Lezing Ernst van Genne - Cumaribo, een onbekende parel voor de dwergcichlidenliefhebbers

Mededelingen over de aanwezigheid van de NVC op beurzen, lezingen, etc.
Forumregels
Forumregels

De NVC (Nederlandse Vereniging van Cichlidenliefhebbers) heeft op ons forum een eigen subforum waar door de NVC organisatie mededelingen over haar activiteiten en publicaties worden gedaan. U kunt hierover op dit forum discussiëren, mits dit over zaken gaan die met cichliden te maken hebben. Bijvoorbeeld over geplaatste artikelen in het NVC magazine "Cichlidae".

Voor vragen, opmerkingen en discussies m.b.t. verenigingszaken verwijzen wij u graag door naar hun contactpersonen via; http://www.nvcweb.nl/nvc/Contactpersonen. Alles dat in dit subforum door de NVC geschreven is zowel hun eigendom als verantwoordelijkheid.

Het Nederlandse Cichliden Forum en de NVC zijn enkel verbonden door vriendschap en acteren dus 100% onafhankelijk van elkaar.

Ter bevordering van onze hobby zullen wij daar waar mogelijk en/of gewenst samenwerken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johan verheesen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 apr 2015, 00:27
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Lezing Ernst van Genne - Cumaribo, een onbekende parel voor de dwergcichlidenliefhebbers

Bericht door johan verheesen » 19 jun 2020, 12:31

Afgelopen winter is Ernst van Genne afgereisd naar Colombia om daar zijn geliefde dwergcichliden weer in het wild te gaan bewonderen en wat vissen te vangen. Ernst neemt ons mee op expeditie in een serie van korte lezingen. Hij zet hier ook voor het eerst zijn onderwaterdrone in, wat voor werkelijk schitterende beelden zorgt. Naast de nodige dwergcichliden, zijn er natuurlijk ook allerhande zalmpjes en een bijzondere garnaal te zien. Vanaf zondag 21 juni om 11:00h is deze eerste lezing op het YouTube kanaal van de NVC beschikbaar. We hopen op deze manier het gemis van de NVC bijeenkomsten wat te compenseren en u alsnog een leuk cichlidenjaar te geven.

Als u heeft genoten van de korte lezing, die ongeveer 15 minuten duurt, zou het fijn zijn als u een like geeft bij de video.

[youtube]https://youtu.be/nMx8j5z7k4U[/youtube]
NVCweb.nl
Gebruikersavatar
johan verheesen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 apr 2015, 00:27
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Lezing Ernst van Genne - Cumaribo, een onbekende parel voor de dwergcichlidenliefhebbers

Bericht door johan verheesen » 22 jun 2020, 15:57

Wie heeft de korte lezing gezien en wat vond je ervan?
NVCweb.nl
Gebruikersavatar
AfraJalo
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 okt 2019, 18:02
Locatie: Spijkenisse

Re: Lezing Ernst van Genne - Cumaribo, een onbekende parel voor de dwergcichlidenliefhebbers

Bericht door AfraJalo » 22 jun 2020, 16:45

Ik vond de beelden mooi, maar ik had meer willen weten over de gevangen vissen. Hoe werden die vervoerd, ook met die busreis van tig uur? Zijn ze naar Nederland vervoerd en zo ja hoe?
Trofis Colisa 1800, 180*60*60, Malawi cichliden.
ernstvangenne
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 apr 2015, 09:47

Re: Lezing Ernst van Genne - Cumaribo, een onbekende parel voor de dwergcichlidenliefhebbers

Bericht door ernstvangenne » 22 jun 2020, 18:36

Dag Afra, de terugreis komt ook nog, ik heb een paar vissen mee kunnen nemen. Ondanks Corona kon ik met 1 van de laatste vluchten mee naar Parijs, op 18 maart. Hoe wij uit Cumaribo gingen komt in de volgende aflevering, net als een heel ander biotoop (Amazone) waar wij ook nog heen zijn geweest.
Gebruikersavatar
AfraJalo
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 okt 2019, 18:02
Locatie: Spijkenisse

Re: Lezing Ernst van Genne - Cumaribo, een onbekende parel voor de dwergcichlidenliefhebbers

Bericht door AfraJalo » 22 jun 2020, 19:39

ernstvangenne schreef: 22 jun 2020, 18:36 Dag Afra, de terugreis komt ook nog, ik heb een paar vissen mee kunnen nemen. Ondanks Corona kon ik met 1 van de laatste vluchten mee naar Parijs, op 18 maart. Hoe wij uit Cumaribo gingen komt in de volgende aflevering, net als een heel ander biotoop (Amazone) waar wij ook nog heen zijn geweest.
Top, ik kijk er naar uit.
Trofis Colisa 1800, 180*60*60, Malawi cichliden.
Gebruikersavatar
johan verheesen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 apr 2015, 00:27
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Lezing Ernst van Genne - Cumaribo, een onbekende parel voor de dwergcichlidenliefhebbers

Bericht door johan verheesen » 23 jun 2020, 11:06

Misschien zijn er nog wel andere vragen? Enst kan ze dan mogelijk verwerken in zijn lezing.
NVCweb.nl
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten