Tip voor beheerders

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: Tip voor beheerders

Bericht door Keyser » 03 mei 2015, 07:36

Goede tip. Ik mis dit op veel websites en fora. Ik heb soms een helel aan die captcha codes. Als het na 2 keer invullen nog niet klopt, geef ik het meestal op :p
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Tip voor beheerders

Bericht door Meksjoef » 04 mei 2015, 14:09

Wij vonden het een goed idee en hebben deze geinstalleerd :)
Bedankt voor je feedback :)
ibo66
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 apr 2015, 22:52

Re: Tip voor beheerders

Bericht door ibo66 » 22 mei 2015, 23:54

Hiernaast heb ik nog een tip mocht t goed gekeurd worden...

Besloten groep op Facebook onder groepsnaam NVC bijv. en alleen leden(zelfde gebr.naam) van deze forum zich kunnen aansluiten..Om o.a snellere reacties te ontvangen en/of dingen te delen etc etc..
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: Tip voor beheerders

Bericht door Keyser » 23 mei 2015, 00:19

Hmm, ik heb daar geen behoefte aan. Zo wordt de scheiding tussen forum en facebook wel heel vaag.
Gebruikersavatar
Meksjoef
Erelid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:38
Locatie: Eindhoven

Re: Tip voor beheerders

Bericht door Meksjoef » 23 mei 2015, 00:20

Op facebook gaat info verloren en is het bijna onmogelijk iets terug te vinden. Iets waar een forum om draait ;)
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: Tip voor beheerders

Bericht door bertD » 23 mei 2015, 00:59

Ik zit in een facebook groep, ik spendeer er weinig tijd aan.
Daar zie je dagelijks dezelfde vragen passeren, de reden daarvan is hetgeen Meksjoef net zegt.

Om eens een foto of een filmpje te delen is het handig maar om vragen en ervaringen te delen vind ik een forum toch wel beter.
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
JohnLu
Erelid
Berichten: 2225
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:38
Locatie: Haulerwijk (Frl)
Contacteer:

Re: Tip voor beheerders

Bericht door JohnLu » 23 mei 2015, 10:04

Een Facebook groep is een prima medium om dingen te delen. Er zijn dan ook duizenden vis-gerelateerde groepen te vinden en vele mensen richten elke dag wel weer een nieuw groepje op. 95% daarvan hebben exact dezelfde inhoud. Wil je een zeer specifieke groep maken zul je streng moeten modereren. Dit gebeurd bijvoorbeeld in een groep die ik beheer, maar ook bijvoorbeeld in de WAC-groep (West afrikaanse cichliden) van Michel Keijman. Je kunt in zo'n groep wel documenten en dergelijke opslaan, maar over het algemeen zijn de geplaatste items goed zichtbaar zolang ze "populair" zijn. Dat wil zeggen, ze blijven hoog in de tijdlijn staan zolang er ge-liked of op gereageerd wordt. Er is wel de mogelijkheid tot zoeken, maar dat is in geen geval vergelijkbaar met een forum.

Een Facebook pagina is minder interactief t.o.v. een Facebook groep. Een pagina, zo ook die van ons, dient eigenlijk als voorportaal voor een website. In ons geval dus het forum. Zo plaatsen wij bijvoorbeeld, naast interessante filmpjes, linkjes naar topics, zodat men vanaf Facebook naar het forum geleid wordt.

De kracht van een forum is zoals reeds aangegeven dat de gedeelde informatie niet verloren gaat, maar altijd beschikbaar en meestal eenvoudig terug te vinden is. (In ieder geval zolang niemand de stekker eruit trekt ;-) )

Wel is er misschien de mogelijkheid om vanuit een facebook omgeving te reageren op topics die op het forum staan. Dit kunnen we later nog eens onderzoeken, maar voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de constructie zoals we die nu hebben.

ps

Like onze FB pagina! :)

https://www.facebook.com/CichlidenForum?fref=ts
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Tip voor beheerders

Bericht door Nelis » 23 mei 2015, 12:45

Van mij mag Facebook hier geweerd worden.
80% heeft een kort lontje, als je laat blijken dat je over iets een andere mening hebt.
Ik heb liever de gewone "huiskamersfeer". "Ons kent ons" vind ik veel prettiger.
Maar goed, da's mijn mening.
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Gebruikersavatar
Keyser
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 apr 2015, 14:26

Re: RE: Re: Tip voor beheerders

Bericht door Keyser » 23 mei 2015, 14:21

Nelis schreef:Van mij mag Facebook hier geweerd worden.
80% heeft een kort lontje, als je laat blijken dat je over iets een andere mening hebt.
Jij komt gewoon veel te laat met je mening/advies :P
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 4372
Lid geworden op: 24 apr 2015, 13:53
Locatie: Venhuizen

Re: Tip voor beheerders

Bericht door Nelis » 23 mei 2015, 16:16

Ik loop al mijn hele leven achter de feiten aan... :-?
Mietjes worden geboren,
Mannen worden gemaakt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast