error

Vragen, voorstellen of opmerkingen over de website en het forum kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 20:15

Net een cache error terug gevonden die met de file queue.php zou te maken hebben in de cache dir. Deze file eens gewist en nu testen maar :)
Ook meer error logging aangezet dus bij een fout zou die hopelijk op de pagina zelf moeten getoond worden zodat we meer info hebben.
Dus als je foutboodschappen ziet, zet ze hier maar neer.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 20:18

En nog wat info. De queue.php file bekeken en zoals ik eerder vermoedde heeft het dus te maken met een bericht die gemaild wordt als er iemand een nieuwe reactie op een topic heeft. Dit samen in combinatie met de volgelopen schijf blijft volgens mij sporadisch voor problemen zorgen bij een topic waar zo'n e-mail wordt uitgestuurd indien er een overgebleven queue.php bestand in de cache staat.

De techneuten zullen wel nog kunnen volgen :)
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 06 jan 2017, 20:46

Zo, nog een laatste bericht en dan ga ik stoppen met zagen :)
Voor mij lijkt het wel of het forum nu ook sneller reageert. Is natuurlijk zeer subjectief en afhankelijk van je lijn, moment van op 't forum posten, of de back-up net loopt, enz. Maar, gaat als een tierelier. Als er iemand de fout nog krijgt, en je krijgt een foutboodschap, post de foutboodschap dan maar hier hé.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
bertD
Berichten: 3214
Lid geworden op: 24 apr 2015, 17:42
Locatie: Tielt (Kanegem)

Re: error

Bericht door bertD » 06 jan 2017, 21:32

PHP Parse error: syntax error, unexpected ''a:1:{s:5:"email";a:2:{s:12:"p' (T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE) in <domain>/public_html/forum/cache/queue.php on line 3, referer: index.php

Dit was mijn fout met tapatalk ;)
“To be is to do”—Socrates. “To do is to be”—Jean-Paul Sartre. “Do be do be do”—Frank Sinatra


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2895
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: error

Bericht door edwins » 06 jan 2017, 21:41

Die heb ik volgens mij een uur geleden of zo ook gehad toen ik iets postte. De post was wel gelukt.
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 07 jan 2017, 00:35

Yup dat is de fout die ik uit de logs gehaald heb, om 20:05. Dat is een fout omdat op dat moment een mail verstuurd wordt naar mensen die zich abonneren op een topic. Willen we die fout uitschakelen, dan moeten we er misschien voer nadenken om die feature uit te schakelen.
Die fout is sindsdien wel niet meer voorgekomen in de logs. Dus lijkt wel te zijn opgelost maar eerst even nog even verder afwachten.
Ik zal ondertussen eens zien hoeveel mensen van het abonneren gebruiken maken. Zal dat wel ergens in de database kunnen vinden.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: error

Bericht door minipol » 07 jan 2017, 02:24

Ik heb nog wat verdere testen gedaan op database niveau waardoor ik in het geval de witte-pagina-na-post fout zich blijft voordoen kan verder aanpakken. Maar voorlopig is dat niet nodig.

Wel is het zo dat je nog steeds vb. een "De verbinding werd geherinitialiseerd" fout voorhebben, dit staat namelijk los van de witte-pagina-na-post fout. De "De verbinding werd geherinitialiseerd" fout kan je voorhebben doordat de server op dat moment net zwaar belast is, of je eigen netwerk verbinding even kort is onderbroken enz.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten