Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Mededelingen en informatie vanuit de NVC organisatie.
Forumregels
Forumregels

De NVC (Nederlandse Vereniging van Cichlidenliefhebbers) heeft op ons forum een eigen subforum waar door de NVC organisatie mededelingen over haar activiteiten en publicaties worden gedaan. U kunt hierover op dit forum discussiëren, mits dit over zaken gaan die met cichliden te maken hebben. Bijvoorbeeld over geplaatste artikelen in het NVC magazine "Cichlidae".

Voor vragen, opmerkingen en discussies m.b.t. verenigingszaken verwijzen wij u graag door naar hun contactpersonen via; http://www.nvcweb.nl/nvc/Contactpersonen. Alles dat in dit subforum door de NVC geschreven is zowel hun eigendom als verantwoordelijkheid.

Het Nederlandse Cichliden Forum en de NVC zijn enkel verbonden door vriendschap en acteren dus 100% onafhankelijk van elkaar.

Ter bevordering van onze hobby zullen wij daar waar mogelijk en/of gewenst samenwerken.
malawinoord
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2018, 17:04

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door malawinoord » 11 mar 2020, 09:03

JohnLu schreef: 11 mar 2020, 08:14 Goedemorgen allen,

Op dit forum is het gebruikelijk dat topics off-topic gaan. Daar willen we ook geen verandering in aan brengen, ook al schuurt het soms aan tegen wat we hier op het forum wenselijk vinden.

Nu is het zo dat in dit geval het topic in het NVC subforum staat en daar gelden andere regels dan voor reguliere topics.
Tot vandaag was er geen specifieke moderator voor het NVC deel. Dat zal ik vanaf vandaag gaan verzorgen.

Ik denk dat iedereen inmiddels zijn zegje gedaan heeft over de voortzetting van de NVC, we zullen dit topic dan ook spoedig sluiten.

Tot zover mijn rol als NCF moderator.

Dan als liefhebber wil ik het volgende nog even kwijt.

Ik ben één van de mede (her)oprichters van hetncf. Wij vonden destijds, nadat het oude forum zonder aankondiging van de één op de andere dag uit de lucht was gehaald, dat er nog steeds behoefte was aan een "ouderwets" forum. Zelfs met de opkomst van de sociale media (waar ik zelf zeer actief ben) geloof ik nog steeds in de kracht van een forum. Zal het ooit zo groot worden als vroeger? Waarschijnlijk niet, maar ik denk niet dat dit een doel op zichzelf moet zijn. Op social media groepen betekent groter vrijwel altijd een grote afname in kwaliteit.

Ook ben ik al jarenlang (actief) lid van de NVC. De toekomst van de vereniging gaat me dan ook aan het hart. Als ik niet had geloofd in een toekomst voor de NVC had ik de voortzetting van de vereniging niet ondersteund. Maar ik zie wel degelijk een mooie toekomst. Om mijn steun kracht bij te zetten heb ik besloten om de ledenadministratie te gaan verzorgen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen waardering heb voor het werk en de tijd die het afgetreden bestuur in de vereniging heeft gestoken. Iedereen die iets actiefs voor een groter belang doet moet men koesteren.

Binnen een vereniging en op een forum zitten mensen met meningen, ideeën en overtuiging die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. De mate van respect die we op kunnen brengen voor de mening van de ander en de toon die we gebruiken om onze mening te duiden bepaald de mogelijkheid tot een volwassen discussie.

In een tijd waar juist tegenstellingen zo enorm worden belicht en waar nuance lijkt te zijn verdwenen zou het ons allen sieren om te bedenken waarom we als cichlidioten elkaar treffen op een vereniging, een forum of social media.

Dat is namelijk ons gezamelijke liefde voor deze prachtige vissenfamilie.
beetje vreemd dat er voor de NVC gedeelte andere regels gelden dan voor het reguliere, wel frappant dat het weer komt van de kant van het nieuwe bestuur wat zoals het nu wel blijkt totaal geen tegenspraak wenst te horen,valt me een beetje tegen van dit forum, waar ik had begrepen dat zolang het met respect gaat er best wel tegenstrijdigheden mochten zijn. Nu blijkt van niet dus jammer maar dit laat wel het gezicht zien van de NIEUWE NVC helaas, wel heb ik mijn vraag wat jouw aktiviteiten waren voor de NVC want zolang ik in het bestuur heb gezeten heb ik jou nog niet 1x op bijeenkomsten gezien en ook niet vernomen wat jij doet.
malawinoord
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jan 2018, 17:04

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door malawinoord » 11 mar 2020, 09:07

Bas Pels schreef: 11 mar 2020, 08:22 Ik weet niet meer 100 % zeker wie het ooit tegen mij zei, maar de boodschap, als cichlidenliefhebbers moeten we oppassen niet teveel op onze vissen te lijken, die is wel blijven hangen.

Onze vissen zijn meestal bullebakken. Iets aan dat bullebakken trekt ons aan, anders hadden we wel andere vissen. Maar het betekent niet dat we zelf bullenbakken moeten, mogen zijn.

Uiteraard merk je dat vooral in onze vereniging.
Ik weet niet of je mij als bullebak ziet, dat ben ik zeker niet, maar ik ben wel iemand die zich niet zomaar weg laat zetten en ik hou er niet van dat mensen niet eerlijk zijn. En in mijn ogen zijn er een aantal mensen in dat nieuwe bestuur niet eerlijk.
Als dat mij de kwalifikatie bullebak oplevert het zij zo
Gebruikersavatar
minipol
Erelid
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:30
Locatie: Izegem, België
Contacteer:

Re: Algemene Ledenvergadering zaterdag 29 februari

Bericht door minipol » 11 mar 2020, 11:53

-Rob- schreef: 10 mar 2020, 22:26 Op azijnpissers, zoals koffieleut, zit de NVC waarschijnlijk niet te wachten. Zwijgen en lekker wegblijven.
Het is niet nodig mensen hun nickname te vervormen om je stelling kracht bij te zetten.
Laat iedereen in z'n waarde en discussieer inhoudelijk.
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten