Ik ben sinds jaren weer in het bezit van een verschrikkelijk mooi koppel kersenbuiken (Pelvicachromis pulcher) met jongen waarvan de vrouw in dit geval een zgn mooie goudgele albino/ino is en de man een wildkleur .Op het ogenblik zwemmen er in dit nest een 50/60 jonge ino/albino's en geen wildkleur ! In eerdere nesten welke ik jaren eerder kweekte met ook een man wildkleur en vrouw ino/albino zwommen er altyd wel wildkleur jongen bij in een ratio van 60% wildkleur /40 % ino\albino . De koppelingen met een ino/albino man X wildkleur vrouw leverde mijn nooit geen jongen op.
Nu mijn vraag daar er bijzonder weinig te vinden is over evt kleur/mutatie en verervingen en er steeds word er terug verwezen naar het Dec. 1982 Buntbarsche Bulletin (#93): Albinism in Pelvicachromis pulcher by Dr. James Langhammer. welke echter niet in database met artikelen staat op de site bij het ACA http://cichlid.org/?page_id=80 weet er iemand de juiste vererving ? of heeft iemand dit artikel en zou die deze met mijn willen delen
is de zgn goudgele albino welke veelal in de handel verkrijgbaar is feite niet een ino ?
en de doorgekweekte ino's (Ino)x (ino) de wittere albino's?
daarnaast zijn er ook goudgele met zwarte ogen heb ik al wel gezien

Daar dit artikel in 1982 al is opgesteld en dus de ino/albino kersenbuiken daarvoor er ook al moeten gezwommen hebben zijn we nu dus bijna 36 jaar verder dus moet er toch wel wat meer bekent wezen ondertussen dan alleen dit artikel lijkt mij. Het WWW helpt mij hier eigenlijk niet bij dus vandaar mijn vraag