Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Mededelingen en informatie vanuit de NVC organisatie.
Forumregels
Forumregels

De NVC (Nederlandse Vereniging van Cichlidenliefhebbers) heeft op ons forum een eigen subforum waar door de NVC organisatie mededelingen over haar activiteiten en publicaties worden gedaan. U kunt hierover op dit forum discussiëren, mits dit over zaken gaan die met cichliden te maken hebben. Bijvoorbeeld over geplaatste artikelen in het NVC magazine "Cichlidae".

Voor vragen, opmerkingen en discussies m.b.t. verenigingszaken verwijzen wij u graag door naar hun contactpersonen via; http://www.nvcweb.nl/nvc/Contactpersonen. Alles dat in dit subforum door de NVC geschreven is zowel hun eigendom als verantwoordelijkheid.

Het Nederlandse Cichliden Forum en de NVC zijn enkel verbonden door vriendschap en acteren dus 100% onafhankelijk van elkaar.

Ter bevordering van onze hobby zullen wij daar waar mogelijk en/of gewenst samenwerken.
Gebruikersavatar
johan verheesen
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 apr 2015, 00:27
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door johan verheesen » 28 feb 2020, 15:52

Komende zaterdag 29 februari om 11:00h houdt de NVC haar Algemene ledenvergadering, die plaatsvindt in het Dorpshuis, Rijneiland 7, te Odijk. Dit zou wel eens de belangrijkste vergadering kunnen zijn in de historie van onze vereniging. Zowel het bestuur als de kandidaat-bestuursleden hopen op een grote opkomst.
Voor meer informatie over de inhoud van de vergadering en een routebeschrijving kunt u terecht op onze website.
https://www.nvcweb.nl/evenement/alg-led ... ering-2020
NVCweb.nl
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4920
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door Bas Pels » 28 feb 2020, 16:15

Nu ben ik geen lid, en dus alleen bij de vergadering welkom indien de ALV daar goedkeuring aan geeft, maar ik ben ook verhinderd. Maar ik wens de NVC een succesvolle ALV toe.

En, gegeven de punten op de agenda, wijsheid.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
-Rob-
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 apr 2015, 01:22
Locatie: --

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door -Rob- » 29 feb 2020, 20:29

Vandaag was de vergadering, met een hoge opkomst. In de stemming over het verdere bestaan van de vereniging is met grote meerderheid gekozen tot voortzetting.
Verder is een nieuw 6-koppig bestuur gekozen.
VKC2012
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:28

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door VKC2012 » 29 feb 2020, 23:23

Uiteraard.., één en ander van meegekregen, bezoekers na afloop.
Prima ontwikkeling.
malawinoord
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2018, 17:04

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door malawinoord » 01 mar 2020, 11:18

blij om te zien dat het weer opnieuw opgestart is, het enige minpuntje wat ik daarover wel heb is het feit dat men blind heeft gekozen en er zelfs geen realistisch plan is gepubliceerd, volgens het nieuwe bestuur een winst behaald kan worden, en ondertussen als contributie 18000 euro incalculeerd waar 16 een reeler bedrag is maar dat zal wel aan mij liggen, ik wens ze succes met de doorstart
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door Alex Becker » 02 mar 2020, 08:15

En nu weer vooruit! ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen
malawinoord
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2018, 17:04

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door malawinoord » 02 mar 2020, 11:08

Alex Becker schreef: 02 mar 2020, 08:15 En nu weer vooruit! ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen
ja tot zover hebben ze niets laten zien, behalve een soort van begroting gebaseerd op niets
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4920
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door Bas Pels » 02 mar 2020, 14:42

malawinoord schreef: 02 mar 2020, 11:08
Alex Becker schreef: 02 mar 2020, 08:15 En nu weer vooruit! ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen
ja tot zover hebben ze niets laten zien, behalve een soort van begroting gebaseerd op niets
Op zich ben ik van nature nogal kritisch. Alleen, zou het niet handig zijn om eerst een half jaar te kijken wat er gebeurt, voordat je echt met je kritische grondhouding naar buiten komt?

Ik begrijp dat het nieuwe NVC bestuur niet echt medewerking heeft gehad van het vorige (is dat anders, corrigeer mij dan) en ik weet ook dat die boekhouding best complex is, ik was in de jaren negentig een aantal keren lid van de kascontrolecommissie.

Dan kost het tijd om dingen op orde te krijgen.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
River
Erelid
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 apr 2015, 20:16
Locatie: Arnhem

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door River » 02 mar 2020, 17:46

Het was m'n eerste ledenvergadering. Best wel spannend.., ook omdat er nogal wat vanaf hing. Het heikele onderwerp, doorgaan of stoppen werd voor het laatst bewaard. Hierdoor zaten de leden na 'n tijdje behoorlijk op hete kolen. Maar de emoties bleven gelukkig binnen de perken alhoewel het er af en toe best wel stevig aan toe ging. Zelf heb ik niet zoveel gezegd, alleen in kleinere kring. Ben niet zo'n spreker in het openbaar. Er waren anderen die daar veel beter in waren en zo werden er zeer zinnige onderwerpen aangesneden. Zoals, hoe kunnen we méér inkomsten genereren, hoe kunnen we méér jongeren interesseren en hoe gaan we de gigantische kosten van het blad Cichlidae in de hand houden.

Dat de vereniging toekomstperspectief heeft met bijna 500 betalende leden, dáár was de overgrote meerderheid het mee eens. Ter vergelijk, Poecilia (vereniging levendbarenden) heeft er nog geen 100 en die draaien prima. Houden volgens mij aan het eind van het jaar zelfs geld over. Want dit moet voor alle duidelijkheid ook even worden gezegd. De NVC kampt met een financieel probleem, niet met een gebrek aan belangstelling. Het oude bestuur werd bedankt door Ernst van Genne, onze nieuwe voorzitter. Want eerlijk is eerlijk, ook zij hebben hun taak naar beste eer en geweten uitgevoerd. We zijn allemaal Cichlidenliefhebbers en dat verbindt ons.

Toen was het tijd voor de stoelendans en de nieuwe bestuursleden traden naar voren. Maar liefst een zestallig bestuur en niet de minste. Zij gaan zich in de toekomst ongetwijfeld aan u voorstellen en dat geldt ook voor de plannen die op tafel liggen. Het nieuwe bestuur stelde zich zeer ontvankelijk op. Laat maar komen die ideeën. Want één ding staat als een paal boven water. Een vereniging draait op zijn actieve leden. Dus bij deze wil ik iedereen nog maar eens oproepen mee te denken en mee te werken aan onze prachtige vereniging. met name de liefhebbers onder de 50;) die hebben vast nog wel 'n paar ideeën voor ons oude knarren.
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door Alex Becker » 02 mar 2020, 22:10

Mooi verwoord en zoals ik al eerder zij.nu vooruit
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast