DOE MEE MET DE NVC

Mededelingen en informatie vanuit de NVC organisatie.
Forumregels
Forumregels

De NVC (Nederlandse Vereniging van Cichlidenliefhebbers) heeft op ons forum een eigen subforum waar door de NVC organisatie mededelingen over haar activiteiten en publicaties worden gedaan. U kunt hierover op dit forum discussiëren, mits dit over zaken gaan die met cichliden te maken hebben. Bijvoorbeeld over geplaatste artikelen in het NVC magazine "Cichlidae".

Voor vragen, opmerkingen en discussies m.b.t. verenigingszaken verwijzen wij u graag door naar hun contactpersonen via; http://www.nvcweb.nl/nvc/Contactpersonen. Alles dat in dit subforum door de NVC geschreven is zowel hun eigendom als verantwoordelijkheid.

Het Nederlandse Cichliden Forum en de NVC zijn enkel verbonden door vriendschap en acteren dus 100% onafhankelijk van elkaar.

Ter bevordering van onze hobby zullen wij daar waar mogelijk en/of gewenst samenwerken.
Gebruikersavatar
johan verheesen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 apr 2015, 00:27
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

DOE MEE MET DE NVC

Bericht door johan verheesen » 14 mei 2018, 23:52

Afbeelding
DOE MEE MET DE NVC.
De slogan die we iedere cichlidenliefhebber willen voorleggen. Als NVC bereiken we helaas niet alle aquarianen die cichlidenliefhebber zijn, of interesse hebben om deze schitterende vissen te gaan houden.

Daarom doen wij een beroep op onze leden. Wellicht kent u iemand in uw kennissenkring die zich wel bezighoudt met cichliden maar nog geen lid is van ONZE club. U kunt hem of haar over onze vereniging vertellen en zo interesseren om met ons mee te doen.
U helpt hiermee niet alleen de vereniging; ook u wordt er beter van.
Voor ieder lid dat u aan weet te brengen krijgt u 10% van uw lidmaatschapgeld retour gestort op uw bankrekening. Bovendien wordt er op de NCD bekend gemaakt wie er de meeste liefhebbers heeft overtuigd om MEE TE DOEN MET DE NVC. Bent u diegene, dan krijgt u een jaarabbonement cadeau van ons.
DUS DOE MEE MET DE NVC!!!!
NVCweb.nl
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door Alex Becker » 31 jan 2020, 10:04

Voor de NVC leden onder ons. Ook een mailing ontvangen over eventuele doorstart NVC?
Met het verzoek dit te ondertekenen?
Gebruikersavatar
AquaInfo
Berichten: 233
Lid geworden op: 26 apr 2015, 16:03
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door AquaInfo » 31 jan 2020, 15:17

Ik niet....maar kan natuurlijk nog komen?

edit: is het verstuurd door de vereniging?
Kijk ook eens in de database van AquaInfo.nl
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door Alex Becker » 31 jan 2020, 22:01

Nee door Johan verheesen anders moet je hem een of sturen
Gebruikersavatar
AquaInfo
Berichten: 233
Lid geworden op: 26 apr 2015, 16:03
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door AquaInfo » 01 feb 2020, 19:29

ah....Johan weet me wel te vinden.
Kijk ook eens in de database van AquaInfo.nl
Alex Becker
Berichten: 233
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:27

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door Alex Becker » 02 feb 2020, 10:17

Missen we wat als de NVC ophoudt te bestaan?
Gebruikersavatar
edwins
Berichten: 2895
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:59
Locatie: Bij Borger (Drenthe)

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door edwins » 02 feb 2020, 11:38

Ik ga het blad zeker missen. Echter, de meerwaarde die het blad vroeger (in het pre-internet tijdperk) had als informatiebron, heeft het inmiddels al lang niet meer.

In het bericht van het bestuur in de laatste editie wordt duidelijk aangegeven dat het in stand houden van een gezonde vereniging een heel lastige opgave zal zijn. Gezien de beschreven ontwikkelingen in de afgelopen jaren begrijp ik de afweging die het bestuur heeft gemaakt en lijkt het me verstandig te accepteren dat het eindpunt is bereikt....

Ik heb geen mail ontvangen m.b.t. een eventuele doorstart. Hoe dan ook, dat lijkt mij een weinig kansrijke onderneming.
Bas Pels
Erelid
Berichten: 4913
Lid geworden op: 23 apr 2015, 21:01
Locatie: Nijmegen

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door Bas Pels » 02 feb 2020, 11:44

Ik weet niet wat er bij de NVC aan de hand is, ik ben geen lid, maar ik zou het ernstig betreuren indien de NVC zou ophouden te bestaan.

Cichliden houden kan je niet alleen. Je hebt anderen nodig, voor tips, voor het uitleggen hoe dingen beter kunnen, waar iets te vinden is, maar ook om je jongbroed aan kwijt te kunnen.

Je kunt zeggen dat dit forum dat doet. En dat doen we ook. MAAR ik zou het heel eng vinden als wij als forum de enige zouden zijn. Zelfs als ik dat andere medium niet zou gebruiken.
Ik heb Cribroheros rostratus. Ik ben gelukkig
Gebruikersavatar
AfraJalo
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 okt 2019, 18:02
Locatie: Spijkenisse

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door AfraJalo » 02 feb 2020, 12:18

Bas Pels schreef: 02 feb 2020, 11:44 Ik weet niet wat er bij de NVC aan de hand is, ik ben geen lid, maar ik zou het ernstig betreuren indien de NVC zou ophouden te bestaan.

Cichliden houden kan je niet alleen. Je hebt anderen nodig, voor tips, voor het uitleggen hoe dingen beter kunnen, waar iets te vinden is, maar ook om je jongbroed aan kwijt te kunnen.

Je kunt zeggen dat dit forum dat doet. En dat doen we ook. MAAR ik zou het heel eng vinden als wij als forum de enige zouden zijn. Zelfs als ik dat andere medium niet zou gebruiken.
Waarom ben je dan geen lid? Dat mensen geen lid zijn is de reden dat NVC het financieel niet meer redt.
Trofis Colisa 1800, 180*60*60, Malawi cichliden.
Gebruikersavatar
-Rob-
Berichten: 459
Lid geworden op: 25 apr 2015, 01:22
Locatie: --

Re: DOE MEE MET DE NVC

Bericht door -Rob- » 02 feb 2020, 12:23

Voor diegenen die de mail niet hebben gehad, hier de tekst:



Beste leden van de NVC,
Velen van ons zit het jaar 2014 nog vers in het geheugen. Een bestuurscrisis binnen de NVC met als gevolg dat de vereniging dreigde te worden opgeheven. Doordat er zich een nieuw bestuur aandiende is onze mooie vereniging dit opheffen bespaard gebleven en kon de vereniging haar activiteiten voortzetten.
Nu, vijf jaar later staan we helaas weer voor een nieuwe uitdaging. De vereniging heeft behoorlijk moeten inleveren op haar eigen vermogen. Het bestuur heeft vorig jaar tijdens de algemene ledenvergadering al aangegeven dat het moeilijk gaat worden om de vereniging voort te zetten, zonder ingrijpende maatregelen te nemen. Zoals in Cichlidae 45-6 al is aangekondigd door het bestuur van de NVC, zal de eerstvolgende ledenvergadering een belangrijke ALV worden voor onze vereniging. Het bestuur ziet geen mogelijkheden meer om de vereniging voort te zetten in haar huidige vorm en is voornemens de NVC op te heffen met ingang van het jaar 2021.
Als leden van de NVC zien wij echter wel mogelijkheden om de vereniging voort te zetten. De door het bestuur ingezette koers van doorgaan zolang het kan is voorbij. Wij beseffen terdege dat er veranderingen nodig zijn om de vereniging te behouden voor onze leden en hebben hiervoor een plan gemaakt.
Wij hebben ons inmiddels aangemeld bij het bestuur als kandidaat-bestuurslid. Natuurlijk kunnen we daarbij de steun van de leden van de NVC goed gebruiken.
Volgens artikel 19 lid 1 van de statuten van onze vereniging mag de vereniging niet opgeheven worden als er minimaal 15 leden schriftelijk te kennen geven haar te willen voortzetten. Wij willen de leden dan ook vragen om een bericht te sturen naar de huidige secretaris van de vereniging (secretaris@nvcweb.nl) waarin u aangeeft dat u wilt dat de vereniging wordt voortgezet. Het zou fijn zijn als u in uw bericht een kopie (CC) stuurt naar nvcgaatdoor@gmail.com .
Daarnaast hopen wij natuurlijk dat u massaal naar de Algemene ledenvergadering op 29 februari 2020 komt om ons te ondersteunen. De toekomst van de NVC ligt tenslotte in de handen van u als lid. Laat uw stem dus horen.
Dit bericht is geheel volgens de richtlijnen van de AVG. Hierdoor is het helaas niet mogelijk alle leden van de NVC te bereiken. Wees dus zo vrij om dit bericht te delen onder NVC-leden binnen uw netwerk.
Laatst gewijzigd door -Rob- op 03 feb 2020, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten