kop in gedrukt en indien nodig ook een permanente ban en het onderwerp wordt direct afgesloten.
En dan vind ik het hier nog wel meevallen wat er onderling geschreven wordt en dan weten we ook natuurlijk ook niet wat er op PB staat.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door VKC2012 » 14 aug 2020, 20:06

minipol schreef: 13 aug 2020, 23:32 Hans,


Als liefhebber en verkoper die met veel mensen in contact komt, ben je dan uiterst goed geplaatst om de mensen te melden dat er wel degelijk een zeer brede interesse is in allerlei vissen op ons forum, zelfs de oddballs.
In het begin was ik op dit forum een uitzondering met Malawi maar ik heb geen slechte ervaringen daar mee en kijk, Malawi liefhebbers zijn aan een opmars bezig op het forum.
Tanganyikafreak heeft altijd samen met een aantal andere liefhebbers Tanganyika biotopen getoond etc.

Dat een reactie door iemand soms anders kan begrepen worden, dat versta ik maar perfectie bestaat niet. Ik denk dat jullie in jullie zaak misschien ook nog zaken willen veranderen of dat een bepaald advies achteraf misschien ook niet altijd even geslaagd is. De vraag is, wil je dat positief benaderen of niet.
Benedict, vind dit niet echt een antwoord op mijn posting.
Wij benaderen iedereen positief.. en ook ons advies pakt weleens iets anders uit dan gewenst..

Wat ik wil aangeven, is om meer leden, binnen te krijgen, maar voornamelijk houden....
is misschien even nadenken of TS iets met sommige opmerkingen kan..
Menig nieuw lid, wordt hierdoor afgeschrikt.

Net zoals wij graag signalen ontvangen uit de markt, lijkt me voor een forum ook niet onbelangrijk om dat serieus te nemen.
Gebruikersavatar
Koffiedrinker
Berichten: 532
Lid geworden op: 04 jan 2019, 22:27

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door Koffiedrinker » 17 aug 2020, 10:37

VKC2012 schreef: 13 aug 2020, 22:49 Meest gehoorde opmerking, bij ons in de winkel...., dat nieuwe leden na één/twee pagina's afhaken.., door opmerkingen als, juist van een moderator, ik heb niks met...., vul maar in Tanganyika, Malawi enz..
En het afbranden..., ook van nieuwe leden.., mensen zijn trots om hun aquarium te laten zien, waarvan samenstelling etc.., wellicht niet altijd helemaal klopt..
Is ook te zien aan het zeer beperkte aantal nieuwe leden, die blijven posten, reageren etc..
Wellicht.., nodigt alleen een welkom, meer uit voor nieuwe leden, dan alleen maar, melden wat ze niet goed doen..
Kan altijd later nog...
Precies dit inderdaad. Ik ben zo'n nieuw lid.
De lust om te posten op dit forum wordt je al snel ontnomen.
Ik ben 20 maanden lid van dit forum, maar heb al 2x een paar maanden afstand van het forum genomen, omdat ik mij zo ergerde aan hetgeen Hans hierboven goed weet te verwoorden.
En kom ik na zo'n zelf opgelegde pauze weer terug, binnen een paar dagen gelijk weer grotere en kleinere aanvaringen.
Een zojuist gestart thread wordt direct door hem gekaapt, ik word weggezet als iemand die het niet zo goed begrijpt, Dirk krijgt en passant ook even een sneer mee, de maat van een in mijn enthousiasme getoonde vis op een foto klopt niet of ...

Ik vind dat de staf het gesprek met deze persoon aan moet gaan en vragen of het tandje minder kan, want zo gaat het niet.
Het gaat me nog niets eens om mij, maar om het welslagen van het forum.

Marco
Marcel Forestaverde
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 jun 2018, 22:09

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door Marcel Forestaverde » 17 aug 2020, 15:23

Grappig. Toen ik mijn bestand hier op de site zette, was het commentaar 'Sorry dat ik het zeg, maar dit is een Tanganyika onwaardig bestand...' Nogal arrogante reactie vond ik dat en inhoudelijk onjuist. Dan gaat de lol er wel een beetje vanaf inderdaad.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door Nelis » 17 aug 2020, 15:35

Jep. Ik kan me dat heel goed voorstellen.
Nou heb ik een olifantenhuid en kan t me 0 schelen wat iemand van mij of mijn handelen vindt, maar ik kan me heel goed indenken dat niet iedereen zo gevoelloos is als ik...
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door minipol » 17 aug 2020, 18:42

Mensen laten we nu niet doen alsof het forum met getrokken messen staat ten opzichte van nieuwe leden.
Wie verder nog z'n gal wil spuwen per pb naar ons anders wis ik de posts.
Laten we verder over vissen etc. babbelen.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door VKC2012 » 17 aug 2020, 18:58

Zijn signalen van veel Cichlidenliefhebbers, die ons bereiken..., die wij doorgeven.
Of...., je kan iets met die signalen doen...
Of er gewoon niet naar luisteren.... en je afvragen waarom, zo weinig nieuwe leden...
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door minipol » 17 aug 2020, 21:52

Hans ik heb nu al verschillende keren aangegeven dat we er wel degelijk iets mee doen. Maar als we met z'n allen negativiteit blijven voeden dan schiet het niet op. Ik heb al gezegd dat we niet met z'n allen overal op moeten reageren. Ik denk niet dat de meeste mensen in hun dagelijks leven op alles spreken die hun niet aan staat. Dan moet men dat ook niet op een forum doen. Dus apprecieer ik het als je zelf ook de knop omdraait en zaken positief benadert. Meer moet er daar eigenlijk niet meer over gezegd worden en zoals gezegd, verdere negativiteit wis ik. We weten waar we aan moeten werken en dat weten bepaalde leden ondertussen ook. Trouwens bedankt aan alle leden die het forum wel positief benaderen, elk met onze eigen fouten en gaven :up:
We zijn een gratis forum en hebben steeds alles zo open mogelijk proberen te behandelen en op ons forum mag veel maar hier wordt een lijn getrokken.
Thanks.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Gedragingen op het forum

Bericht door VKC2012 » 17 aug 2020, 21:59

Benedict, dank voor je antwoord.
Is door mij/nooit negatief bedoeld geweest.
Ook, wij in onze nieuwe winkel leren dagelijks.
Succes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten